Green Economy Τετάρτη 2/02/2022, 21:09
ΚΟΣΜΟΣ

Πιο ευαισθητοποιημένοι για το περιβάλλον οι νέοι των αναδυόμενων χωρών

Πιο ευαισθητοποιημένοι για το περιβάλλον οι νέοι των αναδυόμενων χωρών

Η Γενιά Z και η Γενιά της Χιλιετίας σε Κίνα, Ινδία και άλλες αναδυόμενες οικονομίες έχουν μεγαλύτερη περιβαλλοντική συνείδηση, είναι πιο πιθανό να αγοράσουν βιώσιμα προϊόντα και αμφισβητούν περισσότερο τους ισχυρισμούς για εταιρική βιωσιμότητα συγκριτικά με τους ομολόγους τους στις ανεπτυγμένες χώρες, σύμφωνα με έκθεση του Credit Suisse Research Institute.

Η έρευνα σε 10.000 νέους καταναλωτές σε 10 χώρες δείχνει ότι υπάρχουν σημαντικές ευκαιρίες στους κλάδους τροφίμων, μόδας, ταξιδιών, τουρισμού και στέγασης για εταιρείες που προσφέρουν προϊόντα τα οποία ευθυγραμμίζονται με τις αξίες τους, αλλά και κίνδυνοι για όσες δεν το κάνουν.

Η Γενιά Z και της Χιλιετίας αντιπροσωπεύουν το 54% του παγκόσμιου πληθυσμού και το 48% των καταναλωτικών δαπανών, αυξανόμενες στο 68% μέχρι το 2040, σύμφωνα με την έκθεση.

«Υπό αυτή την έννοια λαμβάνει διαίτερη σπουδαιότητα ο ρόλος των καταναλωτών νεώτερων γενιών στις αναδυόμενες, δεδομένης της πιθανής αύξησης της αγοραστικής ισχύος σε όλο τον αναδυόμενο κόσμο και του γεγονότος ότι, δημογραφικά, οι αναπτυσσόμενες χώρες στρέφονται περισσότερο προς τους νεότερους καταναλωτές», σημειώνουν οι συντάκτες της έκθεσης.

Η έκθεση καταδεικνύει ότι οι γενιές Z και Χιλιετίας στις αναδυόμενες οικονομίες υποστηρίζουν πολύ περισσότερο τις κυβερνητικές ρυθμίσεις για τα μη βιώσιμα προϊόντα ή για την πλήρη απαγόρευσή τους από την αγορά σε σχέση με τις ανεπτυγμένες οικονομίες. Η κλιματική αλλαγή μπορεί να εξηγήσει τη διαφορά αυτή στις συμπεριφορές.

«Πρώτον, οι καταναλωτές στις αναδυόμενες αγορές μπορεί να ήταν περισσότερο εκτεθειμένοι στον αντίκτυπο της υπερθέρμανσης του πλανήτη από εκείνους που ζουν σε ανεπτυγμένες αγορές, κάτι που μπορεί να εξηγήσει γιατί ασχολούνται περισσότερο με την εύρεση λύσεων. Ένας άλλος λόγος θα μπορούσε να είναι ότι οι νεότεροι καταναλωτές στις ανεπτυγμένες χώρες έχουν έναν τρόπο ζωής που είναι λιγότερο βιώσιμος από εκείνον των καταναλωτών στις αναπτυσσόμενες οικονομίες», σημειώνει η έκθεση. 

Την ίδια στιγμή, η εταιρεία ερευνών Nielsen εξέτασε νέους καταναλωτές σε πέντε αναδυόμενες οικονομίες (Βραζιλία, Κίνα, Ινδία, Μεξικό και Νότια Αφρική) και σε πέντε ανεπτυγμένες χώρες (Γαλλία, Γερμανία, Ελβετία, Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ).

Το συμπέρασμα στο οποίο καταλήγει είναι ότι οι νέοι ανησυχούν περισσότερο για περιβαλλοντικά θέματα. Η έρευνα διαπίστωσε ότι το 65% έως το 90% των ερωτηθέντων στις 10 χώρες είχαν «υψηλό επίπεδο άγχους» σχετικά με ζητήματα που σχετίζονται με τη βιωσιμότητα. Τα τρία τέταρτα όσων ανησυχούν για το περιβάλλον δήλωσαν ότι σκοπεύουν να ζήσουν πιο βιώσιμα ξοδεύοντας περισσότερα σε πράγματα, όπως ηλιακούς συλλέκτες και ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αποφεύγοντας το γρήγορο φαγητό και το κρέας.

Η έρευνα διαπίστωσε ακόμη ότι το 80% των νεαρών καταναλωτών σκοπεύουν να αγοράσουν βιώσιμα προϊόντα όσο το δυνατόν περισσότερο, ενώ στην Κίνα και την Ινδία, πάνω από το 15% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι όλες οι αγορές τους αφορούν πλέον προϊόντα βιώσιμης παραγωγής.

Επιπλέον, το 63% της Γενιάς Z και οι Μillennials αναμένουν να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό ή υβριδικό αυτοκίνητο. Στην Κίνα, περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες δήλωσαν ότι διαθέτουν ήδη τέτοια οχήματα.

Ωστόσο, η πλειονότητα των νέων καταναλωτών στις ανεπτυγμένες χώρες δήλωσε ότι δεν σχεδιάζει να περιορίσει τις πτήσεις, ενώ η πλειονότητα στις αναδυόμενες οικονομίες αναμένει να ελαχιστοποιήσει τον χρόνο τους στις αεροπορικές πτήσεις. 

Τέλος, η έρευνα διαπιστώνει ότι η Γενιά Z και οι Μillennials βλέπουν τις εταιρικές διακηρύξεις βιωσιμότητας με καχυποψία, με το 63% να λέει ότι δεν πιστεύει τέτοιους ισχυρισμούς. Περίπου το 60% των ερωτηθέντων σε Ινδία, Βραζιλία, Νότια Αφρική, Μεξικό και ΗΠΑ πιστεύουν ότι η αποζημίωση της διοίκησης πρέπει να συνδέεται με τη βιωσιμότητα των προϊόντων μιας εταιρείας.

moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg

Διαβάστε επίσης:

Η Γενιά Ζ επενδύει στην υψηλή τεχνολογία και στην ηλεκτροκίνηση

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News