Green Economy Παρασκευή 4/12/2020, 13:24
GREEN ECONOMY

H Αirbus και το project του πρώτου αεροσκάφους μηδενικών ρύπων στον κόσμο

H Αirbus και το project του πρώτου αεροσκάφους μηδενικών ρύπων στον κόσμο

Πρόκειται για ηράκλειο άθλο και είναι σίγουρο ότι θα «σκοντάψει» σε πολλά εμπόδια. Όμως η Airbus έχει δώσει σχεδιάζει μέσα στην επόμενη πενταετία την ανάπτυξη του πρώτου αεροσκάφους μηδενικών εκπομπών ρύπων, το οποίο θα χρησιμοποιεί ως καύσιμο το υδρογόνο.

Η διαδικασία δεν θα είναι εύκολη, καθώς είναι δύσκολη η ασφαλής αποθήκευση του συγκεκριμένου καυσίμου, που είναι εξαιρετικά εύφλεκτο. Παράλληλα, δεν υπάρχουν αρκετά αεροδρόμια με τον κατάλληλο εξοπλισμό για την τροφοδοσία των αεροσκαφών με υδρογόνο. Και το κόστος του ίδιου του υδρογόνου είναι προς το παρόν απαγορευτικό, τουλάχιστον εάν θέλει κανείς να αποφύγει την παραγωγή καυσαερίων που προκαλούν το Φαινόμενο του Θερμοκηπίου.

Παρ’ όλα αυτά, τον Σεπτέμβριο η Airbus όρισε χρονοδιάγραμμα πενταετίας για την ανάπτύξη του πρώτου εμπορικά βιώσιμου αεροσκάφους με υδρογόνο. Η Airbus, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αεροσκαφών στον κόσμο, έχει την υποστήριξη των μετόχων της, δηλαδή των κυβερνήσεων Γαλλίας, Ισπανίας και Γερμανίας, που έχουν δεσμευθεί για μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2050, αλλά και για κρατικές επιδοτήσεις αρκετών δισ, ευρώ. Ακόμη όμως και με τη στήριξη των τριών ευρωπαϊκών κυβερνήσεων, το εγχείρημα είναι ιδιαίτερα δύσκολο, καθώς προϋποθέτει την εκ βάθρων αναδιάρθρωση της αεροπορικής βιομηχανίας.

«Το υδρογόνο αποτελεί τον περισσότερα υποσχόμενο τύπο ενέργειας που θα μας επιτρέψει να τροφοδοτήσουμε το αεροσκάφος με ανανεώσιμη ενέργειας», εξηγεί ο Γκλεν Λιουέλιν, ο μηχανικός που ηγείται του εγχειρήματος της Airbus. «Η τεχνολογία μπαταρίας δεν εξελίσσεται με τους ρυθμούς που θα θέλαμε ώστε να επιτύχουμε τη φιλοδοξία μας» αναφέρει. 

Το project της Airbus αποτελεί μέχρι στιγμής την καλύτερη ευκαιρία της αεροπορικής βιομηχανίας για πτήσεις που δεν θα μολύνουν τους αιθέρες. Ο αεροπορικός κλάδος ευθύνεται για περισσότερους από ένα δισ. μετρικούς τόνους διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα στη διάρκεια του 2019, σύμφωνα με υπολογισμούς του BloombergNEF. Παρότι οι εκπομπές ρύπων αναμένεται να υποχωρήσουν φέτος εξαιτίας των μέτρων του Covid-19 και των καθηλωμένων αεροσκαφών, η πτώση αναμένεται προσωρινή.

moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News