Green Economy Πέμπτη 3/12/2020, 16:05
GREEN ECONOMY

Γιατί είναι αναγκαία η στροφή προς τη βιώσιμη μόδα

Φωτ.: unsplash

Μπορεί η μόδα να αποδειχθεί… βλαβερή για το περιβάλλον; Και όμως. Η βιομηχανία της μόδας ευθυνόταν για τουλάχιστον το 4% των εκπομπών καυσαερίων που προκαλούν το Φαινόμενο του Θερμοκηπίου, ποσοστό μεγαλύτερο από την παραγωγή άνθρακα Γαλλίας, Γερμανίας και Ηνωμένου Βασιλείου μαζί, όπως αναφέρει το World Economic Forum, επικαλούμενο στοιχεία της McKinsey.

Σύμφωνα με την έρευνα της McKinsey, εάν δεν ληφθούν τα αναγκαία μέτρα, η βιομηχανία της μόδας δεν θα καταφέρει να εκπληρώσει τους στόχους που προβλέπει η Συμφωνία του Παρισιού για το 2030.

Ακόμη και να λάβει κανείς υπόψη της μείωση της ζήτησης εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού, χωρίς σημαντικά μέτρα μείωσης των εκπομπών άνθρακα, τότε οι εκπομπές ρύπων που προέρχονται από τις επιχειρήσεις του κλάδου της μόδας θα αυξηθούν σε επίπεδα διπλάσια από τους στόχους της Συμφωνίας του Παρισιού για το κλίμα.

Στη μόδα, αλλά και πολλούς άλλους κλάδους, η στροφή προς τη βιωσιμότητα αποτελεί επιτακτικό στόχο, τόσο γιατί έχουν αυξηθεί οι προσδοκίες των επενδυτών, αλλά ταυτόχρονα διότι αλλάζουν στάση και οι καταναλωτές, με στροφή προς περισσότερο βιώσιμα και «ηθικά» προϊόντα. Παράλληλα, οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί αυστηροποιούνται, με μειωμένα όρια για εκπομπές ρύπων.

O στόχος για τη βιομηχανία μόδας για το 2030 προβλέπει 1,7 γιγατόνους λιγότερες εκπομπές διοξειξίου του άνθρακα σε σύγκριση με τα σημερινά επίπεδα. Η επίτευξη αυτού του τόσο φιλόδοξου στόχου προϋποθέτει την επιτάχυνση των προσπαθειών μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος σε όλο το μήκος της αλυσίδας αξίας. Οι βασικές δραστηριότητες -παραγωγή και επεξεργασία υφασμάτων, παραγωγή ρούχων κ.λπ- θα μπορούσαν να συμβάλουν έως και στο 60% της συνολικής μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, μεμονωμένες δράσεις από διάφορα brands κατά 20% και το υπόλοιπο ποσοστό θα μπορούσε να προέλθει από αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών.

Οι περισσότερες από τις αναγκαίες αλλαγές για την επιτάχυνση της διαδικασίας μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος προϋποθέτουν επενδύσεις, μακροπρόθεσμα όμως θα οδηγήσουν σε σημαντική εξοικονόμηση κόστους, καταλήγει η έρευνα.

Retail, Consumer Goods and Lifestyle Circular Economy Climate Change
Money Review