Life & Arts Παρασκευή 14/05/2021, 08:44
LIFE & ARTS

42 χιλιάδες αστεράκια για τους φίλους του Άγιαξ

42 χιλιάδες αστεράκια για τους φίλους του Άγιαξ

Πριν από μερικές εβδομάδες ο ποδοσφαιρικός κόσμος στην Ευρώπη κράτησε την αναπνοή του, όταν 12 από τους κορυφαίους συλλόγους της ηπείρου ανακοίνωσαν την πρόθεσή τους να δημιουργήσουν κλειστή λίγκα και να «επαναστατήσουν» έτσι κόντρα στις επίσημες ομοσπονδίες του αθλήματος, αλλά και την θέληση των ίδιων των φιλάθλων τους. Η απόφαση αυτή που λήφθηκε με καθαρά οικονομικά κριτήρια, είχε σαν στόχο την προσαρμογή του ποδοσφαίρου σε πρότυπα ανάλογα με αυτά που ισχύουν στις αμερικανικές επαγγελματικές λίγκες, εκεί όπου το συνολικό προϊόν είναι πάνω από όλα και η έννοια «οπαδός» μας ομάδας μάλλον ξένη.

Το αποτέλεσμα φυσικά είναι γνωστό, ενώ μια πρόσφατη ανακοίνωση από την ομάδα του Άγιαξ έρχεται να εξηγήσει με τον δικό της τρόπο γιατί η συγκεκριμένη τακτική στην Ευρώπη είναι -προς το παρόν τουλάχιστον- ανεφάρμοστη. Ο ολλανδικός σύλλογος λοιπόν, με την ένδοξη ιστορία, κατέκτησε (και) φέτος το εγχώριο πρωτάθλημα, ωστόσο το συγκεκριμένο τρόπαιο δεν θα μπει ποτέ στην προθήκη μαζί με τα υπόλοιπα. Αυτό γιατί οι υπεύθυνοι της ομάδας το… έλιωσαν, δημιουργώντας από αυτό περίπου 42 χιλιάδες ασημένια αστεράκια, τα οποία θα μοιραστούν στους κατόχους εισιτηρίων διαρκείας.

Ο Άγιαξ μάλιστα φρόντισε να γνωστοποιήσει την συγκεκριμένη πρωτοβουλία με ένα ατμοσφαιρικό βίντεο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Σε αυτό παίκτες και προπονητής παραδίδουν πρόθυμα το τρόπαιο που κατέκτησαν στους αγωνιστικούς χώρους, προκειμένου αυτό να διατεθεί στον κόσμο της ομάδας ως μοναδικό αναμνηστικό μιας σεζόν που τον κράτησε μακριά από το γήπεδο. Αυτή η άρρηκτη σχέση ομάδας, φίλαθλης βάσης αλλά και πόλης -στο βίντεο ακούγεται ξανά και ξανά η επωδός «Αμστερνταμ, Αμστερνταμ»- αποτελεί για την Ευρώπη την ουσία ολόκληρου του ομαδικού αθλητισμού, όχι μόνο του ποδοσφαίρου.

Οι άνθρωποι που, καλώς εχόντων των πραγμάτων, θα κατακλύσουν από την επόμενη περίοδο ξανά την Αmsterdam Arena, θα έχουν στην τσέπη τους ένα κομματάκι από την ιστορία του συλλόγου, με την οποία νιώθουν άμεσα συνδεδεμένοι. Κακά τα ψέμματα, αυτό το δέσιμο και η άνευ όρων αγάπη που περνά από γενιά σε γενιά, δεν αντικαθίσταται από κανένα τηλεοπτικό συμβόλαιο.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News