Green Economy Δευτέρα 8/11/2021, 16:10
GREEN ECONOMY

«Πράσινη» κρουαζιέρα; Στροφή στα εναλλακτικά καύσιμα

φωτ. AP

Ο κλάδος της κρουαζιέρας αντιμετωπίζει την πρόκληση που τίθεται από την ανάγκη για νέα, εναλλακτικά καύσιμα, έχει όμως παράλληλα προοδεύσει αισθητά προς αυτή την κατεύθυνση. Ενδεικτικά, τουλάχιστον τα τρία τέταρτα του παγκόσμιου στόλου κρουαζιέρας (σε χωρητικότητα επιβατών) έχουν πλέον εξοπλιστεί για τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων εκτός του LNG.

Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση Περιβαλλοντικών Τεχνολογιών και Πρακτικών της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) για το 2021, καταγράφεται σημαντική ανάπτυξη εναλλακτικών πηγών καυσίμου στον κλάδο, συμπεριλαμβανομένων των βιοντίζελ, μεθανόλης, αμμωνίας, υδρογόνου και ηλεκτρικών μπαταριών.

Βέβαια, εξακολουθύν να υπάρχουν μηχανολογικά εμπόδια στη χρήση εναλλακτικών πηγών καυσίμου, προβλήματα στην προμήθειά τους, καθώς και προβλήματα όσον αφορά το σχετικό κανονιστικό πλαίσιο. Ωστόσο, η έρευνα και η ανάπτυξη αυτών των καυσίμων διευκολύνονται από τις συνεχώς αυξανόμενες επενδύσεις σε νέα πλοία.

Τομείς προόδου

Η έκθεση επισημαίνει ότι οι εταιρείες κρουαζιέρας – μέλη της CLIA συνεχίζουν να σημειώνουν σημαντική πρόοδο σε μια σειρά τομέων: 

Ικανότητα παράκτιας ενεργειακής υποστήριξης – Οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο συνεχίζουν να πραγματοποιούν σημαντικές επενδύσεις ώστε τα κρουαζιερόπλοια να συνδέονται με ηλεκτρική ενέργεια στην ξηρά, επιτρέποντας έτσι την απενεργοποίηση των κινητήρων κατά τον ελλιμενισμό τους.

Μολονότι θα χρειαστούν σημαντικές επενδύσεις σε λιμενικές υποδομές, υπάρχουν ήδη πολλές συνεργασίες μεταξύ εταιρειών κρουαζιέρας, λιμανιών και τοπικών αρχών για την αύξηση της διαθεσιμότητας αυτής της τεχνολογίας.

  • Το 82% της νέας χωρητικότητας (σε κλίνες) θα είναι είτε εξοπλισμένα με συστήματα παράκτιας ηλεκτροδότησης ή διαμορφωμένα έτσι ώστε τέτοια συστήματα να προστεθούν στο μέλλον.
  • Το 32% της παγκόσμιας χωρητικότητας (αύξηση 3% από το 2020) είναι εξοπλισμένο με συστήματα παράκτιας ηλεκτροδότησης σε 13 λιμάνια παγκοσμίως, όπου αυτή η δυνατότητα παρέχεται σε τουλάχιστον μία θέση πλαγιοδέτησης στο λιμάνι.

Καύσιμο LNG – θα βασίζεται στο LNG ως βασικού καυσίμου, μια αύξηση 3 ποσοστιαίων μονάδων στη συνολική χωρητικότητα σε σύγκριση με το 2020.

Συστήματα καθαρισμού καυσαερίων (EGCS) – Περισσότερο από το 76% της παγκόσμιας χωρητικότητας κρουαζιερόπλοιων χρησιμοποιεί συστήματα EGCS για να καλύψει ή και να υπερβεί τις απαιτήσεις εκπομπών αερίων του άνθρακα – αύξηση κατά 7% σε σύγκριση με το 2020. Επιπλέον, το 94% των νέων κρουαζιερόπλοιων που δεν κάνουν χρήση LNG θα εγκαταστήσουν συστήματα EGCS, διατηρώντας το ήδη υψηλό επίπεδο τέτοιων επενδύσεων.

Συστήματα Προηγμένης Επεξεργασίας Λυμάτων – Το 100% των νέων κρουαζιερόπλοιων που βρίσκονται στο στάδιο της παραγγελίας θα διαθέτουν συστήματα προηγμένης επεξεργασίας λυμάτων. Ήδη, το 74% της χωρητικότητας του στόλου κρουαζιέρας της CLIA εξυπηρετείται από συστήματα προηγμένης επεξεργασίας λυμάτων (αύξηση 4 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το 2020).

Αξίζει να σημειωθεί πως οι εταιρείες κρουαζιέρας που αποτελούν μέλη της CLIA έχουν δεσμευτεί για μείωση κατά 40% των εκπομπών άνθρακα στον παγκόσμιο στόλο έως το 2030, σε σύγκριση με τις τιμές του 2008, σύμφωνα με τον στόχο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) για ναυτιλία χωρίς άνθρακα.

moneyreview.gr

Διαβάστε επίσης: 

ΟΛΠ: Δυναμική ανάκαμψη με πάνω από 700 κρουαζιερόπλοια το 2022

«Γαλάζια ανάπτυξη»: Πρόγραμμα βιώσιμης ανάπτυξης για τη θάλασσα και τη ναυτιλία

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News