LIFE & ARTS

Η ταινία που σάρωσε τα ελληνικά «Οσκαρ»

Ηταν δίκαιο και έγινε πράξη. Η καλύτερη ελληνική ταινία της φετινής χρονιάς (κατά την άποψή μας) σάρωσε τα φετινά βραβεία Ιρις, κερδίζοντας τελικά 10 από τα Οσκαρ του εγχώριου σινεμά, τα οποία απονέμει η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου. Ο λόγος φυσικά για το «Digger» του Τζώρτζη Γρηγοράκη, το οποίο πάνω στη ώρα κυκλοφορεί από σήμερα στους θερινούς κινηματογράφους και η προσπάθεια των συντελεστών του αξίζει πραγματικά την προσοχή του κοινού.

Οι πιο επιφανείς από αυτούς -και όχι μόνο- βραβεύτηκαν στην χθεσινή τελετή απονομής, η οποία έλαβε χώρα δια ζώσης, έπειτα από μια σειρά αντίστοιχες διαδικτυακές, στο Θέατρο Αλσος. Αρχικά ο ίδιος ο Γρηγοράκης, ο οποίος βραβεύτηκε τόσο ως σκηνοθέτης όσο και ως πρωτοεμφανιζόμενος κινηματογραφιστής. Από κοντά και ο (απίθανος) πρωταγωνιστής Βαγγέλης Μουρίκης στον πρώτο ανδρικό ρόλο, ενώ ακολούθησαν πολλές ακόμα διακρίσεις σχεδόν σε όλες τις τεχνικές κατηγορίες, για ένα φιλμ, το οποίο μπορεί όντως να σταθεί άνετα και με αξιώσεις στην διεθνή κινηματογραφική σκηνή.

Βραβεία ωστόσο και μάλιστα δίκαια, κέρδισαν κι άλλοι. Η υπέροχη Μελίκα Φαρουτάν για τον πρώτο γυναικείο ρόλο στο πολύ αξιόλογο «Παρί» του Σιαμάκ Ετεμάντι· η Βασιλική Καλλιμάνη για την ερμηνεία της ως απερίγραπτη μητέρα στην «Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς» του Γιάννη Οικονομίδη· ο Στάθης Σταμουλακάτος, ο οποίος ερμήνευσε με την ίδια αυτοσχεδιαστική ορμή έναν παρόμοιο ρόλο στο «Πρόστιμο» του Φωκίωνα Μπόγρη -εκεί κέρδισε- αλλά και στην «Μπάλαντα».

Οσο για το καλύτερο ντοκιμαντέρ, αυτό πήγε στην Αγγελική Αντωνίου για το τρυφερό (και φιλοζωικό) «Οι Αγνωστοι Αθηναίοι», ενώ η καλύτερη μικρού μήκους ήταν, αναμενόμενα, η «Bella» της Θέλγιας Πετράκη. Τέλος όπως συμβαίνει συνήθως στις απονομές, υπάρχουν και οι αδικημένοι. Τέτοια είναι φέτος η απολαυστική «Μπαλάντα» του Οικονομίδη, που έφυγε από την απονομή μόνο με δύο βραβεία και κυρίως τα «Μήλα», η άρτια ταινία του Χρήστου Νίκου, που αποτέλεσε την επίσημη πρόταση της Ελλάδας για τα Οσκαρ, ωστόσο δεν πήρε ούτε ένα από τα Ιρις. 

Money Review