Life & Arts Τετάρτη 17/03/2021, 23:09
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Νίκη της Apple στη Γαλλία για το ιδιωτικό απόρρητο

φωτ. REUTERS

Η γαλλική αντιμονοπωλιακή αρχή απέρριψε σήμερα το αίτημα διαφημιστικών εταιρειών και εκδοτών να μπλοκάρει το σχέδιο της Apple για απαγόρευση της παρακολούθησης της χρήσης εφαρμογών σε κινητά.

Σε μία απόφαση που συνιστά πλήγμα προς τις μικρότερες εταιρείες, οι οποίες ευελπιστούσαν να μπλοκάρουν τις πρωτοβουλίες των μεγάλων ανταγωνιστών τους από τον χώρο της τεχνολογίας σχετικά με το ιδιωτικό απόρρητο, η γαλλική ρυθμιστική αρχή έκρινε ότι το σχέδιο της Apple που απαιτεί από τις εφαρμογές να παίρνουν πρώτα τη συγκατάθεση των χρηστών για την παρακολούθησή τους δεν φαίνεται να είναι καταχρηστικό.

«Θα προχωρήσουμε ωστόσο σε πιο ενδελεχή έρευνα προκειμένου να διαπιστώσουμε εάν οι αλλαγές αυτές της Apple έχουν ως στόχο τη δική της προνομιακή μεταχείριση μέσω της επιβολής αυστηρότερων κανονισμών στις εφαρμογές τρίτων σε σχέση με τις δικές της. Η έρευνα αυτή θα συνεχιστεί έως το επόμενο έτος», ανέφερε η επικεφαλής της αντιμονοπωλιακής αρχής της Γαλλίας Ιζαμπέλ ντε Σίλβα.

Η απόφαση αυτή απομακρύνει μία εστία αμφιβολίας ως προς τα σχέδια της Apple, που ανακοινώθηκαν πέρυσι και με τα οποία απαιτεί από τις εφαρμογές στα έξυπνα κινητά και τα tablet της να λαμβάνουν πρώτα την άδεια των χρηστών, προτού συλλέξουν τα αναγνωριστικά στοιχεία για διαφημίσεις – για την αναγνώριση ατόμων προκειμένου να τους εμφανίζουν στοχευμένες διαφημίσεις και να παρακολουθούν την απόδοση των διαφημιστικών εκστρατειών τους.

Υποστηρικτές του ιδιωτικού απόρρητου και ρυθμιστικές αρχές έχουν στηρίξει κινήσεις αντίστοιχες με αυτή της Apple, με το επιχείρημα ότι οι καταναλωτές θα πρέπει να ασκούν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο έλεγχο στον τρόπο με τον οποίο τα προσωπικά στοιχεία τους συλλέγονται και χρησιμοποιούνται. Ωστόσο, εταιρείες από τον χώρο της online διαφήμισης διαμαρτύρονται ότι αυτού του είδους οι αλλαγές τους τις βάζουν σε μειονεκτική ανταγωνιστική θέση.  

moneyreview.gr με πληροφορίες από Reuters

Money Review