Life & Arts Δευτέρα 6/09/2021, 21:15
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Αυτοκινητοβιομηχανία: Οι ελλείψεις σε τσιπ ίσως διαρκέσουν και το 2024 – Δεν είναι οι μόνες

Αυτοκινητοβιομηχανία: Οι ελλείψεις σε τσιπ ίσως διαρκέσουν και το 2024 – Δεν είναι οι μόνες

Σαφή προειδοποίηση ότι η έλλειψη σιλικόνης θα συνεχίσει να είναι πρόβλημα στη βιομηχανία ημιαγωγών, απηύθυναν τα κορυφαία στελέχη των αυτοκινητοβιομηχανιών Ford, Volkswagen και Daimler από το Σαλόνι Αυτοκινήτου του Μονάχου, το πρώτο μεγάλο γεγονός της βιομηχανίας που πραγματοποιείται δια βιώσης σε διάρκεια δύο ετών. 

Ολοι οι διευθύνοντες σύμβουλοι δήλωσαν ότι είναι πολυ δύσκολο να προβλέψουν πότε θα ομαλοποιηθεί η κατάσταση, με ορισμένους μάλιστα να κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου ότι οι ελλείψεις θα συνεχιστούν και το 2023. Μάλιστα, η μεγαλυτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, η VW, απώλεσε μερίδιο αγοράς στην Κίνα ως αποτέλεσμα των ελλείψεων σε τσιπ, όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος Χέρμπερτ Ντίες.

«Είμαστε σε σχετικά πιο αδύναμη κατάσταση λόγω των ελλείψεων σε ημιαγωγούς. Το πλήγμα είναι μεγαλύτερο στην Κίνα σε σχέση με τις υπόλοιπες αγορές. Για το λόγο αυτό χάνουμε μερίδιο αγοράς», ανέφερε ο Ντίες.

Η VW περίμενε ότι το πρόβλημα θα αντιμετωπιζόταν μετά τους καλοκαιρινούς μήνες, γεγονός ωστόσο που δεν συνέβη. Η Μαλαισία, όπου έχουν τη βάση τους πολλοί προμηθευτές της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, επλήγη σοβαρά από την ραγδαία εξάπλωση της μετάλλαξης Δέλτα, οδηγώντας στο κλείσιμο πολλών μεταποιητικών μονάδων.  

«Θα βρεθούμε αντιμέτωπη με μία γενική έλλειψη σε ημιαγωγούς επειδή το Διαδίκτυο των πραγμάτων αναπτύσσεται με ταχύτατο ρυθμό, με αποτέλεσμα να υπάρξουν περιορισμοί τους οποίους θα προσπαθήσουμε να διαχειριστούμε», είπε χαρακτηριστικά.

Ο επικεφαλής της Ford στην Ευρώπη, Γκούναρ Χέρμαν, κάνει μία ακόμη χειρότερη πρόβλεψη, βλέποντας τις ελλείψεις να συνεχίζονται και το 2024, λέγοντας ότι είναι πολύ δύσκολο να ορίσουμε πότε ακριβώς θα αποκατασταθεί το πρόβλημα. 

Οι ελλείψεις έχουν επιδεινωθεί ακόμη περισσότερο από τη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση. Για παράδειγμα, ένα Ford Focus χρησιμοποιεί συνήθως 300 τσιπ, ενώ ένα νέο ηλεκτρικό όχημα της Ford μπορεί να αποτελείται από 3.000 τσιπ. 

Πέραν όμως των τσιπ, υπάρχουν και άλλες ελλείψεις. Η Ford βρίσκεται αντιμέτωπη και με μία «νέα κρίση» σε πρώτες ύλες, σύμφωνα με τον Χέρμαν. «Δεν είναι μόνο οι ημιαγωγοί. Λίθιο, πλαστικά και χάλυβος βρίσκονται σε περιορισμένη προσφορά», προσθέτει.

moneyreview.gr με πληροφορίες από CNBC

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News