Green Economy Τετάρτη 18/08/2021, 13:55
GREEN ECONOMY

Πώς ανακυκλώνεις ένα αεροπλάνο;

Unsplash

Η πανδημία και η επακόλουθη κατάρρευση των αεροπορικών ταξιδιών έχουν ως αποτέλεσμα περίπου το 1/4 των επιβατικών αεροσκαφών παγκοσμίως να μένουν παρκαρισμένα σε αεροδρόμια και εγκαταστάσεις αποθήκευσης όσο οι ιδιοκτήτες τους προσπαθούν να αποφασίσουν τι θα κάνουν με αυτά. Ορισμένα από αυτά δεν θα πετάξουν ποτέ ξανά. 

«Οι ιδιοκτήτες δεν θέλουν να πληρώσουν για πάρκινγκ, αποθήκευση και συντήρηση των αεροσκαφών» λέει στο BBC ο Τζέιμς Κόμπολτ, διευθυντής της Willis Lease. «Τα θέλουν σε λειτουργία ή έξω από τα βιβλία τους. Αυτό οδηγεί κάποιους στο να τα πουλούν σε εταιρείες εξαρτημάτων για αποσυναρμολόγηση». Με τον τρόπο αυτό έχουμε ένα είδος ανακύκλωσης που συμφέρει όλες τις πλευρές. 

Σύμφωνα με τον Ρομπ Μπόρις, επικεφαλής της Ascend by Cirium, εταιρείας data analytics στην αεροπορική βιομηχανία, υπήρχαν 5.467 επιβατικά αεροσκάφη σε αποθήκευση τον Ιούλιο ή το 25% του παγκόσμιου στόλου. Το ποσοστό είναι μικρότερο σε σχέση με το 35% τον Φεβρουάριο του 2021 και αισθητά μειωμένο σε σχέση με το 64% τον Απρίλιο του 2020. 

Παρόλα αυτά  υπάρχουν πολλά ακόμη αεροσκάφη καθηλωμένα και κάτι θα πρέπει να γίνει με αυτά. Ο Μπράντλι Γκρέγκορι, γενικός διευθυντής της Skyline Aero, εξηγεί ότι υπάρχουν τρία βασικά σενάρια για το μέλλον τους.

Το λιγότερο δραστικό είναι να διατηρηθούν σε αξιόμαχη κατάσταση και ύστερα από κάποιους ελέγχους να επιστρέψουν στις πτήσεις. 

Το δεύτερο αφορά την μακροπρόθεσμη αποθήκευσή τους, με τους κινητήρες να αφαιρούνται.

Το τρίτο σενάριο είναι η αποσυναρμολόγησή του προκειμένου οι κινητήρες και άλλα εξαρτήματα να μπουν σε άλλο αεροσκάφος ή να ανακυκλωθούν. Παγκοσμίως 449 αεροσκάφη κατέληξαν στην ανακύκλωση το 2020 και 508 το 2019. 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News