Life & Arts Παρασκευή 11/12/2020, 08:00
LIFE & ARTS

Η Αθήνα μπαίνει στο ραντάρ των διεθνών παραγωγών

Η Αθήνα μπαίνει στο ραντάρ των διεθνών παραγωγών

Βλέπουμε κατά καιρούς ξένες ταινίες, ειδικότερα τις μπλοκμπάστερ παραγωγές με τα μεγάλα μπάτζετ, να μας ταξιδεύουν με την δράση τους από πόλη σε πόλη· Λονδίνο, Παρίσι, Ρώμη αλλά και Κωνσταντινούπολη, Μαγιόρκα, Ταγγέρη. Σπανίως έως ποτέ στην Αθήνα. Αυτό ωστόσο έχει αρχίσει τα τελευταία χρόνια να αλλάζει. Η λειτουργία του ΕΚΟΜΕ και το ανταποδοτικό εργαλείο του cash rebate, το οποίο γίνεται διαρκώς και πιο ελκυστικό για τις ξένες παραγωγές, φέρνει σταδιακά όλο και περισσότερα συνεργεία στην ελληνική πρωτεύουσα για γυρίσματα. Σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωση του Δήμου Αθηναίων, περισσότερα από είκοσι διεθνή και ελληνικά οπτικοακουστικά έργα έχουν λάβει χώρα στην Αθήνα τον τελευταίο χρόνο. Το πιο «λαμπερό» πιθανότατα από αυτά ήταν η ισραηλινή σειρά «Τεχεράνη», η οποία έκανε γυρίσματα επί ένα τρίμηνο στην πόλη και στη συνέχεια γνώρισε μεγάλη επιτυχία μέσα από την πλατφόρμα της Apple TV. 

Η Αθήνα μπαίνει στο ραντάρ των διεθνών παραγωγών-1

Το Athens Film Office του Δήμου, το οποίο έχει δημιουργηθεί προκειμένου να εξυπηρετεί τέτοιου είδους δραστηριότητες, συμβάλει φυσικά προς αυτή την κατεύθυνση· θα πετύχει δε περισσότερα όταν συνεργαστεί παραπάνω με το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου, μιας και δεν πρέπει να ξεχνάμε πως στην Αθήνα γυρίζουν (πρωτίστως) οι ντόπιοι κινηματογραφιστές. Αξίζει πάντως να σημειωθεί πως οι τελευταίοι αντιδρούν έντονα στην επερχόμενη τροποποίηση του συστήματος cash rebate, η οποία όπως λένε τους τοποθετεί στο περιθώριο προκειμένου να ευνοήσει τις μεγάλου βεληνεκούς παραγωγές από το εξωτερικό. 

Η Αθήνα μπαίνει στο ραντάρ των διεθνών παραγωγών-2

Σε κάθε περίπτωση κανείς -ούτε οι εγχώριοι επαγγελματίες- δεν έχει αντίρρηση να δει σπουδαίους σταρ και δημιουργούς του Χόλιγουντ να «στρατοπεδεύουν» στην Αθήνα, αρκεί αυτό να γίνει ισορροπημένα και με το βλέμμα στο μέλλον. Επιπλέον δεν πρέπει να ξεχνάμε πως οπτικοακουστικός τομέας δεν είναι μόνο το σινεμά και η τηλεόραση, αλλά και οι διαφημίσεις, τα βίντεο γκέιμς, τα μουσικά κλιπ κ.ά., τα οποία η Αθήνα μπορεί να υποστηρίξει τόσο με το τοπίο όσο και με το εργατικό δυναμικό της. 

moneyreview.gr

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News