LIFE & ARTS

Το σινεμά «γκαζώνει» με προ πανδημίας επιδόσεις

Το σινεμά «γκαζώνει» με προ πανδημίας επιδόσεις

«Νομίζω ότι πιο ευχάριστη είναι η αίσθηση πως οι άνθρωποι επιστρέφουν στην κινηματογραφική εμπειρία. Χαιρόμαστε να το λέμε: Το σινεμά επέστρεψε», δήλωσε ενθουσιασμένος ο Βιν Ντίζελ, πρωταγωνιστής του πιο επιτυχημένου ίσως κινηματογραφικού franchise των δύο τελευταίων δεκατιών. Το «F9» («Οι Μαχητές των Δρόμων 9»), η ένατη εκδοχή του, που κυκλοφορεί εδώ και μερικές εβδομάδες και στη χώρα μας, κατάφερε να φτάσει τα 70 εκατομμύρια δολάρια εισπράξεων στο πρώτο Σαββατοκύριακο προβολής στην Αμερική, ενώ έχει ξεπεράσει ήδη το φράγμα των 400 εκατ. δολαρίων παγκοσμίως.

Η συγκεκριμένη επίδοση που αφορά τις Η.Π.Α., δεν είναι απλά με διαφορά η κορυφαία της μετά Covid-19 εποχής -το προηγούμενο ρεκόρ κατείχε το «Ενα ήσυχο μέρος 2» με 48.3 εκατ. δολάρια- αλλά και η υψηλότερη μετά τις αρχές του 2019. Και όλα αυτά σε μια αγορά που προς το παρόν λειτουργεί με το 80% των αιθουσών και σε πολλές περιπτώσεις με περιορισμένη χωρητικότητα, συνυπολογίζοντας μάλιστα και τα σινεμά του Καναδά που ακόμα παραμένουν σε μεγάλο βαθμό κλειστά.

Ποιοι είδαν όμως την ταινία; Σύμφωνα με τα στοιχεία του αμερικανικού box office, το 60% των θεατών ήταν άνδρες, ενώ αξιοσημείωτο είναι επίσης πως το 51% εξ αυτών ήταν κάτω των 25 ετών. Επιπλέον το 37% του κοινού ήταν λατινογενές (σε αυτό παίζουν ρόλο και οι καταβολές των πρωταγωνιστών), το 35% λευκοί και το 15% Αφροαμερικανοί.

Με λίγα λόγια το «F9» το είδαν -και συνεχίζουν να το βλέπουν- περίπου οι πάντες, παρόλο που το πρόσφατο άνοιγμα απέχει πολύ από το ρεκόρ του franchise, το οποίο καταγράφηκε το 2015 με το «Furious 7» να φτάνει τα 147.2 εκατ. δολάρια μέσα στο πρώτο τριήμερο προβολών. Σε κάθε περίπτωση, για άλλη μια εβδομάδα τα νέα για το μέλλον του παραδοσιακού σινεμά, τουλάχιστον της εμπορικής εκδοχής του, είναι πολύ ενθαρρυντικά. Το επόμενο μεγάλο στοίχημα για την βιομηχανία θα είναι να καταφέρει να προσελκύσει το κοινό, σε μια μεγαλύτερη γκάμα ταινιών, τις λεγόμενες «μεσαίου βεληνεκούς», προκειμένου να πετύχει και εκεί τις προ πανδημίας επιδόσεις και έτσι να μην «χαρίσει» τον συγκεκριμένο κλάδο στις διαδικτυακές πλατφόρμες.

Με πληροφορίες από variety.com

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News