LIFE & ARTS

Πλουσιοπάροχος Απρίλης στο Cinobo

Ο Απρίλης βρίσκεται προ των πυλών και η διαδικτυακή πλατφόρμα του Cinobo, η οποία πρόσφατε συμπλήρωσε έναν χρόνο ζωής, τον υποδέχεται με πραγματικά πλούσιο περιεχόμενο· εκεί ξεχωρίζουν μερικά εξαιρετικά φιλμ του ανεξάρτητου σινεμά, κάποιες οσκαρικές επιλογές -θυμίζουμε, στις 25 Απριλίου η φετινή τελετή απονομής- αλλά και ταινίες που κοιτάζουν την πίστη αλλιώς, με αφορμή τους επερχόμενους εορτασμούς του Πάσχα.

Να τα πάρουμε όμως με την σειρά, ξεκινώντας από τις πρεμιέρες, τις ταινίες δηλαδή που βλέπουμε για πρώτη φορά στην Ελλάδα, αποκλειστικά από το Cinobo. Αρχικά έχουμε το σοκαριστικό ντοκιμαντέρ «Παγίδα στο Διαδίκτυο» (13/4), το οποίο μέσω ενός κοινωνικού πειράματος, άνοιξε ουσιαστικά στην Τσεχία το θέμα της σεξουαλικής παρενόχλησης παιδιών στο Ιντερνετ. Συνέχεια με το μινιμαλιστικό «Ο Πιο Μοναχικός Πλανήτης» (27/4) της Τζούλια Λόκτεβ, πάνω στις ανθρώπινες σχέσεις και με τον αγαπημένο (και) του ελληνικού κοινού, Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ, στον πρωταγωνιστικό ρόλο.

ploysioparochos-aprilis-sto-cinobo0

Τι ξεχωρίζουμε από τις υπόλοιπες καινούριες προσθήκες στην πλατφόρμα: Την «Πτώση της Αμερικανικής Αυτοκρατορίας» του Ντενί Αρκάν («Η Επέλαση των Βαρβάρων»), με τον πολυβραβευμένο δημιουργό να καταθέτει εδώ έναν καίριο στοχασμό πάνω στις μέρες του ύστερου καπιταλισμού υπό την μορφή αστυνομικού δράματος. Το φιλόδοξο θρίλερ του Μενέλαου Καραμαγγιώλη με τίτλο «Black Out P.S. Red Out» (4/4) με τους Αλκη Κούρκουλο, Μυρτώ Αλικάκη και Καρυοφυλλιά Καραμπέτη στους πρωταγωνιστικούς ρόλους.

Την ρομαντική βιογραφία «Γκοντάρ, Αγάπη μου» (9/4) του Μισέλ Χαζαναβίσιους, αφιερωμένη στον «Πάπα» της νουβέλ βαγκ, τον οποίο υποδύεται ο Λουί Γκαρέλ. Δεν θέλουμε επίσης να χάσουμε την αξέχαστη ερμηνεία της Μαρίας Καλλιμάνη «Στο Σπίτι» (15/4) του Αθανάσιου Καρανικόλα, ενώ οι βιογραφίες συνεχίζονται με το «Gimme Danger: Η Ιστορία των Stooges» (21/4), με πρωταγωνιστή τον ανεπανάληπτο Ιγκι Ποπ, σε ένα φιλμ δια χειρός Τζιμ Τζάρμους.

Οι κορυφαίες ωστόσο ταινίες φτάνουν προς το τέλος του μήνα. Το «Καλπάζοντας με το Ονειρο» (23/4) της υποψήφιας για Οσκαρ φέτος, Κλόε Ζάο («Nomadland») είναι σίγουρα μια τέτοια, βραβευμένη τόσο στις Κάνες όσο και στις αθηναϊκές Νύχτες Πρεμιέρας. Υπέροχο και βαθιά συγκινητικό τέλος είναι και το «Dogman» του Ματέο Γκαρόνε, το οποίο δίνει βιβλικές διαστάσεις σε μια σχέση υποταγής και εκμετάλλευσης, έχοντας σαν βασικό ατού του τον εκπληκτικό πρωταγωνιστή, Μαρτσέλο Φόντε.

Money Review