Green Economy Τρίτη 26/10/2021, 16:03
GREEN ECONOMY

Ηλεκτροκίνηση: Απειλή για Uber-Lyft – Ευκαιρία για startups

Ηλεκτροκίνηση: Απειλή για Uber-Lyft – Ευκαιρία για startups

Όπως σε ολόκληρη την οικονομία, έτσι και στον κλάδο διαμοιρασμού ταξί αυξάνεται η πίεση για απεξάρτηση από τον άνθρακα και για τη μείωση των εκπομπών αέριων ρύπων. Η πίεση αυτή ενδέχεται να αποτελέσει αποσταθεροποιητικό παράγοντα για τις εταιρείες που έχουν εδραιώσει τη θέση τους στη σχετική αγορά, όπως για παράδειγμα η Uber και η Lyft, δημιουργώντας όμως ευκαιρίες για νέες εταιρείες με περιβαλλοντικές φιλοδοξίες.

Σύμφωνα με σχετική έρευνα της PitchBook, στις ΗΠΑ ήδη έχουν αρχίσει να αναδύονται ορισμένες νεοφυείς επιχειρήσεις ηλεκτρικών ταξί, οι οποίες εκμεταλλεύονται τις αναδυόμενες τεχνολογίες και τη στροφή της παγκόσμιας οικονομίας προς τους μηδενικούς ρύπους. Οι εταιρείες αυτές, μεταξύ αυτών η Kaptyn, η Revel,η Alto και άλλες, χρησιμοποιούν ειδικό λογισμικό για τη διαχείριση του στόλου ταξί, σταθμούς φόρτισης αυτοκινήτων και αποθήκευση μπαταριών.

Ηλεκτροκίνηση: Απειλή για Uber-Lyft – Ευκαιρία για startups-1

Παράλληλα με την άνοδο αυτών των νεοφυών επιχειρήσεων, η PitchBook αναμένει ότι οι Uber και η Lyft θα δεχθούν ισχυρά πλήγματα από τις πιέσεις για την υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης. Ειδικότερα, οι δύο αυτές εταιρείες, καθώς και άλλες παραδοσιακές επιχειρήσεις ταξί βρίσκονται σε μειονετική θέση, «καθώς δεν διαθέτουν ούτε διαχιερίζονται στόλους ή υποδομές ηλεκτροκίνησης. Αντιθέτως, λειτουργούν σαν διαμεσολαβητές λογισμικού, που συνδέουν συμβεβλημένους οδηγούς που κρατούν τα δικά τους οχήματα. Πέραν του να δώσουν κίνητρα στους οδηγούς τους να αγοράσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η Uber και η Lyft έχουν περιορισμένες επιλογές, ώστε να διασφαλίσουν την ηλεκτροκίνηση στους οδηγούς τους».

Διαβάστε επίσης: Έρχεται υπερδιπλασιασμός της επιδότησης για ηλεκτρικά ταξί

Συνεπώς, η PitchBook εκτιμά πως η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση για τις εταιρείς ταξί που λειτουργούν κατ’ αυτόν τον τρόπο είναι εξαιρετικά δύσκολη. Πρώτον, το κόστος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, παρότι σταδιακά μειώνεται, εξακολουθεί να είναι υψηλό, ιδίως σε σχέση με το μέσο μισθό των οδηγών που εργάζονται σε καθεστώς ημιαπασχόλησης. Δεύτερον, ακόμη και στις ΗΠΑ το δίκτυο σταθμών φόρτισης είναι ελλιπές. Εκτός αυτού, απαιτείται πολύς χρόνος για την πλήρη φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, που για επαγγελματίες οδηγούς σημαίνει λιγότερος χρόνος εργασίας.

moneyreview.gr

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News