Green Economy Πέμπτη 18/03/2021, 12:02
ΕΥΡΩΠΗ

Ποιες χώρες είναι πιο έτοιμες για την «επανάσταση» των ηλεκτρικών αυτοκινήτων – Η θέση της Ελλάδας

Βελτιωμένη η θέση της Ελλάδας στον δείκτη ετοιμότητας της LeasePlan - Σημαντικό εμπόδιο οι υποδομές φόρτισης σε όλη την Γηραιά Ήπειρο

φωτ.: AP

Κατά δύο θέσεις ανέβηκε η Ελλάδα στον Δείκτη Ετοιμότητας για τη Χρήση Ηλεκτρικών Αυτοκινήτων 2021 της LeasePlan (2021 EV Readiness Index της LeasePlan), ενισχύοντας παράλληλα τη συνολική της βαθμολογία κατά έναν βαθμό. Ο εν λόγω δείκτης αποτελεί μιας ολοκληρωμένη ανάλυση της ετοιμότητας 22 ευρωπαϊκών χωρών για την επανάσταση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EVs) και βασίζεται σε τρεις παράγοντες: το μέγεθος της αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, την ωριμότητα των υποδομών φόρτισης και το κόστος χρήσης των EVs. Βάσει του δείκτη, η Ευρώπη είναι πιο έτοιμη από ποτέ για την επανάσταση των ηλεκτρικών οχημάτων με την Ολλανδία, τη Νορβηγία και το Ηνωμένο Βασίλειο να εξακολουθούν να είναι οι καλύτερα προετοιμασμένες χώρες για τη μετάβαση. Οι υποδομές φόρτισης, ωστόσο, εξακολουθούν να αποτελούν σημαντικό εμπόδιο για την υιοθέτηση των EVs σε ολόκληρη τη γηραιά ήπειρο, με το ποσοστό εγκατάστασης φορτιστών στην πραγματικότητα να πέφτει το 2020.

Αναλυτικά η Ελλάδα βρίσκεται πλέον στην 17η θέση (+2 θέσεις) του EV Readiness Index της LeasePlan με συνολική βαθμολογία 16 (+1 βαθμός) . Από τους τρεις παράγοντες που εξετάστηκαν, σημείωσε την υψηλότερη βαθμολογία στο συνολικό κόστος χρήσης. 

poies-chores-einai-pio-etoimes-gia-tin-epanastasi-ton-ilektrikon-aytokiniton-i-thesi-tis-elladas0

Σχεδόν όλες οι χώρες που αναφέρονται στο EV Readiness Index της LeasePlan παρουσίασαν βελτιωμένη βαθμολογία συγκριτικά με πέρυσι, σηματοδοτώντας αυξημένη ετοιμότητα για τη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε ολόκληρη την ήπειρο. Ο ρυθμός βελτίωσης, ωστόσο, ποικίλλει σημαντικά στην Ευρώπη με τη Ρουμανία, τη Σλοβακία και την Τσεχία να έχουν τις χαμηλότερες βαθμολογίες και τον πιο αργό ρυθμό βελτίωσης, υπογραμμίζοντας τη συνεχιζόμενη διαφορά μεταξύ της Δυτικής και της Ανατολικής Ευρώπης όσον αφορά στην ετοιμότητα για τη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων. 

Ακόμη, σύμφωνα με τον δείκτη, τα EVs δεν ήταν ποτέ πιο προσιτά. Σε 11 χώρες, τα EVs είναι ήδη φθηνότερα από τα αντίστοιχα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) ως προς το συνολικό κόστος χρήσης. Επιπλέον, οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων πληρώνουν κατά μέσο όρο μόνο το 63% του φόρου που πληρώνουν οι οδηγοί αυτοκινήτων ICE. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ελλάδα, μαζί με την Αυστρία, την Ουγγαρία, την Ιρλανδία, την Πολωνία και το Ηνωμένο Βασίλειο είναι οι χώρες όπου οι οδηγοί EV δεν πληρώνουν καθόλου φόρους για τη χρήση των οχημάτων αυτών. 

Ωστόσο, οι υποδομές φόρτισης εξακολουθούν να καθυστερούν αν και είναι καθοριστικής σημασίας για τη βελτίωση της ετοιμότητας για EVs στο μέλλον. Αν και σημειώθηκε κάποια πρόοδος το 2020 όσον αφορά στις υποδομές φόρτισης, ο ρυθμός βελτίωσης στην πραγματικότητα μειώθηκε σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος (43% ποσοστό αύξησης το 2020 σε σύγκριση με ποσοστό αύξησης 73% το 2019). Ακόμη και σε κορυφαίες ως προς την ηλεκτροκίνηση χώρες, οι υποδομές φόρτισης συνεχίζουν να απέχουν πολύ από τα επιθυμητά επίπεδα. 

«Η θέση της Ελλάδας στο EV Readiness Index της LeasePlan εμφανίζεται βελτιωμένη για ακόμη μια χρονιά, αποδεικνύοντας πως η ηλεκτροκίνηση γίνεται μία ολοένα και πιο δημοφιλής και ελκυστική επιλογή στη χώρα μας. Όλο και περισσότεροι Έλληνες οδηγοί φαίνονται έτοιμοι να πραγματοποιήσουν τη μετάβαση από το συμβατικό τους όχημα σε ένα ηλεκτρικό, μια κίνηση η οποία ωφελεί το περιβάλλον και μειώνει το κόστος χρήσης του αυτοκινήτου» σχολίασε ο Κωνσταντίνος Πετρούτσος, Διευθύνων Σύμβουλος της LeasePlan Hellas. Σημείωσε ωστόσο ότι υπάρχουν ακόμη βήματα να γίνουν. «Η βελτίωση των υποδομών φόρτισης είναι κομβικής σημασίας για τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης. Από την πλευρά μας, στην LeasePlan δίνουμε την ευκαιρία στους πελάτες μας να ανακαλύψουν τα πολλαπλά οφέλη και τη συναρπαστική οδηγική εμπειρία ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος μέσω της μακροχρόνιας μίσθωσης, χωρίς το υψηλό κόστος και τη δέσμευση που συνοδεύει την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Παράλληλα, ως ηγέτες στην παροχή υπηρεσιών Car-as-a-Service, πραγματοποιούμε στρατηγικές συνεργασίες στον χώρο της ηλεκτρικής ενέργειας με στόχο να προωθήσουμε την ηλεκτροκίνηση στη χώρα μας και να συμβάλουμε σε ένα πιο πράσινο, πιο έξυπνο, πιο βιώσιμο μέλλον για την κινητικότητα» πρόσθεσε ο ίδιος.

Money Review