GREEN ECONOMY

Επενδύσεις: Οδηγός το μοντέλο Αστυπάλαιας

Επενδύσεις: Οδηγός το μοντέλο Αστυπάλαιας

Η χθεσινή συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου έκρυβε μία φράση – κλειδί στο τέλος. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης κλείνοντας την τοποθέτηση του ανέφερε: «Γι’ αυτό σας καλώ να υποδεχτούμε το καλοκαίρι με κάτι που αυτή η κυβέρνηση ξέρει να κάνει πολύ καλά: να σχεδιάζει, να εργάζεται μεθοδικά και να φέρνει αποτελέσματα».

Είχε προηγηθεί αναφορά του πρωθυπουργού για ένα υπουργικό συμβούλιο με μεταρρυθμιστική και οικονομική ατζέντα που δείχνει προς τα πού ρίχνει το βάρος της κυβέρνησής του όσο βαδίζουμε στην μετά covid εποχή. Ουσιαστικά ο πρωθυπουργός θέλει εντός του θέρους να πατήσει γκάζι και η κυβέρνηση του να είναι στο καλύτερο δυνατό σημείο εκκίνησης τον Σεπτέμβριο.

Και αυτό σημαίνει κυρίως επενδύσεις και οικονομική επανεκκίνηση. Δεν είναι τυχαίο πως ενώ το Σάββατο ήταν στην Κρήτη για την παρουσίαση του ΒΟΑΚ, ενός έργου με έντονο το αναπτυξιακό στίγμα, αύριο Τετάρτη θα βρεθεί στην Αστυπάλαια, σε ένα νησί που έχε λάβει χώρα μια εμβληματική μεταρρύθμιση. Πρόκειται για την «πράσινη» επένδυση που πραγματοποιεί η αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen στο νησί αναπτύσσοντας την ηλεκτροκίνηση. Στην Αστυπάλαια θα βρίσκεται μάλιστα και ο CEO της VW Χέρμπερτ Ντις, ο οποίος συνεργάζεται ήδη με τον αρμόδιο υφυπουργό Εξωτερικών για την οικονομική διπλωματία Κώστα Φραγκογιάννη, με τον πρωθυπουργό να στέλνει μήνυμα με την παρουσία τους πως η Ελλάδα είναι μία χώρα φιλική για τέτοιες επενδύσεις.  

Εμφαση στις πράσινες επενδύσεις  

Με δεδομένο πως το Ταμείο Ανάκαμψης ευνοεί πολύ τις πράσινες επενδύσεις, ο πρωθυπουργός θέλει το αμέσως επόμενο διάστημα να δώσει έμφαση σε τέτοιες πολιτικές. Δεν είναι τυχαίο πως σε πρόσφατη τοποθέτησή του κατά την κοινή συνεδρίαση τεσσάρων Επιτροπών σχετικά με τη στρατηγική για την μετάβαση σε μια κλιματικά ουδέτερη οικονομία, είχε μιλήσει για την ηλεκτροκίνηση όχι ως κάτι μελλοντικό αλλά ως κάτι που ήδη είναι εδώ, θέτοντας για πρώτη φορά και το θέμα της απαγόρευσης πώλησης αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.  

«Θα πρέπει να συμφωνήσουμε σε Εθνικό επίπεδο ποιος είναι ο στόχος τον οποίο θέτουμε στην Ελλάδα ως όριο για να απαγορεύουμε τις πωλήσεις οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης» είχε πει και «να στείλουμε ένα ξεκάθαρο μήνυμα στην αγορά ώστε να προσαρμοστεί σε αυτή την κατεύθυνση». Στο ίδιο παζλ, της πράσινης ανάπτυξης εντάσσεται άλλωστε και η υπογραφή τον περασμένο Μάρτιο δύο συμβάσεων, οι οποίες θα χρηματοδοτήσουν «πράσινες» πρωτοβουλίες της κυβέρνησης με κεφάλαια ύψους 875 εκατομμυρίων ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.  

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News