Life & Arts Παρασκευή 6/08/2021, 07:37
LIFE & ARTS

Οι επικερδείς «επανεκκινήσεις» του Χόλιγουντ

Οι επικερδείς «επανεκκινήσεις» του Χόλιγουντ

Ένα από τα φαινόμενα αυτής της παράξενης εποχής (και) για τον κινηματογράφο που διανύουμε, είναι τα λεγόμενα «reboot», οι επανεκκινήσεις δηλαδή διαφόρων ταινιών ή franchise που για κάποιο λόγο δεν πήγαν καλά στο παρελθόν, είτε από καλλιτεχνική είτε από εμπορική άποψη, συχνότερα και από τις δύο μαζί. Προσοχή, εδώ δεν μιλάμε για σίκουελ ή για συνέχειες σε δημοφιλείς τριλογίες τύπου «Πόλεμος των Αστρων», αλλά για επανάληψη ταινιών που έχουν ήδη γυριστεί και μάλιστα σχετικά πρόσφατα, με τους ίδιους ή και ελαφρώς αλλαγμένους συντελεστές.

Τελευταίο παράδειγμα αποτελεί το «Suicide Squad», το οποίο αναμένουμε και στις ελληνικές αίθουσες από τις 19 Αυγούστου. Το γεμάτο κινηματογραφικούς αστέρες (Μάργκο Ρόμπι, Ιντρις Ελμπα, Βαϊόλα Ντέιβις, Τζον Σίνα κ.ά.) φιλμ του Τζέιμς Γκαν, επί της ουσίας επαναλαμβάνει το ομότιτλο του Ντέιβιντ Αγιερ από το 2016, το οποίο είχε επίσης στο δυναμικό τους τους Γουίλ Σμιθ και Τζάρεντ Λέτο.

Παρ΄ όλα αυτά η συγκεκριμένη ταινία αποτέλεσε κατά κοινή παραδοχή απογοήτευση, τόσο στα ταμεία όσο και στην ουσία της, αφού έμοιαζε περισσότερο με κακοστημένη συρραφή σκηνών δράσης παρά με κανονικό φιλμ. Πάνω κάτω το ίδιο συνέβη έναν χρόνο αργότερα και με την «Justice League», η οποία ξεκίνησε με σκηνοθέτη τον Ζακ Σνάιντερ, ολοκληρώθηκε όμως από άλλους, έπειτα από διαφωνίες που προέκυψαν στην παραγωγή, με αποτέλεσμα άλλη μια «καταστροφή».

Τελικά τρία χρόνια αργότερα, ο ίδιος ο Σνάιντερ επέστρεψε στο πρότζεκτ, με καινούριο μοντάζ και κάποια συμπληρωματικά γυρίσματα, για να δημιουργήσει τελικά μια νέα τετράωρη εκδοχή που άφησε ικανοποιημένους τους φαν και ανέβασε τις μετοχές του νεοσύστατου HBO Max. Παρόμοια παραδείγματα με επανεκκινήσεις είχαμε με τον «Spider-Man» αλλά και τον «Venom», δύο ακόμα υπερήρωες της Marvel.

Γενικώς αυτού του είδους οι ταινίες ξεκινούν την παραγωγή τους με μια συγκεκριμένη «αποστολή»: να φέρουν με ασφάλεια και δίχως μεγάλα ρίσκα, πελώρια κέρδη στο box office ή όπου αλλού προβληθούν στις μέρες μας. Οταν ωστόσο τα δημιουργικά περιθώρια στενέψουν υπερβολικά -προφανώς για λόγους χρόνου και οικονομίας- τότε μοιραία και το τελικό προϊόν υποβαθμίζεται. Ακόμα και αυτή η εξέλιξη πάντως δεν είναι απαραίτητα κακή. Ειδικά αν την δούμε ως ευκαιρία για μια επανεκκίνηση που με τη σειρά της θα φέρει τα δικά της σίκουελ κ.ο.κ.

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News