Life & Arts Τετάρτη 20/01/2021, 13:40
LIFE & ARTS

Οι νέοι δρόμοι που άνοιξαν μετά το κλείσιμο των μπαρ

Credits: Theophilos Gerontopoulos

“Send a salami”, έγραφε η πάνινη τσάντα που λάνσαρε τον περασμένο Απρίλιο το διάσημο Katz Delicatessen στο Μανχάταν όσο παρέμενε κλειστό και δεν σχηματίζονταν ουρές για το περίφημο pastrami sandwich τους. Την ίδια ώρα που τα ρολά στην πιτσαρία Roberta είχαν κατέβει, οι υπεύθυνοι μιας από τις διασημότερες πιτσαρίες της Νέας Υόρκης πουλούσαν μέσω του e-shop φούτερ με πεντάγραμμα (πεντάλφα) από κομμάτια λαχταριστής πίτσας. Με την βιομηχανία της εστίασης να έχει πληγεί ιδιαιτέρως από την πανδημία, ήταν πολλά τα μπαρ και εστιατόρια στο εξωτερικό που αποφάσισαν να δημιουργήσουν αντικείμενα λιανεμπορίου με το λογότυπό τους για τους φανατικούς υποστηρικτές τους. Η κίνηση είχε στόχο να λειτουργήσει κάποιες φορές ως μέσο ενίσχυσης στις επιχειρήσεις τους, που για καιρό έμειναν κλειστές. Άλλοι πάλι αποφάσισαν να παραμείνουν δημιουργικοί στο lockdown, φέρνοντας στη ζωή παράλληλα πρότζεκτ, για τα οποία το συνηθισμένο ωράριο δεν άφηνε χρόνο. 

Στην Ελλάδα, ο ιδιοκτήτης του βραβευμένου από τον θεσμό των 50 best Bars, Βaba Au Rum (Κλειτίου 6) Θάνος Προυναρούς, βρήκε το χρόνο που χρειαζόταν για να ολοκληρώσει ένα θεματικό eshop. Πρόκειται για μια ιδέα που επεξεργαζόταν εδώ και τρία χρόνια, ένα ηλεκτρονικό κατάστημα που ανέβηκε online τον Νοέμβριο.

Το www.babaaurum.com/ εκτός από τους πιστούς φίλους και την τεράστια λίστα με τα εκλεκτά αποστάγματα, διαθέτει πλέον μια σειρά από ιδιαιτέρως καλόγουστα αντικείμενα, που συνδέονται με την ποπ κουλτούρα του κοκτέιλ. Από χρωματιστές καρφίτσες (pins), t-shirts και κάλτσες, μέχρι τα δικά του tiki ποτήρια για να χαρίσει κανείς στους φίλους που πίνουν Mai Tai, μέχρι πόστερ και κάποιες ειδικές εμφιαλώσεις από ρούμι ειδικά για το μπαρ και το κοινό του. Ο Θάνος μαζί με τον designer Κώστα Θεοχάρη, που έχει σχεδιάσει και το λογότυπο του Baba Au Rum, ακολουθούν τις γραμμές του Avant Garde κινήματος σε ό,τι αφορά την αισθητική των προϊόντων. “Θέλω να μας χαρακτηρίζει μια προοδευτικότητα, όπως επίσης και η συνέπεια στην ποιότητα. Ετοιμάζουμε 3D printed αντικείμενα, ενώ κάποια από τα ρούχα μας έχουν πιστοποιήσεις αειφορίας αλλά και εργασιακών συνθηκών, μπορεί να φτιάχνονται στην Ασία αλλά παραγονται με ηθικές πρακτικές, ρούχα slow fashion” εξηγεί ο Θάνος.

oi-neoi-dromoi-poy-anoixan-meta-to-kleisimo-ton-mpar0
Credits: Theophilos Gerontopoulos 

 

Όπως όλα τα αντικείμενα του Baba Au Rum e-shop φτιάχτηκαν για να αφορούν ένα παγκόσμιο κοινό και όχι μόνο τους πελάτες του, αλλά όσους αγαπούν τα κοκτέιλ ή απλώς έχουν βρεθεί μια νύχτα να πίνουν ένα ποτό στον πεζόδρομο της Κλειτίου και λάτρεψαν την ατμόσφαιρα. Ακόμα όσα ρούχα ράβονται εγχώρια είναι από 100% ελληνικό βαμβάκι, ενώ κάποια νάυλον τμήματα των αντικειμένων είναι από ανακυκλωμένο πλαστικό. Αυτή τη στιγμή και όσο είναι κλειστά τα μπαρ, γίνονται οι κινήσεις ώστε το πρότζεκτ να αναπτυχθεί και ίσως μελλοντικά να γίνει ένα ξεχωριστό κατάστημα, σκέφτεται φωναχτά ο ίδιος. 

Ο έτερος γνωστός μπαρτέντερ, συνιδιοκτήτης του The Clumsies, #3 στη λίστα 50 Best Bars, Βασίλης Κυρίτσης βρήκε την ευκαιρία να κάνει ένα δικό του brand με ρούχα χάρη στο lockdown. Η ζωή ενός επιτυχημένου μπάρμαν, που ταξιδεύει σχεδόν όλο το χρόνο, χωρίς να μένει πολλές μέρες στη βάση του, δεν του άφηνε χρόνο ούτε καν για να σχεδιάσει το λιτό λογότυπο του Hustler. Αυτό είναι το όνομα της σειράς ρούχων που συνδημιούργησαν με τον Τεό Τερζόπουλο, τον δημιουργό των ποδιών Pukka από τη Θεσσαλονίκη. “Η δημιουργικότητα δεν φυλακίζεται. Δεν χρειάζομαι ένα σέικερ για να φτιάξω κάτι νέο. Η έμπνευση μπορεί να έρθει από παντού και έτσι ο κάθε δημιουργικός τύπος μπορεί να τα καταφέρει σε πολλούς τομείς. Αυτή είναι η ιδέα πίσω από τον Hustler, που θα μεταφράζαμε ως “καταφερτζή”, εξηγεί ο Κυρίτσης. Τεό και Βασίλης σχεδίασαν ένα ανθρωπάκι που φιγουράρει σε άνετα streetwear, και έχει μπει σε περιπέτειεςC.

oi-neoi-dromoi-poy-anoixan-meta-to-kleisimo-ton-mpar1
Credits: Kosmas Koumianos

 

“Είναι αισιόδοξος, λίγο πονηρός και του αρέσει να επιδεικνύει ότι μπορεί να πετύχει” συμπληρώνει o Bασίλης για το “πρόσωπο” της καμπάνιας. Δεν πρόκειται για στάμπες σε ρούχα, αλλά για αστεία μοτίβα σε βαμβακερά items που φτιάχνονται σχεδόν εξ΄ολοκλήρου εγχώρια. Ο Κυρίτσης και ο Τερζόπουλος, που γνωρίζει καλά την αγορά του υφάσματος και της ένδυσης, λόγω της βασικής του ιδιότητας, συνεργάστηκαν με μια ελληνική βιοτεχνία στην Κατερίνη για τις μπλούζες και τα φούτερ, με έτερη εγχώρια οικογενειακή επιχείρηση για τις κάλτσες, ενώ τα καπέλα και τις μάσκες που συμπληρώνουν τη σειρά φτιάχνονται στο studio του Τερζόπουλου.

“Δεν ήταν μεγάλη επένδυση, σίγουρα δεν θα μπορούσα να κάνω νέο μπαρ με αυτά τα χρήματα, ακόμα κι αν με ενδιέφερε. Για την πρώτη φωτογράφιση επιστρατεύσαμε τους φίλους μας, κανονικούς ανθρώπους, plus size, λεπτούς, πανύψηλους ή και όχι, παιδιά που εργάζονται στα μπαρ μας. Εξαιτίας των κλειστών καταστημάτων και όσο επιτρεπόταν η ηλεκτρονική πώληση, κάναμε οι ίδιοι τις παραδόσεις, γνωρίσαμε  έστω για λίγα λεπτά και πίσω από τις μάσκες το κοινό μας. Η επαφή με τον κόσμο παραμένει σημαντική, μην ξεχνάς πως δουλεύουμε σε μπαρ” λέει γελώντας ο Κυρίτσης. Μπορείτε να δείτε όλη τη σειρά στο hustler.com.gr/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Money Review