ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

EarthLips: Το «πράσινο» κραγιόν που χάρισε βραβείο σε δύο Ελληνίδες μαθήτριες

Το όραμα της «EarthLips» συμπεριλαμβάνει την κινητοποίηση της παγκόσμιας κοινότητας

Φωτ. EarthLips

Η EarthLips είναι μια «εταιρεία» δημιούργημα από δύο μαθήτριες της Α΄ Λυκείου του Pierce – Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος, της Στεφανίας Βασιλειάδου και της Αριάδνης – Ανθής Παπούλη. Συστάθηκε από τις δύο μαθήτριες στο πλαίσιο της συμμετοχή τους στον διαγωνισμό νεανικής επιχειρηματικότητας Diamond Challenge, που τελεί με την έγκριση του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, στον οποίο η εταιρεία αναδείχθηκε πανελλήνια νικήτρια. Στη συνέχεια συμμετείχαν στον διαγωνισμό του πανεπιστημίου Delaware, όπου η ομάδα έλαβε το βραβείο «Waste and Recycling Innovation» με την χορηγία της οργάνωσης Delaware Solid Waste Authority Waste.

Η ομάδα «EarthLips» παρουσίασε το business plan για τη δημιουργία ενός νέου «πράσινου» κραγιόν, που θα κατασκευάζεται κατά 100% με βιώσιμο τρόπο, δίχως να επιβαρύνεται το περιβάλλον. Η συσκευασία του θα είναι φτιαγμένη από ανακυκλωμένο αλουμίνιο και μπαμπού, ενώ η καινοτομία θα είναι και ως προς τη σύνθεσή του αφού θα περιέχει μόνο φυσικά συστατικά και φυσικές χρωστικές ουσίες. Η σύνθεση της συσκευασίας του προϊόντος, είναι τέτοια ούτως ώστε να μπορεί να επαναχρησιμοποιηθεί και να μην καταλήγει στα απορρίμματα, καθώς ο χρήστης μπορεί να αλλάζει μόνο το κραγιόν, τοποθετώντας το καινούργιο στην ίδια συσκευασία.

Με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζεται λιγότερη κατανάλωση πρώτων υλών και ενέργειας, από τη στιγμή που ο χρήστης μπορεί με την αγορά της πρώτης συσκευασίας  να χρησιμοποιήσει πολλά και διαφορετικά χρώματα κραγιόν της «EarthLips» μελλοντικά.

Το κραγιόν υπάρχει ήδη ως πρότυπο, καθώς οι Αριάδνη και Στεφανία με τη βοήθεια του FabLab του Pierce – Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος -το οποίο μεταξύ άλλων διαθέτει 3D εκτυπωτές-, σχεδίασαν και κατασκεύασαν το κραγιόν «EarthLips».

earthlips-to-prasino-kragion-poy-charise-vraveio-se-dyo-ellinides-mathitries0

Το «ταξίδι» της «EarthLips» έχει αρχίσει, «το πλοίο έχει σαλπάρει» και «οι καπετάνιοι του» έχουν χαράξει πορεία, ούτως ώστε αυτό να είναι μαγικό.

Η προετοιμασία του «ταξιδιού»

Πώς κατασκευάζεται το κραγιόν και τι υλικά χρησιμοποιούνται; Υπάρχει κάποιο μελλοντικό πλάνο και ποιο είναι αυτό;        

earthlips-to-prasino-kragion-poy-charise-vraveio-se-dyo-ellinides-mathitries1Η «EarthLips – Sustainable Beauty» αποτελεί μια βιώσιμη, καθιερωμένη από γυναίκες «εταιρεία» που ευελπιστεί να εισαχθεί σύντομα στην βιομηχανία ομορφιάς. Απώτερος στόχος της είναι να ενδυναμώσει γυναίκες όλων των ηλικιών και να συμβάλλει στην επίλυση της κλιματικής αλλαγής. Η «EarthLips» παράγει επαναγεμιζόμενα, vegan, cruelty-free και φιλικά προς το περιβάλλον κραγιόν. Τα «πράσινα» αυτά κραγιόν εξυπηρετούν την κυκλική οικονομία, έναν από τους στόχους των Ηνωμένων Εθνών, ενώ παράλληλα, βοηθούν στην διάδοση του τρόπου ζωής δίχως απορρίμματα (zero waste). Η συσκευασία των κραγιόν φτιάχνεται από ανακυκλωμένα μέταλλα ανθεκτικά στην σκουριά και από μπαμπού. Η φόρμουλα συνίσταται από 100% φυσικά υλικά, τα οποία είναι ασφαλή για κατάποση. Λόγω του καινοτόμου μηχανισμού ξαναγεμίσματος, ο καταναλωτής μειώνει το αποτύπωμα άνθρακα του και εξοικονομεί χρήματα. Ο μηχανισμός λειτουργεί ως εξής: ο καταναλωτής αγοράζει την μεταλλική βάση του κραγιόν, η οποία συνοδεύεται από ένα μεταλλικό καπάκι. Όποτε επιθυμεί να αλλάξει το χρώμα που θα βάλει στα χείλη του ή όταν επιθυμεί να αντικαταστήσει το προϊόν που έχει τελειώσει ή έχει λήξει, μπορεί να ξεβιδώσει το κραγιόν που χρησιμοποιούσε από την βάση και να τοποθετήσει το καινούργιο. Η βάση στην οποία στέκεται κάθε ανταλλακτικό είναι φτιαγμένη από μπαμπού, καθώς και το προστατευτικό της καπάκι. Η εταιρεία μελλοντικά, σκοπεύει να επεκταθεί περεταίρω στον κόσμο των καλλυντικών με προϊόντα όπως lip scrubs και moisturizers.

Ποια ήταν η έμπνευσή σας για να καταλήξετε στο συγκεκριμένο προϊόν;

Όντας δύο περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένες έφηβες που πειραματίζονται με το makeup, θέλαμε να κάνουμε την βιομηχανία ομορφιάς πιο οικολογική. Το κραγιόν είναι το πιο ευρέως χρησιμοποιημένο καλλυντικό, συνεπώς ήταν η πρώτη μας επιλογή! Γνωρίζοντας πως το 82% των γυναικών νιώθουν πιο ωραία φορώντας κραγιόν, θέλαμε να συμβάλλουμε στην ενδυνάμωση τους με έναν πιο «πράσινο» τρόπο. Έτσι, δημιουργήσαμε την «EarthLips – Sustainable Beauty».

Πώς καταλήξατε στις πρώτες ύλες για το κραγιόν και πού αποταθήκατε;

earthlips-to-prasino-kragion-poy-charise-vraveio-se-dyo-ellinides-mathitries2Με την εξέλιξη της ιδέας, κάναμε ιδιαίτερη έρευνα αναφορικά με τις πρώτες ύλες που θα χρησιμοποιούσαμε για την συσκευασία και την φόρμουλα του κραγιόν. Καταλήξαμε, λοιπόν, όσων αφορά την συσκευασία, στην χρήση ανακυκλωμένων μετάλλων και μπαμπού, καθώς το μέταλλο είναι ιδιαίτερα ανθεκτικό στην διαφθορά, ενώ το μπαμπού βιοδιασπάται πολύ εύκολα. Σχετικά με την φόρμουλα, αποφασίσαμε πως θα αποτελείται από μη-τοξικά υλικά και φυσικές χρωστικές, όπως: την χλωροφύλλη και τα καροτενοειδή. Στην συνέχεια, προκειμένου να επιβεβαιώσουμε τα παραπάνω, απευθυνθήκαμε σε κορυφαίες Ελληνικές εταιρείες καλλυντικών.

 

Ο διαγωνισμός του πανεπιστημίου Delaware

Η διάκριση της «EarthLips» στον διαγωνισμό του αμερικανικού πανεπιστημίου μόνο εύκολη υπόθεση δεν ήταν. Στη φετινή διοργάνωση η «EarthLips» ήταν η μοναδική ομάδα από την Ευρώπη που έλαβε βραβείο, ενώ αποτελεί και την πρώτη διάκριση για την Ελλάδα.

Στον διαγωνισμό συμμετείχαν 835 ομάδες από 50 χώρες από όλο τον κόσμο και από 30 αμερικανικές πολιτείες. Στη δεύτερη φάση πέρασαν 515 ομάδες και μετά το pitching round, στον τελικό προκρίθηκαν 80 ομάδες: 40 που αφορούσαν το κομμάτι του social innovation και 40 του business innovation.

H «EarthLips» διακρίθηκε στο κομμάτι του social innovation και το βραβείο «Waste and Recycling Innovation» ήταν ανάμεσα στα τρία πρώτα βραβεία που αφορούσαν την κοινωνική καινοτομία.

earthlips-to-prasino-kragion-poy-charise-vraveio-se-dyo-ellinides-mathitries3

Τα επόμενα βήματα

Είναι δεδομένο ότι από την έναρξη του εγχειρήματος ο «πήχυς» ανέβηκε ψηλά. Η Στεφανία και η Αριάδνη μόνο τυχαία δεν διακρίθηκαν σε έναν διεθνή διαγωνισμό.

Για να πάρει την τελική της μορφή η ιδέα τους, χρειάσθηκε να απευθυνθούν σε εταιρείες, να κάνουν δική τους έρευνα αγοράς, ούτως ώστε να έχουν μια εικόνα αν το προϊόν τους μπορεί να σταθεί, «εισχωρώντας σε επαγγελματικά μονοπάτια» τα οποία για την ηλικία τους θεωρητικά είναι ακόμη δύσκολα.

Το business plan περιελάμβανε προβλέψεις αναφορικά με τις πωλήσεις σε περίπτωση που η «EarthLips» έπαιρνε «σάρκα και οστά». Βάσει της έρευνάς τους, παγκοσμίως, πωλούνται περί των 900 εκατ. κραγιόν, με τα 10 εκατ. εξ αυτών στην Ελλάδα.

Ο στόχος που τέθηκε ήταν η εταιρεία να αποκτήσει το 2% της ελληνικής αγοράς τον πρώτο χρόνο, δηλαδή 200.000 κραγιόν. Από αυτά, η πρόβλεψη ήταν το 60% δηλαδή τα 120.000 κραγιόν να διατεθούν μέσω του λιανεμπορίου, ενώ το υπόλοιπο 40% (80.000 κραγιόν), μέσω του ηλεκτρονικού καναλιού λιανικής πώλησης από την ιστοσελίδα της εταιρείας.

Το ερώτημα που προκύπτει είναι αυτονόητο: Από εδώ και στο εξής τι θα ακολουθήσει;

Το όραμα της EarthLips και συνεπακόλουθα το δικό σας όραμα ποιο είναι;

Το όραμα της «EarthLips» συμπεριλαμβάνει την κινητοποίηση της παγκόσμιας κοινότητας όσον αφορά την λήψη πρωτοβουλιών για την αναζωογόνηση του πλανήτη. Φυσικά, εφόσον αποτελεί μία επιχείρηση ιδρυμένη από γυναίκες, ευελπιστεί, πέρα από την ενδυνάμωσή του γυναικείου φύλου, να συμβάλει επίσης στην εξάλειψη των ανισοτήτων εντός του εργασιακού κόσμου.

Αριάδνη: Το όραμά μου αυτή τη στιγμή είναι σε δύο χρόνια να τελειώσω το σχολείο με υψηλό ακαδημαϊκό μέσο όρο και να περάσω στο πανεπιστήμιο της επιλογής μου για να σπουδάσω διοίκηση επιχειρήσεων. Θα έχω διαβάσει και δουλέψει σκληρά ώστε να αποκτήσω μια καλή θέση σε μια μεγάλη εταιρία που θα σχετίζεται με την καινοτομία, την ανάπτυξη, το μάρκετινγκ, τα οικονομικά ή ακόμα και τον νομικό της τομέα. Μπορεί όμως και να έχω δημιουργήσει την δικιά μου επιχείρηση την οποία και θα διευθύνω. Ελπίζω να έχω την δυνατότητα να ταξιδέψω σε όλον τον κόσμο και έτσι, να διευρύνω τους ορίζοντες μου. Οι σχέσεις που θα έχω δημιουργήσει θα είναι ουσιαστικές και θα έχω αγαπητούς φίλους με τους οποίους θα μοιραζόμαστε δυνατές εμπειρίες. Φυσικά, θα έχω διατηρήσει την στενή σχέση που έχω με τους γονείς οι οποίοι με εμπνέουν κάθε μέρα και περισσότερο για να κάνω αυτά που αγαπάω, αλλά και με την αδελφή μου η οποία με υποστηρίζει σε ό,τι και αν κάνω!

Στεφανία: Μελλοντικά, θέλω να ακολουθήσω σπουδές μηχανικής στο εξωτερικό, συγκεκριμένα στην Αμερική. Μπορώ να φανταστώ τον εαυτό μου να δουλεύει είτε ως ηλεκτρολόγο είτε ως μηχανολόγο μηχανικό στον τομέα του product development. Ο απόλυτός μου στόχος ζωής είναι να καινοτομήσω στον τομέα της τεχνολογίας και να συμβάλλω στην ηθικοποίησή του. Σίγουρα, θα ήθελα να μην εγκαταλείψω το επιχειρηματικό μου πνεύμα, αφού έχω δει πως είναι κάτι στο οποίο είμαι και καλή και με ενδιαφέρει.

Στην διάρκεια της έρευνάς σας, σε τι επίπεδο διαπιστώσατε ότι βρίσκεται η ευαισθητοποίηση για θέματα που έχουν να κάνουν με τη βιωσιμότητα και την προστασία του περιβάλλοντος;

Η ανάπτυξη της οικολογικής συνείδησης έχει γίνει μέρος της παιδείας της γενιάς μας από τα πρώτα χρόνια στο σχολείο και αυτή είναι η μεγάλη διαφορά της εποχής μας σε σχέση με τις προηγούμενες. Έχουμε ενεργή συμμετοχή σε δράσεις που αφορούν την προστασία του περιβάλλοντος και συμπεριλαμβάνουμε οικολογικές ενέργειες στην καθημερινότητα μας καθώς θέλουμε να αντιστρέψουμε την καταστροφή του κλίματος της γης μας! Πιο συγκεκριμένα, εμείς ως μαθήτριες του Pierce – Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος έχουμε μάθει να εντάσσουμε την βιωσιμότητα στην καθημερινότητα μας, όπως κάναμε και με τη ιδέα μας. Αυτό που έχουμε αντιληφθεί είναι πως οι νέοι είναι σίγουρα πιο ευαισθητοποιημένοι από τις μεγαλύτερες γενιές, οι οποίες φαίνεται να μην μπορούν να αλλάξουν τις αντιοικολογικές τους συνήθειες. Προτρέπουμε την παγκόσμια κοινότητα να αρχίσει να παίρνει περισσότερες πρωτοβουλίες, ούτως ώστε να αντιστρέψουμε την κλιματική αλλαγή!

https://www.facebook.com/earthlips.beauty/      

https://www.pierce.gr/news/earthlips-diamond-challenge-award/

moneyreview.gr

 

 

 

 

 

 

Money Review