Life & Arts Τετάρτη 8/02/2023, 07:23
LIFE & ARTS

Ugg: Το «άσχημο» παπούτσι κάνει comeback μετά από μία δεκαετία

Ugg: Το «άσχημο» παπούτσι κάνει comeback μετά από μία δεκαετία

Η τάση της «άσχημης μόδας» (ugly fashion) στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ευθύνεται εν μέρει για την αναβίωση της μάρκας Ugg, η οποία σάρωνε σε πωλήσεις μέχρι και πριν από τουλάχιστον μία δεκαετία. Αφότου τα διάσημα παπούτσια ξαναφορέθηκαν πρόσφατα από διασημότητες, συμπεριλαμβανομένων των Kylie Jenner και των αδερφών Hadid, επανήλθαν τόσο δυναμικά, ώστε στις ΗΠΑ μπορεί να δυσκολευτεί κανείς να τα βρει στα ράφια.

Ιδιαίτερη προσοχή έχει προσελκύσει η εκδοχή «μίνι» Ugg, που στην Ελλάδα πωλείται έναντι τουλάχιστον 150 ευρώ. Ως αποτέλεσμα, η Ugg συμπεριελήφθη πρόσφατα στον τριμηνιαίο δείκτη της ιστοσελίδας Lyst ως μία από 20 τις πιο «καυτές» μάρκες. Επρόκειτο μάλιστα για την πρώτη φορά που ήταν μέρος της λίστας από το 2017, όταν και άρχισε να δημοσιεύεται η συγκεκριμένη κατάταξη.

«Η ισχύς μίας δυναμικής ομάδας ακολούθων από την Gen Z είναι αδιαμφισβήτητη», αναφέρουν οι αναλυτές της Lyst, τονίζοντας ότι οι αναζητήσεις για τις μπότες αυξήθηκε κατά 82% μέσα στις γιορτές. Επίσης, στις ΗΠΑ οι περισσότεροι έμποροι ξεπούλησαν κατά τη διάρκεια του τελευταίου τριμήνου του 2022.

Ανάκαμψη

Οι μπότες της Ugg έχουν επένδυση από μαλλί προβάτου και ξεκίνησαν να πωλούνται στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ τη δεκαετία του 1970. Η έμπνευση προήλθε από τα παπούτσια που φορούσαν Αυστραλοί σέρφερ, εξ ου και η ιδέα προωθήθηκε από τον Αυστραλό Brian Smith. Το 1995, όταν πια τα παπούτσια είχαν τραβήξει την προσοχή διασημοτήτων και του κόσμου, η Ugg εξαγοράστηκε από την εταιρεία Deckers. Το 2000 είδε έκρηξη στις πωλήσεις, καθώς μπήκε στη λίστα με τα αγαπημένα πράγματα της Όπρα Γουίνφρεϊ (Oprah’s Favorite Things).

Το ράλι διήρκεσε μέχρι περίπου το 2011, όταν η Αυστραλία βίωσε έναν αρκετά ήπιο χειμώνα, ενώ παράλληλα υπήρξε έλλειψη σε μαλλί προβάτου. Το 2012, οι πωλήσεις της Ugg υποχώρησαν κατά περίπου 11,6% στα 332,8 εκατ. δολάρια.

Το τελευταίο δωδεκάμηνο όμως, το ugly fashion, βάσει του οποίου οι μπότες ξαναφορέθηκαν – με κοροϊδευτική αρχικά διάθεση – τόσο πολύ ώστε επανήλθαν στη μόδα, έδωσε ώθηση στην οικονομική επίδοση της εταιρείας. Παρότι οι πωλήσεις υποχώρησαν ελαφρώς (κατά 1,6% σε ετήσια βάση) το τελευταίο τρίμηνο του 2022, η Deckers δήλωσε πως η ζήτηση εξακολουθεί να είναι ισχυρή. Η εταιρεία απέδωσε την κάμψη σε προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδες εξαιτίας των οποίων δεν κατάφερε να φέρει εγκαίρως μεγάλο αριθμό παπουτσιών στα ράφια.

moneyreview.gr με πληροφορίες από Business Insider

Διαβάστε επίσης:

Το πράσινο φόρεμα της Jennifer Lopez και πώς άλλαξε το ίντερνετ

Ο CΕΟ της Levi’s απαντά σε όλα: Ποια τζιν δεν θα φύγουν ποτέ από τη μόδα

Σε ποιον ανήκουν οι ρίγες; H Adidas πήγε στα δικαστήρια και έχασε

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News