LIFE & ARTS

«Οτιδήποτε για σένα», Αντέλ

«Οτιδήποτε για σένα», Αντέλ

Eνα από τα μεγαλύτερα αρνητικά που έφερε μαζί της η εποχή του διαδικτυακού streaming στη μουσική βιομηχανία είναι η -μερική έστω- κατάργηση του ολοκληρωμένου άλμπουμ. Φυσικά δίσκοι συνεχίζουν να κυκλοφορούν και σε φυσική μορφή, ενώ τα τελευταία χρόνια αυτοί τυπώνονται και σε βινύλια, με τα όμορφα εξώφυλλά τους να θυμίζουν άλλες δεκαετίες.

Αν ωστόσο ανατρέξει κανείς στα στοιχεία που απεικονίζουν τον τρόπο με τον οποίο καταναλώνεται η μουσική σε ευρεία κλίμακα σήμερα θα «διαβάσει» μια διαφορετική ιστορία: αυτή λέει πως ο περισσότερος κόσμος ακούει πλέον την μουσική του μέσα από πλατφόρμες, όπως το Spotify, σε μορφή κυρίως μεμονωμένων κομματιών, τα οποία μαζί με άλλα από διάφορους καλλιτέχνες συνθέτουν playlist, είτε έτοιμες είτε διαμορφωμένες από τον χρήστη. Σε κάθε περίπτωση η ολοκληρωμένη ακρόαση ενός άλμπουμ, με την σειρά μάλιστα των κομματιών που αυτά έχουν τοποθετηθεί στην ορίτζιναλ εκδοχή του, αποτελεί πια σπάνιο φαινόμενο.

Και κάπου εδώ έρχεται η Αντέλ. Η δημοφιλής Βρετανίδα καλλιτέχνιδα, η οποία ως γνωστόν πρόσφατα κυκλοφόρησε τον τέταρτο προσωπικό της δίσκο με τίτλο «30», έκανε πρόσφατα μια ανάρτηση-προτροπή προς το Spotify: «Δεν δημιουργούμε τα άλμπουμ με τόση φροντίδα και σκέψη πάνω στην σειρά των κομματιών, δίχως λόγο. Η τέχνη μας λέει μια ιστορία και οι ιστορίες μας θα έπρεπε να ακούγονται με τον τρόπο που θέλουμε. Ευχαριστώ Spotify που με ακούς».

Φυσικά η Αντέλ αναφέρεται στο περίφημο κουμπί «Shuffle» (ανακάτεψε) που υπάρχει ως επιλογή -και χρησιμοποιείται κατά κόρον- πάνω σε όλα τα άλμπουμ που φιλοξενεί η πλατφόρμα. «Anything for you» (οτιδήποτε για εσένα) ήταν η άμεση απάντηση του Spotify, το οποίο έκρυψε σε όλους τους δίσκους το συγκεκριμένο κουμπί, το οποίο πλέον είναι διαθέσιμο μόνο αν κανείς ανοίξει την ίδια την λίστα των κομματιών.

Ούτως ή άλλως πολλοί καλλιτέχνες έχουν εκφράσει στο παρελθόν παρόμοιο «παράπονο», όμως η… εξυπηρέτηση δεν θα γινόταν φυσικά στον οποιονδήποτε· μόλις πριν μερικές εβδομάδες το πρώτο σινγκλ του «30» έγινε το δημοφιλέστερο κομμάτι στην ιστορία της πλατφόρμας, ενώ και το ίδιο το άλμπουμ κινείται σε κορυφαία επίπεδα.

Με πληροφορίες από theguardian.com

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News