Life & Arts Παρασκευή 5/08/2022, 12:07
LIFE & ARTS

«Batgirl»: το κυνικό «κόψιμο» ενός μπλοκμπάστερ

«Tο ποιοτικό αποτέλεσμα δεν ανταποκρινόταν στις απαιτήσεις μας και στα υψηλά στάνταρ που θέτουμε για την ψυχαγωγία του κοινού»

«Batgirl»: το κυνικό «κόψιμο» ενός μπλοκμπάστερ

Μια από τις ειδήσεις που «έπαιξαν» περισσότερο στα παγκόσμια κινηματογραφικά νέα των τελευταίων ημερών, ήταν η αιφνίδια απόφαση της Warner Bros. να ακυρώσει την κυκλοφορία του «Batgirl», της καινούριας ταινίας από το κομίστικο σύμπαν της DC, με πρωταγωνίστρια την ανερχόμενη Λέσλι Γκρέις. Προσοχή, δεν μιλάμε για αναβολή, αλλά για οριστική ακύρωση ενός φιλμ το οποίο βρίσκεται στο στάδιο του post-production, έχει δηλαδή ολοκληρώσει ήδη όλα του τα γυρίσματα, έχοντας κοστίσει στο στούντιο κοντά στα 90 εκατομμύρια δολάρια. 

Η επίσημη δικαιολογία της Warner ήταν πως «το ποιοτικό αποτέλεσμα δεν ανταποκρινόταν στις απαιτήσεις μας και στα υψηλά στάνταρ που θέτουμε για την ψυχαγωγία του κοινού», ωστόσο οι γνωρίζοντες εκτιμούν πως πίσω από την απόφαση κρύβονται μάλλον… φορολογικά κίνητρα. Για να το πούμε απλά, με αυτόν τον τρόπο η Warner θα γράψει πολύ λιγότερες ζημιές, σε σχέση με μια αποτυχημένη κυκλοφορία της ταινίας, η οποία θα είχε επιπλέον στην πλάτη της και μια πανάκριβη προωθητική καμπάνια.

Ακόμα πιο πιθανό είναι ωστόσο η απόφαση να σχετίζεται με την διαφορετική στρατηγική, την οποία θέλει να επιβάλλει ο νέος πανίσχυρος CEO της Warner Bros. – Discovery, Ντέιβιντ Ζάσλαβ. Μην ξεχνάμε πως το 2021 το στούντιο που εκείνος διευθύνει τώρα δεν δίστασε να στείλει ολόκληρη τη φιλμογραφία του έτους στην πλατφόρμα του HBO Max, ταυτόχρονα με την κυκλοφορία της στις αίθουσες με την δικαιολογία της πανδημίας, υπονομεύοντας έτσι μια θεμελιώδη κινηματογραφική σύμβαση. Ο Ζάσλαβ από την πλευρά του δείχνει να πιστεύει ακριβώς το αντίθετο: ότι δηλαδή οι πραγματικά μεγάλες ταινίες αξίζουν το «ταξίδι» στις αίθουσες, ενώ οι υπόλοιπες μπορούν να κατευθυνθούν σε πλατφόρμες ή ακόμα και να «πεθάνουν» όπως το «Batgirl», αν κριθεί πως αυτό συμφέρει οικονομικά. 

Εδώ όμως δεν μιλάμε π.χ. για μια προβληματική παρτίδα ανταλλακτικών, η οποία πηγαίνει κατευθείαν στην ανακύκλωση. Η δημιουργία μιας ταινίας, ειδικά τέτοιου μπάτζετ, κουβαλά πίσω της τις δημιουργικές προσπάθειες εκατοντάδων ανθρώπων (σκηνοθετών, σεναριογράφων, ηθοποιών κ.ο.κ.) και τα όνειρά τους για να την δουν τελειωμένη· όλα όσα περιέγραψε πρόσφατα σε μια συγκινησιακά φορτισμένη ανάρτησή της η πρωταγωνίστρια, Λέσλι Γκρέις, μιλώντας για τους επτά μήνες γυρισμάτων στη Σκοτία. 

Ο κυνισμός με τον οποίο κόπηκε το «Batgirl» μπορεί να πει κανείς ότι αποτελεί απλά βέλτιστη εταιρική πρακτική, προκειμένου να ισοσκελιστούν καλύτερα τα οικονομικά του στούντιο. Από την άλλη το κοινό τα «οσμίζεται» κάτι τέτοια και σταδιακά αντιλαμβάνεται πως το αγαπημένο του κάποτε σινεμά, μετατρέπεται σταδιακά σε καταναλωτική δεξαμενή με πολύ σύντομη ημερομηνία λήξης και ελάχιστη αληθινή αξία. 

moneyreview.gr

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News