LIFE & ARTS

Οι καλλιτέχνες του Χόλιγουντ υψώνουν ανάστημα

Dune

Ενα ακόμα επεισόδιο του σίριαλ της δικαστικής διαμάχης που έχει ξεσπάσει μεταξύ Ντίσνεϊ και Σκάρλετ Γιοχάνσον, έπειτα από την αγωγή της τελευταίας προς το χολιγουντιανό στούντιο για διαφυγόντα κέρδη, εκτυλίχθηκε τις τελευταίες μέρες. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα ρεπορτάζ από την Αμερική, η Ντίσνεϊ πιέζει ώστε η διένεξη να οδηγηθεί σε εξωδικαστικό συμβιβασμό, μακριά από τη δημόσια θέα, εκεί που εκτιμά πως μπορεί να βρεθεί η χρυσή τομή με την δυσαρεστημένη πρωταγωνίστρια του «Black Widow».

Το μπλοκμπάστερ της Marvel μπορεί να έχει φέρει μέχρι στιγμής πίσω κοντά στα 400 εκατομ. δολάρια στο παγκόσμιο box office, η πλευρά της Γιοχάνσον ωστόσο ισχυρίζεται πως αυτό το ποσό, που είναι άμεσα συνδεδεμένο με την δική της αμοιβή, θα μπορούσε να είναι κατά πολύ μεγαλύτερο αν δεν υπήρχε η ταυτόχρονη διαδικτυακή κυκλοφορία της ταινίας. Συγκεκριμένα υπολογίζεται πως η Αμερικανίδα ηθοποιός θα μπορούσε να κερδίσει έως και 50 εκατ. δολάρια (!) επιπλέον, σε αυτή την περίπτωση.

Τόσο η επιθυμία της Ντίσνεϊ να προχωρήσει σε εξωδικαστικό συμβιβασμό όσο και οι κατευναστικές δηλώσεις του CEO του στούντιο, Μπομπ Σέιπεκ, που προηγήθηκαν μέσα στην εβδομάδα, υποδεικνύουν πως η Γιοχάνσον μάλλον έχει ισχυρό έρεισμα αν η υπόθεση οδηγηθεί πράγματι σε δίκη. Ακόμα πιο σημαντικό ωστόσο είναι το γεγονός πως μια δική της πιθανή δικαίωση θα ανοίξει τον δρόμο και σε άλλους πρωταγωνιστές που έχουν βρεθεί με συμφωνίες υπό το ίδιο καθεστώς. Κι αυτό είναι κάτι ικανό να συνταράξει όχι μόνο την Ντίσνεϊ αλλά ολόκληρη την κεντρική κινηματογραφική βιομηχανία.

Διακεκριμένα στελέχη-καλλιτέχνες της τελευταίας πάντως, όπως ο Καναδός σκηνοθέτης Ντενίς Βιλνέβ, έχουν ήδη ταχθεί στο πλευρό της Γιοχάνσον. Σε πρόσφατη συνέντευξη που παραχώρησε με αφορμή την πολυαναμενόμενη κυκλοφορία της ταινίας του «Dune», ο Βιλνέβ ανέφερε: «Τι θα συνέβαινε άραγε αν γινόταν το αντίθετο και εμείς, ως καλλιτέχνες, δεν τιμούσαμε τα συμβόλαιά μας; Επιπλέον είναι λάθος να πιστεύουμε πως το σινεμά στην μεγάλη οθόνη δεν τα πηγαίνει καλά από εμπορική άποψη. Απλώς η βιομηχανία είναι σε σύγχυση, ακολουθώντας τις νόρμες της Γουόλ Στριτ που απαιτούν σταθερότητα με κάθε κόστος».

«Οι διαδικτυακές συνδρομές παρέχουν στα στούντιο εξασφαλισμένο εισόδημα. Δεν έχω κανένα πρόβλημα με τις πλατφόρμες, το αντίθετο. Είναι ένα συναρπαστικό εργαλείο που μπορεί να μας δώσει πρόσβαση στη “μνήμη” του σινεμά. Ομως η πορεία μιας ταινίας πρέπει να ξεκινά από την μεγάλη οθόνη», επισήμανε ο Βιλνέβ και κατέληξε με μια σημαντική δήλωση: «Από εδώ και στο εξής, θα θέτω ως όρο συμβολαίου, τα φιλμ μου να κάνουν πρώτη κυκλοφορία αποκλειστικά στα σινεμά».

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News