GREEN ECONOMY

Καθημερινή Summits – ESG: Πώς οι μεταφορές θα καταστούν βιώσιμες 

Τι ανέφεραν Κ. Αχ. Καραμανλής, Γρ. Δημητριάδης, Γ. Ρέτσος και Ευτύχης Βασιλάκης στο συνέδριο της Καθημερινής. 

Καθημερινή Summits – ESG: Πώς οι μεταφορές θα καταστούν βιώσιμες 

Στη στρατηγική και τις πρακτικές που απαιτούνται για να ενισχυθεί η βιωσιμότητα στις μεταφορές και τις υποδομές αναφέρθηκαν, κατά το πρώτο συνέδριο της Καθημερινής για τα κριτήρια ESG και την κλιματική κρίση, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κώστας Αχ. Καραμανλής, ο διευθύνων σύμβουλος του Υπερταμείου Γρηγόρης Δημητριάδης, ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ Γιάννης Ρέτσος και ο πρόεδρος της Aegean Airlines και αντιπρόεδρος και CEO της Autohellas / Hertz Ευτύχης Βασιλάκης.

Ειδικότερα, όπως σημείωσε ο κ. Καραμανλής, η χώρα δρομολογεί, με τη διαδικασία της μελετο-κατασκευής, σιδηροδρομικά έργα, ύψους 3,3 δισ.  Ωσότου πραγματοποιηθούν τα συγκεκριμένα έργα, η χώρα κάνει χρήση των πόρων των Ταμείου Ανάκαμψης με στόχο την υλοποίηση δράσεων, όπως η προμήθεια τρένων υδρογόνου, τα οποία θα είναι δυνατόν να μπουν σε ράγες σε διάστημα δύο χρόνων.

Ο υπουργός ανέφερε ακόμη ότι έχει προχωρήσει ο διαχωρισμός της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας από την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας, ενώ ύστερα από πολλά χρόνια «ξεμπλόκαρε» το έργο της κατασκευής της γραμμής 4 του Μετρό.

Διαβάστε επίσης: Καθημερινή Summits, ESG – Πόσο έτοιμες είναι οι ελληνικές εταιρείες να εφαρμόσουν ESG κριτήρια

Τόνισε ακόμη ότι είναι σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για την προμήθεια υπερσύγχρονου στόλου 770 λεωφορείων, ενώ σήμερα στην Αθήνα κυκλοφορούν κατά 50% περισσότερα λεωφορεία, σε σχέση με το 2019.

Ο πρόεδρος του Υπερταμείου Γρηγόρης Δημητριάδης τόνισε ότι ο φορέας περιλαμβάνει στο χαρτοφυλάκιό του αρκετές συμμετοχές και εταιρείες με σημαντικό αντίκτυπο στην κλιματική κατάσταση της χώρας.

«Στο νέο στρατηγικό μας σχέδιο που είναι σε φάση έγκρισης, έχουμε σαφή στρατηγική για τη βιωσιμότητα και την υιοθέτηση κριτηρίων ESG» ανέφερε. Σχετικά με την παραχώρηση του αεροδρομίου Καλαμάτας διευκρίνισε ότι σε διάστημα έξι έως εννέα μηνών θα λάβει χώρα ο διαγωνισμός, ενώ υπό κατάρτιση βρίσκεται η μελέτη για την αξιοποίηση των περίπου 23- μικρότερων αεροδρομίων της χώρας.

Διαβάστε επίσης: Καθημερινή Summits, ESG: Η προσαρμογή των ελληνικών βιομηχανιών στο ESG και το greenwashing

Ο Πρόεδρος Συνδέσμου Ελληνικων Τουριστικών Επιχειρήσεων, Γιάννης Ρέτσος σημείωσε ότι απαιτείται η υιοθέτηση ενός βιώσιμου μοντέλου ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού, με έμφαση στη βελτίωση των υπηρεσιών. Κι αυτό ενόψει της προσδοκώμενης βελτίωσης των επιδόσεων του τουρισμού το 2022, όπως και της επιστροφής του κλάδου στα επίπεδα πριν από την πανδημία. Ο κ. Ρέτσος τόνισε ότι απαιτείται συνεργασία των τοπικών αρχών με τους εκπροσώπους επιμέρους τουριστικών κλάδων, ώστε να καταστεί βιώσιμο το εγχώριο τουριστικό προϊόν.

Ο Πρόεδρος της Aegean Ευτύχης Βασιλάκης, υπογράμμισε ότι σε αντίθεση με τις οδικές μεταφορές και τα αυτοκίνητα, όπου η ηλεκτροκίνηση επιτρέπει την αντικατάσταση του παλαιού ρυπογόνου στόλου οχημάτων-υπό την αίρεση ότι η πολιτεία θα παρέχει αναγκαία κίνητρα-στις αερομεταφορές δεν υφίστανται γρήγορες τεχνολογικές λύσεις. Ωστόσο, όπως εξήγησε, στις αερομεταφορές, όπου το αποτύπωμα αντιστοιχεί στο 1/10 αυτού των οδικών μεταφορών, από το 2010 οι εταιρείες πληρώνουν για τα δικαιώματα ρύπων. Ωστόσο, στον αεροπορικό κλάδο δεν υπάρχουν γρήγορες τεχνολογικές λύσεις, με την τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης να είναι ακόμη σε πρώιμο στάδιο, ενώ η παραγωγή βιώσιμων καυσίμων είναι περιορισμένη και το συνακόλουθο κόστος υψηλό.

«Η Aegean έχει επενδύσει σε νέο στόλο που θα έχει 45% μικρότερη επιβάρυνση CO2 ανά χιλιομετρικό επιβάτη, αλλά αυτό δεν αρκεί για να πάμε στους στόχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Πρέπει να δοθούν κίνητρα και αντικίνητρα και να δημιουργηθούν οι τεχνολογίες» ανέφερε.

Πρόσθεσε ακόμη ότι είναι απόλυτη προτεραιότητα η επέκταση της θερινής περιόδου, γεγονός που θα επέτρεπε την υιοθέτηση διαφοροποιημένων χρεώσεων, σε συνάρτηση με το χρονικό διάστημα. Όπως και η θεσμοθέτηση παρεμβάσεων στην εναέρια κυκλοφορία ώστε να βελτιστοποιηθούν οι διαδρομές η χωρητικότητα να καταστεί επαρκής.

“Φέτος το καλοκαίρι οι πτήσεις από και προς τη Θεσσαλονίκη επιβαρύνονταν 6-7 λεπτά, επειδή τα αεροπλάνα έπρεπε να περιμένουν να προσγειωθούν” σημείωσε χαρακτηριστικά.

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News