Green Economy Τετάρτη 22/06/2022, 18:57
GREEN ECONOMY

Κοινωνικά δίκαιη μετάβαση προς την κλιματική ουδετερότητα ζητά το Ευρωκοινοβούλιο

Κοινωνικά δίκαιη μετάβαση προς την κλιματική ουδετερότητα ζητά το Ευρωκοινοβούλιο

Επενδύσεις στην ενεργειακή απόδοση, την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές, τις βιώσιμες μεταφορές με εθνικά «κοινωνικά σχέδια για το κλίμα» για την αντιμετώπιση της φτώχειας στους τομείς της ενέργειας και της κινητικότητας ζητούν οι ευρωβουλευτές.

Το Κοινοβούλιο στηρίζει τη δημιουργία ενός νέου ταμείου που θα βοηθήσει τους ευάλωτους πολίτες να αντιμετωπίσουν το αυξημένο κόστος της ενεργειακής μετάβασης.

Σε ψηφοφορία στην ολομέλεια την Τετάρτη, οι ευρωβουλευτές ενέκριναν τη θέση τους σχετικά με την πρόταση της Επιτροπής για τη σύσταση Κοινωνικού Ταμείου για το Κλίμα με με 479 ψήφους υπέρ, 103 ψήφους κατά και 48 αποχές.

Το εγκριθέν κείμενο, το οποίο περιέχει τις θέσεις του Κοινοβουλίου για τις επικείμενες διαπραγματεύσεις με τα κράτη μέλη, υπογραμμίζει ότι το Ταμείο θα ωφελήσει τα νοικοκυριά, τις πολύ μικρές επιχειρήσεις και τους χρήστες των μεταφορών που είναι ευάλωτοι και πλήττονται ιδιαίτερα από τις επιπτώσεις της μετάβασης προς την κλιματική ουδετερότητα. Το Ταμείο θα συμπληρώνει τους χρηματοδοτικούς πόρους των κρατών μελών προς δύο κατευθύνσεις:

  • Προσωρινά μέτρα άμεσης εισοδηματικής στήριξης (όπως μείωση των ενεργειακών φόρων και τελών) για την αντιμετώπιση της αύξησης των τιμών των οδικών μεταφορών και των καυσίμων θέρμανσης.
  • Μακροχρόνιες διαρθρωτικές επενδύσεις στην ανακαίνιση κτιρίων, τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και τη μετάβαση από τις ιδιωτικές στις δημόσιες συγκοινωνίες, την από κοινού χρήση αυτοκινήτων και την από κοινού χρήση αυτοκινήτων («car pooling» και «car sharing») και τη χρήση ενεργών τρόπων μεταφοράς, όπως η ποδηλασία. Τα μέτρα μπορεί να περιλαμβάνουν φορολογικά κίνητρα, κουπόνια, επιδοτήσεις ή δάνεια μηδενικού επιτοκίου.

Το χρηματοδοτικό κονδύλι του Ταμείου αποτελεί εκτίμηση βάσει του ποσού που αντιστοιχεί στο 25% των αναμενόμενων εσόδων που συνδέονται με την ένταξη των εμπορικών οδικών μεταφορών και των κτιρίων στο σύστημα εμπορίας δικαιωμάτων εκπομπών της ΕΕ (ΣΕΔΕ), το οποίο θα συμπληρώνεται από έσοδα από τον πλειστηριασμό 150 εκατομμυρίων πρόσθετων δικαιωμάτων ΣΕΔΕ. Για την περίοδο έως το 2027, το συνολικό ποσό εκτιμάται από το Κοινοβούλιο σε 16,39 δισ. ευρώ, με δυνατότητα επίτευξης συνολικού ύψους 72 δισ. έως το 2032 υπό το πρίσμα των επόμενων διαπραγματεύσεων για τον προϋπολογισμό της ΕΕ και της μελλοντικής ένταξης των ιδιωτικών κτιρίων και των οδικών μεταφορών στο ΣΕΔΕ.

moneyreview.gr

Διαβάστε επίσης:

«Fit for 55» για το 2030: Πιο φιλόδοξο σύστημα εμπορίας εκπομπών θέλει το Ευρωκοινοβούλιο

Συμμετοχή ΕΕ στην «τριπλή COP» – Προτάσεις για ορθή διαχείριση χημικών ουσιών και αποβλήτων

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News