Life & Arts Σάββατο 19/12/2020, 10:25
ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ

«Show must go on» για τη βιομηχανία της μουσικής

φωτ.: Unsplash/Alphacolor

Η παγκόσμια βιομηχανία της μουσικής μπορεί να επλήγη από την πανδημία, όμως η Goldman Sachs προβλέπει ότι αυτό θα είναι κάτι προσωρινό. Οι νέες συνήθειες που απέκτησαν οι καταναλωτές κατά τη διάρκεια των lockdowns αναμένεται να επιταχύνουν τη στροφή στο online και να οδηγήσουν τη βιομηχανία της μουσικής σε νέα υψηλά. 

Συγκεκριμένα, η Goldman Sachs προβλέπει ότι οι πωλήσεις του κλάδου σχεδόν θα διπλασιαστούν έως το 2030, φτάνοντας στα 142 δισ. δολάρια από τα σημερινά επίπεδα των 77 δισ. δολαρίων. 

show-must-go-on-gia-ti-viomichania-tis-moysikis0

Μεγάλο ρόλο στη μεταμόρφωση της αγοράς θα παίξουν οι νέες συνήθειες που αποκτήθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας: 

–         Λιγότερες μετακινήσεις από και προς τη δουλειά: Πριν από την πανδημία, το 40% της κατανάλωσης μουσικής γινόταν στη δουλειά ή στο αυτοκίνητο. 

–         Περισσότερη μουσική στο σπίτι: Το streaming μουσικής σε τηλεοράσεις και κονσόλες παιχνιδιών διπλασιάστηκε κατά τη διάρκεια των lockdowns. 

–         Επιστροφή στα γνώριμα τραγούδια: Περισσότεροι ακούνε μουσική την οποία ήδη γνωρίζουν και τους  γεννά θετικά συναισθήματα. 

–         Streaming μουσικών βίντεο: Το lockdown στις ΗΠΑ οδήγησε στην αύξηση του streaming μουσικών  βίντεο. 

Μετά από αυτά, η Goldman Sachs προβλέπει μία επιτάχυνση της στροφής στην κατανάλωση μουσικής από το offline στο online, την αύξηση της σημασίας των social media στην προώθηση και ανακάλυψη νέων μουσικών κομματιών αλλά και τη μείωση της απόστασης ανάμεσα στους καλλιτέχνες και τους θαυμαστές. 

Έως το 2030, το 21% των χρηστών smartphones αναμένεται να κάνουν streaming μουσικής, με τον αριθμό των συνδρομητών που πληρώνουν για την υπηρεσία αυτή να αυξάνεται από τα 341 εκατ. του 2019 στα 1,2 δισεκατομμύρια. 

Αλλά και οι τιμές θα αυξηθούν, εκτιμά η Goldman Sachs. Όπως εξηγεί ο οίκος, η μέση τιμή μίας βασικής υπηρεσίας streaming μουσικής έχει παραμείνει σταθερή, στα 9,99 δολάρια την τελευταία δεκαετία, την ώρα που η συνδρομή του Netflix αυξανόταν κατά 5-8% κάθε χρόνο στο διάστημα 2014-2019. 

Κ. Σαμ. 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News