Green Economy Πέμπτη 13/01/2022, 17:30
GREEN ECONOMY

Motor Oil – ΔΕΗ: Κοινή προσπάθεια για πράσινο υδρογόνο στην Ελλάδα

Motor Oil – ΔΕΗ: Κοινή προσπάθεια για πράσινο υδρογόνο στην Ελλάδα

Την υπογραφή μνημονίου συναντίληψης για τη διαμόρφωση του πλαισίου και την υλοποίηση μέσω κοινοπρακτικού σχήματος (Joint Venture), έργων στον τομέα του πράσινου υδρογόνου, ανακοίνωσαν η Motor Oil και η ΔΕΗ.

Η συμμετοχή στο κοινό μετοχικό σχήμα θα ανέλθει σε 51% και σε 49%, αντίστοιχα.

Η κοινοπραξία πιστεύει ότι μπορεί να ηγηθεί της ανάπτυξης της οικονομίας του υδρογόνου στην Ελλάδα, έχοντας πρόσβαση στην αναπτυσσόμενη πλατφόρμα παραγωγής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές της ΔΕΗ, εκμεταλλευόμενη ταυτόχρονα τη δυναμικότητα και τεχνογνωσία της Motor Oil, ως μιας εκ των μεγαλύτερων ενεργειακών ομίλων στη χώρα. 

Η σκοπούμενη κοινοπραξία, σύμφωνα με τη σχετική ενημέρωση, έχει στόχο την ανάπτυξη έργων παραγωγής και αποθήκευσης πράσινου υδρογόνου, διευκολύνοντας έτσι την ενεργειακή μετάβαση της Ελλάδας σε ένα περιβάλλον καθαρών μηδενικών εκπομπών άνθρακα (Net Zero).

Άλλωστε, η ανάπτυξη της αγοράς υδρογόνου αναμένεται να συμβάλλει καθοριστικά στην επίτευξη του παραπάνω στόχου έως το 2050, ενώ μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην περαιτέρω απανθρακοποίηση του ενεργειακού μείγματος και στην ομαλή ενεργειακή μετάβαση με τρόπο φιλικό προς το περιβάλλον και συμβατό με την στρατηγική της Ε.Ε. για την κλιματική αλλαγή.

Το πράσινο υδρογόνο 

Υπάρχουν διάφορα είδη υδρογόνου, τα οποία κατηγοριοποιούνται βάσει της διαδικασίας παραγωγής και των συνακόλουθων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.  

Το πράσινο υδρογόνο παράγεται μέσα από την ηλεκτρόλυση του νερού και τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές και δεν εκπέμπει αέρια του θερμοκηπίου κατά την παραγωγή του. 

Μόνο η παραπάνω μορφή υδρογόνο μπορεί να προσφέρει στην επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας σε βάθος χρόνου. 

Ωστόσο, προς το παρόν, διαδραματίζει ελάσσονα ρόλο στον συνολικό ενεργειακό εφοδιασμό της ΕΕ. Κι αυτό, διότι Εξακολουθούν να υφίστανται προκλήσεις ως προς την ανταγωνιστικότητα του κόστους, την κλίμακα παραγωγής, τις ανάγκες σε υποδομές και την ασφάλεια. 

moneyreview.gr

Διαβάστε επίσης:

Κομισιόν: Αυστηρά τα κριτήρια για να καταστεί «πράσινο» το φυσικό αέριο

ΔΕΣΦΑ: Και επίσημα στο FSRU της Αλεξανδρούπολης

ΕΛΠΕ: Η πρώτη ελληνική συμμετοχή στην «eFuel Alliance»

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News