Green Economy Σάββατο 25/03/2023, 12:45
GREEN ECONOMY

Συμφωνία Ευρώπης-Γερμανίας για τις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων και τα e-fuels

Συμφωνία Ευρώπης-Γερμανίας για τις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων και τα e-fuels

Σε συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Ένωση για το σχέδιο που απαιτεί από τα νέα αυτοκίνητα να είναι  ουδέτερα σε εκπομπές ρύπων  έως το 2035 κατέληξε η Γερμανία. Η συμφωνία δίνει τέλος σε μια διαμάχη που απειλούσε να υπονομεύσει το φιλόδοξο σχέδιο της Ε.Ε. για τη μείωση των εκπομπών ρύπων.

Η γερμανική κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι κέρδισε βασικές διαβεβαιώσεις ότι οι κανόνες της Ε.Ε. θα επιτρέπουν στα λεγόμενα e-fuels να χρησιμοποιούνται σε ένα περιβάλλον μηδενικών ρύπων.

«Αυτό ανοίγει τον δρόμο για αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης που χρησιμοποιούν μόνο ουδέτερα σε άνθρακα καύσιμα να ταξινομούνται μετά το 2035», δήλωσε ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών Volker Wissing.

Η συμφωνία ήρθε έπειτα από εβδομάδες διαπραγματεύσεων με την Κομισιόν και πιέσεις από τους Ευρωπαίους, οι οποίοι ενοχλήθηκαν με την απόφαση της Γερμανίας να μπλοκάρει το νομοσχέδιο την τελευταία στιγμή.

Όπως είπε ο επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το κλίμα, Frans Timmermans, η Κομισιόν θα προχωρήσει στα αναγκαία νομικά βήματα ώστε να προσθέσει μία πρόβλεψη με την οποία να επιτρέπεται η ταξινόμηση των αυτοκινήτων που λειτουργούν με e-fuels ως ουδέτερα σε εκπομπές ρύπων.

Τι είναι τα συνθετικά καύσιμα;

Τα συνθετικά καύσιμα, όπως η e-κηροζίνη, το e-μεθάνιο ή η e-μεθανόλη, παράγονται με τη σύνθεση των δεσμευμένων εκπομπών CO2 και του υδρογόνου που δημιουργείται με χρήση ανανεώσιμης ενέργειας ή ηλεκτρικής ενέργειας χωρίς CO2.

Τα καύσιμα απελευθερώνουν CO2 στην ατμόσφαιρα όταν καίγονται σε έναν κινητήρα. Αλλά οι εκπομπές εξισορροπούνται με την ποσότητα που αφαιρείται από την ατμόσφαιρα για την παραγωγή του καυσίμου, καθιστώντας το ουδέτερο συνολικά.

Οι περισσότερες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες στοιχηματίζουν στα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία ως την κύρια οδό για τη μείωση των εκπομπών CO2 από τα επιβατικά αυτοκίνητα.

Ωστόσο, οι προμηθευτές και οι μεγάλες εταιρείες πετρελαίου υπερασπίζονται τα συνθετικά καύσιμα, καθώς και μια σειρά από αυτοκινητοβιομηχανίες, που δεν θέλουν τα οχήματά τους να επιβαρύνονται από βαριές μπαταρίες.

Τα e-fuels δεν παράγονται ακόμη σε μεγάλη κλίμακα. Το πρώτο εμπορικό εργοστάσιο στον κόσμο άνοιξε στη Χιλή το 2021, με την υποστήριξη της Porsche και με στόχο την παραγωγή 550 εκατομμυρίων λίτρων ετησίως. 

Οι υποστηρικτές των e-fuels λένε ότι τα ηλεκτρονικά καύσιμα προσφέρουν μια λύση για τη μείωση των εκπομπών CO2 του υπάρχοντος στόλου επιβατικών αυτοκινήτων, χωρίς να αντικατασταθεί κάθε όχημα με ηλεκτρικό.

Από την άλλη πλευρά, οι επικριτές τονίζουν ότι η παραγωγή συνθετικών καυσίμων είναι πολύ ακριβή και ενεργοβόρα. Η χρήση τους σε ένα αυτοκίνητο ICE απαιτεί περίπου πέντε φορές περισσότερη ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια από ό,τι η λειτουργία ενός ηλεκτρικού οχήματος με μπαταρία.

moneyreview.gr 

Διαβάστε επίσης: 

Τι είναι τα e-fuels για τα οποία άσκησε βέτο η Γερμανία στην ΕΕ;

Γερμανία: Έως και 900 δισ. ευρώ μπορεί να της κοστίσει η κλιματική αλλαγή

Σε επίπεδα-ρεκόρ οι εκπομπές ρύπων το 2022 – Μείωση στην Ευρώπη

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News