Life & Arts Σάββατο 11/12/2021, 21:45
ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ

RJ Σκάριντζ: Oι προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει το αφεντικό της Rivian

RJ Σκάριντζ: Oι προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει το αφεντικό της Rivian

Μεγάλωσε μελετώντας την αυτοκινητοβιομηχανία, κοιτάζοντας κάτω από παρκαρισμένα αυτοκίνητα ως έφηβος και κρύβοντας ανταλλακτικά στο δωμάτιό του.

Ο λόγος για τον RJ Σκαριντζ, τον διευθύνοντα σύμβουλο της Rivian, της αμερικανικής εταιρείας κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων που με το ντεμπούτο της στο χρηματιστήριο έγινε η δεύτερη πιο πολύτιμη αυτοκινητοβιομηχανία των ΗΠΑ. 

Το ενδιαφέρον του Σκάριντζ για τα αυτοκίνητα δεν μειώθηκε καθώς μεγάλωνε. Αφού σπούδασε μηχανολόγος μηχανικός και οικονομικά στο Πολυτεχνικό Ινστιτούτο Rensselaer, συνέχισε τις σπουδές του στο ΜΙΤ. Εκεί διεξήγαγε έρευνες για πιο αποδοτικούς κινητήρες στο Sloan Automotive Laboratory, μια εγκατάσταση που πήρε το όνομά του από τον διάσημο πρόεδρο της GM, Αλφρεντ Σλόαν. Τελείωσε το διδακτορικό του. στο MIT το 2009, ακριβώς την χρονιά που μια χρηματοπιστωτική κρίση οδήγησε την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία σε βαθιά κρίση.

Τώρα, στην ηλικία των 38 ετών, έρχεται να αναταράξει τον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η κατασκευάστρια ηλεκτρικών οχημάτων Rivian συνιστά άμεση πρόκληση για τους γίγαντες αυτοκινήτων του Ντιτρόιτ. Τον περασμένο μήνα, η αρχική δημόσια προσφορά της συγκέντρωσε περισσότερα χρήματα από οποιαδήποτε άλλη IPO σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ από το 2014, καθιστώντας προς στιγμή τον διευθύνοντα σύμβουλό της δισεκατομμυριούχο. Η μετοχή της έχει σημειώσει ράλι 47% από την IPO, ωθώντας την κεφαλαιοποίηση της Rivian σε επίπεδα υψηλότερα από αυτή της Ford ή της General Motors.

Σε αντίθεση με τον ανταγωνιστή του Ελον Μασκ της Tesla, ο Σκάριντζ δεν έχει ακόμη αποκτήσει σημαντικό προβάδισμα στην αγορά. Τα πρώτα φορτηγά της Rivian θα πρέπει να ανταγωνιστούν ηλεκτρικά οχήματα από την Tesla και άλλες καταξιωμένες αυτοκινητοβιομηχανίες. Αναμένεται επίσης να αντιμετωπίσει προκλήσεις και σε επίπεδο παραγωγής καθώς προσπαθεί να παρουσιάσει τρία νέα μοντέλα στην αγορά, ενώ κατασκευάζει και λειτουργεί νέους κόμβους πωλήσεων αντί να βασίζεται σε παραδοσιακούς αντιπροσώπους. Η Rivian σχεδιάζει να παραδώσει περίπου 1.000 οχήματα μέχρι το τέλος του 2021 και περισσότεροι από 55.000 επίδοξοι πελάτες έχουν κάνει παραγγελίες τις οποίες η εταιρεία φιλοδοξεί να εκπληρώσει τα επόμενα δύο χρόνια.

Η Rivian καθώς και άλλοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων θα λάβουν βοήθεια και από την κυβέρνηση. Η κυβέρνηση Μπάιντεν έχει θέσει ως στόχο τα ηλεκτρικά οχήματα και αυτά που κινούνται με υδρογόνο να αντιπροσωπεύουν το ήμισυ του συνόλου των πωλήσεων νέων οχημάτων έως το 2030 και προσπαθεί να επεκτείνει τις υπάρχουσες φορολογικές εκπτώσεις με στόχο τη μείωση των διαφορών κόστους μεταξύ των ηλεκτρικών και των αυτοκινήτων που κινούνται με φυσικό αέριο.

Η ηλεκτροκίνηση της αυτοκινητοβιομηχανίας, σύμφωνα με τον Σκάριντζ, είναι επιτακτική ανάγκη σε όλο τον πλανήτη και απαιτεί περισσότερα από 1 δισεκατομμύριο νέα οχήματα.

«Είναι απλά συγκλονιστικό. Αυτό που αντιπροσωπεύει η IPO για εμάς είναι μια ευκαιρία να επιταχύνουμε για να δούμε πόσο μπροστά μπορούμε να φθάσουμε, μετά από αυτή την ανάπτυξη που έχουμε γνωρίσει μέχρι τώρα».

moneyreview.gr με πληροφορίες από WSJ

Διαβάστε επίσης: 

Rivian: Δεν έχει πωλήσει ποτέ όχημα – Γιατί είναι πολυτιμότερη από τη Volkswagen;

 

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News