Green Economy Δευτέρα 1/02/2021, 18:18
GREEN ECONOMY

To «βρόμικο» μυστικό για τα έσοδα της Tesla

Ο ρόλος της περιβαλλοντικής νομοθεσίας 11 πολιτειών

Φωτ. ΑΡ

Κατά τη διάρκεια του 2020, η Τesla εμφάνισε το πρώτο κερδοφόρο έτος στην ιστορία της. Όμως, αυτό το επίτευγμα δεν οφείλεται στις πωλήσεις αυτοκινήτων, όπως πολλοί νομίζουν. Πώς ακριβώς επομένως, κατάφερε να παρουσιάσει καθαρά έσοδα το προηγούμενο έτος;

Η απάντηση βρίσκεται στη νομοθεσία 11 πολιτειών των ΗΠΑ, οι οποίες έχουν ζητήσει από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να πουλήσουν ένα συγκεκριμένο ποσοστό ηλεκτρικών οχημάτων έως το 2025. Εάν δεν επιτύχουν τον στόχο, τότε οι εταιρείες αυτές πρέπει να «αγοράσουν» την υπέρβαση του στόχου κάποιας άλλης αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία κατάφερε να αντεπεξέλθει των υποχρεώσεών της.

Πρόκειται για τη λεγόμενη αγορά «δικαιωμάτων πίστωσης». Για παράδειγμα, αν μία εταιρεία υπερβεί τον στόχο των πωλήσεων, τότε έχει το δικαίωμα να διαθέσει το «πλεόνασμά» της σε κάποια άλλη εταιρεία, η οποία δεν κατάφερε να επιτύχει τον στόχο της. 

Μία απ’ αυτές τις «πλεονασματικές» εταιρείες είναι και η Tesla, η οποία διαθέτει προς πώληση αποκλειστικά «πράσινα» οχήματα, με αποτέλεσμα να εισπράξει περίπου 1,6 δισ. δολάρια από την πώληση αυτού του «πλεονάσματος» σε περιβαλλοντικά ελλειμματικές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Χωρίς αυτο το ποσό, μάλιστα, η εταιρεία του Έλον Μασκ θα ήταν ελλειμματική, καθώς τα καθαρά κέρδη της εταιρείας για το 2020 διαμορφώθηκαν σε 721 εκατ. δολάρια.

«Αυτοί οι τύποι χάνουν λεφτά πουλώντας αυτοκίνητα, αλλά βγάζουν λεφτά πουλώντας πιστώσεις σ’ άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες» σχολιάζει, μιλώντας στο CNN, ο Γκόρντον Τζόνσον της GLC Research, ο οποίος αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους σορτάκηδες της μετοχής της Tesla.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι 11 πολιτείες, οι οποίοι ζητούν συγκεκριμένο ποσοστό πώλησης περιβαλλοντικά «καθαρών» Ι.Χ. είναι οι εξής: Καλιφόρνια, Κολοράντο, Κονέκτικατ, Μέιν, Μέριλαντ, Μασαχουσέτη, Νέα Υόρκη, Νιου Τζέρσι, Όρεγκον, Ρόουντ Άιλαντ και Βερμόντ.

Η μετοχή της Tesla, κατά τη διάρκεια του 2020, εμφάνισε σωρευτική άνοδο της τάξης του 743%, γεγονός το οποίο την έχει καταστήσει στις πλέον «ακριβές» εταιρείες όλου του κόσμου.

Μέσα στο τελευταίο 12μηνο, ωστόσο, η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία διέθεσε προς πώληση σχεδόν 500.000 οχήματα, δηλαδή ένα ελάχιστο ποσοστό από τις συνολικές πωλήσεις, οι οποίες ανήλθαν σε 70 εκατ. οχήματα.

Παρ’ όλα αυτά, η κεφαλαιοποίησή της αξίζει όσο των 12 μεγαλύτερων αυτοκινητοβιομηχανιών, οι οποίες απαρτίζουν το 90% της παγκόσμιας αγοράς.

Γερ. Χιον.

Money Review