Life & Arts Τρίτη 21/09/2021, 14:16
ΦΑΓΗΤΟ & ΠΟΤΟ

Pernod Ricard: Τι σημαίνει η εξαγορά της διαδικτυακής κάβας Whisky Exchange

Στην αγορά των διαδικτυακών πωλήσεων οινοπνευματωδών ποτών, παρατηρείται μια έντονη κινητικότητα.

Φωτ. Reuters

Στην εξαγορά ενός από τα μεγαλύτερα διαδικτυακά καταστήματα πώλησης αλκοολούχων ποτών, του Whisky Exchange, προχώρησε ο γαλλικός όμιλος κατασκευαστής οινοπνευματωδών ποτών, Pernod Ricard. Με την κίνηση αυτή η γαλλική εταιρεία που παρασκευάζει μεταξύ άλλων τη βότκα Absolut και το ρούμι Havana Club, καθίσταται ένας από τους μεγαλύτερους πωλητές λιανικής πώλησης στο διαδίκτυο στην εν λόγω αγορά. 

Η Whisky Exchange διαθέτει μεν τρία φυσικά καταστήματα στο Λονδίνο, ωστόσο είναι ευρέως γνωστή για την ιστοσελίδα της. Προσφέρει περισσότερες από 4.000 ετικέτες ουίσκι και  μπέρμπον, καθώς επίσης και κονιάκ, τζιν, ρούμι, τεκίλα και παραδοσιακά ποτά όπως ρακί (για την οποία παρεμπιπτόντως ως χώρα προέλευσης αναφέρει την Τουρκία). Πρόκειται για μία από τις ηγέτιδες εταιρείες στο είδος της και στο συγκεκριμένο κομμάτι κοιτάει στα μάτια κολοσσούς όπως η Amazon. 

Στην αγορά των διαδικτυακών πωλήσεων οινοπνευματωδών ποτών, παρατηρείται μια έντονη κινητικότητα. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, η ζήτηση για αλκοολούχα ποτά αυξήθηκε παγκοσμίως, μια τάση που διατηρείται ακόμη και σήμερα, όπου οι άνθρωποι κινούνται με σαφώς περισσότερη ελευθερία μετά τη χορήγηση των εμβολίων. 

Μόλις χθες η αμερικανική εταιρεία παράδοσης παραγγελιών κατ’ οίκον DoorDash, ανακοίνωσε ότι πλέον θα δίνει τη δυνατότητα στους πελάτες της να παραγγέλνουν, μπύρα, κρασί και οινοπνευματώδη, μέσω της πλατφόρμας της σε 21 πολιτείες στις ΗΠΑ. 

Νωρίτερα στη διάρκεια του τρέχοντος έτους η Uber απέκτησε αντί του ποσού του 1,1 δισ. δολαρίων την startup παράδοσης ποτών Drizly. Αίσθηση έχει προκαλέσει επίσης η σύμπραξη της Davide Campari-Milano με το τμήμα οινοπνευματωδών του γαλλικού ομίλου LVMH, για μια εταιρεία εμπορίας στο διαδίκτυο. 

Στο πόσο σημαντικές είναι οι πλατφόρμες πώλησης αλκοολούχων, το δρόμο πρώτη έδειξε η ζυθοποιία Anheuser-Busch InBev, η οποία το 2018 απέκτησε τη Master of Malt, ανταγωνίστρια της Whisky Exchange. Την ίδια χρονιά εξάλλου η  Pernod Ricard, έριξε τα δίχτυα της στην Ισπανία αγοράζοντας την αντίστοιχη εταιρεία, Uvinum, την οποία στη συνέχεια τη μετονόμασε σε Drinks & Co. 

Η απόκτηση της Whisky Exchange θα ενισχύσει τα έσοδα της Pernod Ricard από το διαδίκτυο, τα οποία ναι μεν ενισχύθηκαν πέρυσι κατά 63%, ωστόσο αναλογούν μόλις στο 5% των εσόδων του ομίλου. Για την Whisky Exchange τα έσοδα από τις πωλήσεις ανήλθαν στα 72 εκατ. λίρες.

«Γι αυτό που είμαι πραγματικά ενθουσιασμένος, είναι ότι πρόκειται για την πλατφόρμα που ηγείται στην Ευρώπη και είναι η πιο αξιόπιστη και η πιο κερδοφόρα», δήλωσε διά τηλεφώνου στο Bloomberg, ο διευθύνων σύμβουλος της Pernod Ricard, Αλεξάντρ Ρικάρ. Η απόκτηση της εταιρείας θα δώσει πρόσβαση στην Pernod Ricard σε δεδομένα που σχετίζονται με τη ζήτηση των καταναλωτών για εξειδικευμένες κατηγορίες ποτών και εταιρειών, συμπληρώνει. 

Οι Σουκιντέρ και Ραζμπίρ Σίνγκ, οι οποίοι ίδρυσαν την Whisky Exchange το 1999, θα παραμείνουν επικεφαλής στην εταιρεία, η οποία θα λειτουργεί ως ανεξάρτητο παράρτημα του γαλλικού ομίλου. Οι οικονομικοί όροι της συμφωνίας δεν έγιναν γνωστοί. 

moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News