Green Economy Τρίτη 28/06/2022, 10:41
GREEN ECONOMY

ΑΔΜΗΕ: Καταγγέλλει λάθη στον καθορισμό του WACC από τη ΡΑΕ

ΑΔΜΗΕ: Καταγγέλλει λάθη στον καθορισμό του WACC από τη ΡΑΕ

Λάθη στον καθορισμό της σταθμισμένης μέσης απόδοσης κεφαλαίων (WACC) διαπιστώνει ο ΑΔΜΗΕ, λέγοντας ότι η απόφαση της ΡΑΕ να καθορίσει σε χαμηλά επίπεδα το WACC, «όχι μόνο δεν προστατεύει τον καταναλωτή, αλλά αντίθετα δυσχεραίνει σημαντικά την προσπάθεια του Διαχειριστή να πετύχει τους στρατηγικούς στόχους που έχουν συμφωνηθεί από κοινού με τη ΡΑΕ και την Πολιτεία».

Όπως αναφέρει ανακοίνωση του ΑΔΜΗΕ, στον μαθηματικό τύπο του WACC έχουν χρησιμοποιηθεί οι εξής παραδοχές:

•             Τρέχουσα απόδοση 10ετούς γερμανικού ομολόγου (rf): Χρησιμοποιείται η απόδοση 0,5%, ενώ η πραγματική απόδοση στις 24.06.2022 ήταν 1,44%, ενώ ήδη εντός Ιουνίου έχει ξεπεράσει το 1,7% και είναι βέβαιο ότι θα αυξηθεί ακόμη περισσότερο στο πλαίσιο των αυξήσεων των επιτοκίων. 

•             Συντελεστής συστηματικού κινδύνου beta (βe): Χρησιμοποιείται ο συντελεστής 0,80 (που είχε δοθεί στην αντίστοιχη απόφαση του ΔΕΔΔΗΕ), ενώ ο πραγματικός συντελεστής σήμερα είναι 0,926 με βάση τη μεθοδολογία που έχει ορίσει η ίδια η ΡΑΕ (υπολογίζεται η συνδιακύμανση της μετοχής της ΑΔΜΗΕ Συμμετοχών με τον Γενικό Δείκτη του ΧΑ).

•             Κόστος δανεισμού του Διαχειριστή για την τετραετία: Χρησιμοποιείται συντελεστής 2,8% ενώ το πραγματικό μέσο επιτόκιο δανεισμού στις εμπορικές τράπεζες διαμορφώνεται στο 5%. Η μεγάλη διαφορά έγκειται στο ότι η ΡΑΕ όρισε το κόστος δανεισμού της επόμενης τετραετίας λαμβάνοντας υπόψη αποκλειστικά και μόνο με το κόστος δανεισμού της εταιρείας για το έτος 2021, μη λαμβάνοντας υπόψη ούτε την αύξηση των επιτοκίων που έχει ήδη συντελεστεί για τα δάνεια κυμαινόμενου επιτοκίου, αλλά ούτε και συγκρίσιμες εταιρίες όπως η ίδια η μεθοδολογία ορίζει. Οι νέες συνθήκες της αγοράς υποχρεώνουν τον ΑΔΜΗΕ να προχωρήσει σε συμφωνίες μετατροπής του κυμαινόμενου επιτοκίου σε σταθερό με ένα επιπλέον χρηματοδοτικό κόστος της τάξης του 2,3% για τα υπάρχοντα δάνεια, όπως προκύπτει από αντίστοιχες επίσημες προσφορές από ελληνικές τράπεζες. Το επιπλέον χρηματοδοτικό κόστος αναμένεται να ξεπεράσει το 2,6%, ενόψει της αύξησης των επιτοκίων από την ΕΚΤ, διαμορφώνοντας το μέσο επιτόκιο δανεισμού στις εμπορικές τράπεζες στο 5%. Τα νέα δάνεια με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, σύμφωνα με γραπτή ενημέρωση που έχουμε, αναμένεται να ανέλθουν τουλάχιστον στο 3,8%, συμπεριλαμβανομένης της εγγύησης του Ελληνικού Δημοσίου. Ταυτόχρονα, το κόστος δανεισμού παρόμοιων εταιριών ανέρχεται στο 4,1%. 

«Κάνουμε νέα έκκληση στην Ρυθμιστική Αρχή να λάβει υπόψη τα νέα δεδομένα σχετικά με το κόστος δανεισμού και να διορθώσει τα λάθη στις παραμέτρους στον υπολογισμό του WACC», αναφέρει η σχετική ανακοίνωση. Ο ΑΔΜΗΕ απέστειλε ήδη αίτηση αναθεώρησης του WACC, συνοδευόμενη με την απαραίτητη τεκμηρίωση, συμπεριλαμβανομένης της αλληλογραφίας με τις τράπεζες που αποδεικνύει το τρέχον κόστος δανεισμού.

Τι απαντά  για τη χρηματοδότηση από κοινοτικά κονδύλια 

Αναφερόμενος σε δηλώσεις που αποδίδονται στον πρόεδρο της ΡΑΕ, ότι ο ΑΔΜΗΕ  δεν θέλει να χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ για να μην μειώσει την Ρυθμιζόμενη Περιουσιακή του Βάση και, κατά συνέπεια, το εγγυημένο έσοδο, ο Διαχειριστής αναφέρει ότι «συνιστούν αποτέλεσμα σοβαρής παρερμηνείας».

Όπως λέει, έχει ήδη αντλήσει 292,8 εκατ. ευρώ από πόρους του ΕΣΠΑ και αναμένει να λάβει επιπλέον 13 εκατ. ευρώ, ενώ από το Ταμείο Ανάκαμψης έχει ήδη αντλήσει 91,9 εκατ. ευρώ και απομένουν άλλα 73 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, η διασύνδεση της Δ’ Φάσης των Κυκλάδων ήταν από τα πρώτα έργα που εγκρίθηκαν για χρηματοδότηση από το ΤΑΑ. Παράλληλα, βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης το αίτημα για χρηματοδότηση της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτη-Αττική από το ΕΣΠΑ με 497,9 εκατ. ευρώ, ενώ, σε συνεργασία με το Υπουργείο Ενέργειας, δρομολογείται ήδη η ένταξη της ηλεκτρικής διασύνδεσης των Δωδεκανήσων και του ΒΑ Αιγαίου στο Ταμείο Απανθρακοποίησης. 

Διαβάστε επίσης: 

ΑΔΜΗΕ: Tρεις κίνδυνοι για ηλεκτρικό σύστημα από την απόφαση της ΡΑΕ για το WACC

ΥΠΕΝ: Σεβόμαστε την ανεξαρτησία της ΡΑΕ – Διευκρινίσεις για το διαχωρισμό της διανομής φυσικού αερίου

 

 

 

 

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News