Green Economy Τρίτη 2/02/2021, 22:14
ΕΝΕΡΓΕΙΑ

PAE: Ημερίδα για την ψηφιοποίηση και την απλοποίηση του πληροφοριακού συστήματος ΑΠΕ

PAE: Ημερίδα για την ψηφιοποίηση και την απλοποίηση του πληροφοριακού συστήματος ΑΠΕ

Ενα σημαντικό βήμα για την ψηφιοποίηση και την απλοποίηση του συστήματος ΑΠΕ για την ηλεκτρονική υποβολή αιτημάτων τροποποίησης/μεταβίβασης/ ενημέρωσης αδειών παραγωγής ή/και Βεβαιώσεων Παραγωγού προσέφερε η νέα Ημερίδα της ΡΑΕ για το θέμα αυτό που πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά την Τετάρτη 27 Ιανουαρίου του 2021. 

Η συμμετοχή στην Ημερίδα της ΡΑΕ που είχε ως θέμα «Επεκτάσεις του πληροφοριακού συστήματος ΑΠΕ για την ηλεκτρονική υποβολή αιτημάτων τροποποίησης/μεταβίβασης/ ενημέρωσης αδειών παραγωγής ή/και Βεβαιώσεων Παραγωγού» ήταν εντυπωσιακή. 

Εκπροσωπώντας το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, κ. Αλεξάνδρα Σδούκου, εξέφρασε την ικανοποίησή της καθώς, δύο μήνες μετά την πρώτη παρουσίαση του νέου πληροφοριακού συστήματος ΑΠΕ σε Ημερίδα της ΡΑΕ, πραγματοποιείται νέα Ημερίδα για την εξέλιξη και την επέκτασή του. Η κ. Σδούκου συνεχάρη την Αρχή για τις ενέργειές της τονίζοντας πως «το καινοτόμο αυτό πληροφοριακό εργαλείο αποτελεί άλλο ένα βήμα για την ψηφιοποίηση και την απλοποίηση του συστήματος το οποίο αναμένεται να λύσει τα χέρια των επενδυτών».

Από την πλευρά του ο Διοικητής της ΑΑΔΕ, κ. Γιώργος Πιτσιλής, αναφέρθηκε στην υποστήριξη που παρείχε η Ανεξάρτητη Αρχή Δημόσιων Εσόδων στο νέο σύστημα με υπηρεσίες διαλειτουργικότητας τονίζοντας πως το νέο πληροφοριακό σύστημα ΑΠΕ παρέχει τη δυνατότητα να γίνεται αναζήτηση εγγράφων/στοιχείων σε πραγματικό χρόνο και σε συνεργασία με όλες τις υπηρεσίες του δημόσιου τομέα. Χαρακτήρισε μάλιστα το έργο ως αφανές και πάρα πολύ σημαντικό διότι «καταλήγει να εξυπηρετεί τους πολίτες γλυτώνοντας τους χρόνο».

Ο Γενικός Γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης, Καθ. Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος, τόνισε τη σημασία της αξιοποίησης των ηλεκτρονικών υπηρεσιών για την εξυπηρέτηση του πολίτη επισημαίνοντας και πως «σκοπός είναι η μεταβίβαση στοιχείων μεταξύ των δημόσιων υπηρεσιών χωρίς να ταλαιπωρείται ο πολίτης».

Ο πρόεδρος της ΡΑΕ, Επικ. Καθ. Αθανάσιος Δαγούμας, τόνισε πως η Ημερίδα πραγματοποιείται προκειμένου να δοθούν περαιτέρω πληροφορίες για τον ψηφιακό εκσυγχρονισμό. Ανέφερε πως στον κύκλο του Δεκεμβρίου του 2020 η ΡΑΕ παρέλαβε 1.864 αιτήσεις συνολικής ισχύος 45,5GW και σημείωσε χαρακτηριστικά: «επιτρέψαμε τη δυνατότητα σε όσους ενδιαφέρονται για τις ΑΠΕ να εκφράσουν άμεσα το ενδιαφέρον τους. Έτσι ενεργοποιήσαμε εν τάχει τη διαδικασία επέκτασης για τη βελτιστοποίησή του». Ταυτόχρονα, υπογράμμισε πως τα στελέχη της Γραμματείας της ΡΑΕ εργάζονται με υψηλό αίσθημα καθήκοντος και τόσο λίγοι άνθρωποι πετυχαίνουν τόσα πολλά πράγματα σε λίγο χρόνο.

Τα στελέχη της ΡΑΕ και ο Διευθύνων Σύμβουλος της CosmoOne απάντησαν επί δύο μισή ώρες σε πλήθος ερωτήσεων των ενδιαφερομένων.

Ακολουθούν οι τρεις παρουσιάσεις που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο της Ημερίδας καθώς επίσης και ο κατάλογος των Αδειών Παραγωγής που αφορούν έργα ΑΠΕ, με τα βασικά στοιχεία κάθε μίας, προκειμένου να ελεγχθούν με πολύ προσοχή από τους ίδιους τους κατόχους. Τα στοιχεία αυτά όπως τονίστηκε και στην Ημερίδα, θα είναι τα στοιχεία που θα φορτωθούν στη βάση δεδομένων του πληροφοριακού συστήματος προκειμένου εν συνεχεία οι ενδιαφερόμενοι να προβαίνουν στην υποβολή αιτημάτων τροποποίησης/μεταβίβασης/κτλ.

Προς διευκόλυνση όλων και με σκοπό την απλοποίηση της διαδικασίας επικαιροποίησης των στοιχείων κάθε άδειας παραγωγής παρακαλούνται όλοι οι κάτοχοι των Αδειών Παραγωγής (ο νόμιμος εκπρόσωπος ή αντίκλητος) :

  • Να αναζητήσουν τον αριθμό άδειας τους στον κατάλογο των παλαιών αδειών
  • Να ελέγξουν τις αναγραφόμενες πληροφορίες που αφορούν την/τις άδειες τους

Στις περιπτώσεις ΚΑΙ ΜΟΝΟ που υπάρχει  

  • λάθος στο ΑΦΜ
  • δεν υπάρχει ΑΦΜ
  • η άδεια έχει μεταβιβαστεί και έχει αλλάξει κάτοχος και ΑΦΜ,

Κατόπιν και αφού υπάρξει ο παραπάνω έλεγχος, όλοι οι κάτοχοι των Αδειών Παραγωγής να αποστείλουν τα σωστά τρέχοντα στοιχεία μέσω του υποδείγματος excel που επισυνάπτεται, στις διευθύνσεις email: [email protected] και [email protected].

 

  • Σε όλες τις υπόλοιπες περιπτώσεις, ΔΕΝ χρειάζεται να αποστείλουν mail

Τυχόν ελλιπή στοιχεία, ενημερώσεις και διορθώσεις θα εισαχθούν στο σύστημα κατά το επόμενο στάδιο επικαιροποίησης των στοιχείων στο οποίο όλοι οι κάτοχοι αδειών θα έχουν την ευκαιρία να εισέλθουν μετά από την εγγραφή τους και τη χρήση κωδικών ΤAXISnet. Θα εκδοθούν αναλυτικές οδηγίες και για το στάδιο αυτό.

Προς διευκόλυνση όλων ορίζεται προθεσμία έως τη Δευτέρα 15 Φεβρουαρίου 2021 προκειμένου να γίνει η εν λόγω ενημέρωση των ΑΦΜ που ζητούνται.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News