Life & Arts Τρίτη 31/08/2021, 20:11
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Ποιές εταιρείες δίδουν το περισσότερο χρήμα για lobbying στην Ευρώπη;

Ποιές εταιρείες δίδουν το περισσότερο χρήμα για lobbying στην Ευρώπη;

Google, Facebook Inc και Microsoft είναι οι τρεις εταιρείες που δαπανούν τα περισσότερα χρήματα για άσκηση παρασκηνιακής πίεσης (lobbying) στην Ευρώπη στη μάχη κατά των αυστηρών νέων νόμων που έχουν ως στόχο να περιορίσουν τη δύναμη των αμερικανικών κολοσσών της τεχνολογίας, σύμφωνα με έρευνα του Corporate Europe Observatory και του LobbyControl.

Τέτοιες προσπάθειες θα έπρεπε να αποτελούν μήνυμα αφύπνισης προς τους διαμορφωτές πολιτικής στην Ε.Ε. ώστε να ενισχύσουν τα προσχέδια νόμων και τους κανόνες του λόμπινγκ, προειδοποιεί η έρευνα. Να σημειωθεί ότι ο τομέας της τεχνολογίας ξοδεύει περισσότερα χρήματα από τους τομείς των φαρμάκων, των ορυκτών καυσίμων, των χημικών και τον χρηματοπιστωτικό τομέα, τομείς που κυριαρχούσαν άλλοτε στο λόμπινγκ, σύμφωνα με την έρευνα.

«Η αυξανόμενη δύναμη των μεγάλων εταιρειών τεχνολογίας και της ψηφιακής τεχνολογίας αντανακλά τον τεράστιο και αυξανόμενο ρόλο των τομέων αυτών στην κοινωνία», αναφέρεται στην έρευνα. «Είναι αξιοσημείωτο και θα έπρεπε να είναι αιτία ανησυχίας το γεγονός ότι οι πλατφόρμες μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτή τη δύναμη ώστε να διασφαλίσουν ότι οι φωνές τους θα ακουστούν στη δημόσια συζήτηση για το πώς θα κατασκευαστούν νέοι κανόνες για τις ψηφιακές πλατφόρμες».

Σύμφωνα με την έρευνα, 612 εταιρίες, όμιλοι και ενώσεις δαπανούν περισσότερα από 97 εκατ. ευρώ τον χρόνο για lobbying στις πολιτικές της Ε.Ε. για την ψηφιακή οικονομία. Η Google έρχεται πρώτη με 5,75 εκατ. ευρώ και ακολουθούν η Facebook με 5,5 εκατ. ευρώ, η Microsoft με 5,25 εκατ., η Apple με 3,5 εκατ., η Huawei Technologies Co Ltd με 3 εκατ. και η Amazon.com Inc στην έκτη θέση με 2,75 εκατ., σύμφωνα με την έρευνα.

Το lobbying των τεχνολογικών εταιρειών εστιάζει σε δύο σημαντικά τμήματα της νομοθεσίας. Ο νόμος για τις ψηφιακές αγορές αναφέρει τι επιτρέπεται και τι όχι στους τεχνολογικούς κολοσσούς και ο νόμος για τις ψηφιακές υπηρεσίες απαιτεί από τις εταιρείες να κάνουν περισσότερα για τον έλεγχο του περιεχομένου στις πλατφόρμες τους.

Πηγή: Reuters

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News