LIFE & ARTS

Η Microsoft αναδιατάσσει το πεδίο του gaming

Η Microsoft αναδιατάσσει το πεδίο του gaming

Η πιο σημαντική είδηση των τελευταίων ημερών -για να μην πούμε μηνών- στον χώρο των βιντεοπαιχνιδιών αλλά και της οικιακής ψυχαγωγίας γενικότερα, είναι αναμφισβήτητα η εξαγορά της Activision Blizzard από την Microsoft. Για όσους δεν είναι εξοικειωμένοι, αρκεί να αναφέρουμε πως η πρώτη είναι μια τις μεγαλύτερες εταιρίες στον χώρο του gaming έχοντας στην κατοχή της δύο από τους πιο δημοφιλείς τίτλους παιχνιδιών στην ιστορία: το «Call of Duty» και το «World of Warcraft». Για αυτόν ακριβώς το λόγο και η Microsoft χρειάστηκε να επενδύσει το τρομακτικό ποσό των 70 δις δολαρίων προκειμένου να φέρει υπό τη δική της σκέπη το στούντιο, σε μια κίνηση που ακολουθεί άλλες παρόμοιες, όπως την περσινή για παράδειγμα με την απόκτηση της Zenimax έναντι 7,5 δισ. δολαρίων. 

Αυτό που πλέον μοιάζει αρκετά ξεκάθαρο είναι πως ο αμερικανικός τεχνολογικός κολοσσός έχει βάλει στόχο να ελέγξει για τα καλά τον απίστευτα προσοδοφόρο -και μετά πανδημίας- χώρο του gaming, με έναν πόλεμο αποκλειστικότητας έναντι του ανταγωνισμού. Αυτός αποτελείται βασικά από δύο μεγάλες εταιρείες οι οποίες παράγουν αυτή τη στιγμή παιχνιδοκονσόλες και «ομπρέλες» κάτω από τις οποίες συγκεντρώνονται τίτλοι και (ανθρώπινο) ταλέντο: την Nintendo και την Sony. Η δεύτερη με τον δικό της Playstation 5 αποτελεί ουσιαστικά το αντίπαλο δέος στο Xbox της Microsoft, το οποίο μάλιστα βρίσκεται αυτή τη στιγμή αρκετά πιο πίσω από τον ανταγωνιστή του σε επίπεδο πωλήσεων.

Τι θα συμβεί ωστόσο όταν η Μicrosoft μετακινήσει αυτά τα πολύ δημοφιλή παιχνίδια, μαζί με δεκάδες άλλα ακόμα, στο δικό της αποκλειστικό Game Pass, αποκόβοντας την πρόσβαση από οπουδήποτε αλλού; Η απάντηση είναι απλή, αφού ούτε η Sony ούτε η Nintendo είναι ικανές να ακολουθήσουν μια τέτοια κούρσα, όπου οι «εξοπλισμοί» μετριούνται σε δεκάδες δισεκατομμύρια. Ενα καινούριο μονοπώλιο στα πρότυπα του Netflix, το οποίο πάντως έχει πλέον σημαντικούς ανταγωνιστές, ετοιμάζεται να δημιουργηθεί στον χώρο του gaming με μια πλατφόρμα να γίνεται στην πραγματικότητα ο προορισμός για όλο το περιεχόμενο.

Το τι διαστάσεις και μορφή μπορεί να πάρει ένα τέτοιο μοντέλο είναι προς το παρόν δυσδιάκριτο, ωστόσο η λέξη «Metaverse» χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο από τα στελέχη της εταιρίας. Επίσης όπως συμβαίνει και στο σινεμά, αυτό που μένει να δούμε είναι και οι επιπτώσεις σε καλλιτεχνικό επίπεδο, με την τέχνη των σπουδαίων παιχνιδο-δημιουργών να κοστολογείται αυτή τη στιγμή αρκετά ακριβότερα από εκείνη π.χ. των κινηματογραφιστών.

Με πληροφορίες από theguardian.com

Διαβάστε επίσης:

Gaming: Βουτιά 12% για τη μετοχή της Sony μετά το deal Μicrosoft – Activision

Microsoft: O «Mr Monkey Boy» κολλητός του Μπιλ Γκέιτς και η χαμένη δεκαετία

PlayStation 5: Γιατί καθυστερεί η παραγωγή του – Παράταση «ζωής» στα PS4

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News