Business Talk Παρασκευή 18/11/2022, 08:25
BUSINESS TALK

Η «πράσινη» δέσμευση της Microsoft για τα Data Center και οι προθεσμίες για το mall στο Ελληνικό 

Η «πράσινη» δέσμευση της Microsoft για τα Data Center και οι προθεσμίες για το mall στο Ελληνικό 
  • Προχωρούν οι διαδικασίες για την επένδυση της Microsoft στη χώρα μας. Χθες μπήκε σε διαβούλευση από το υπουργείο Ανάπτυξης η στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) για το το ειδικό σχέδιο χωρικής ανάπτυξης κέντρων δεδομένων σε δύο εκτάσεις 15 στρεμμάτων και 69,5 στρεμμάτων στα Σπάτα. Η κατάρτιση ειδικού σχεδίου χωρικής ανάπτυξης είναι προϋπόθεση για την αξιοποίηση των δύο εκτάσεων μέσω της διαδικασίας Fast Track, προβλέποντας συντελεστή δόμησης 0,30 και συντελεστή κάλυψης 30%. Στη ΣΜΠΕ γίνεται ειδική αναφορά για την δέσμευση της Microsoft για αξιοποίηση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στο πλαίσιο της στρατηγικής της για αρνητικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2030.
  • Για τις 16 Δεκεμβρίου αναβλήθηκε εντέλει η εκδήλωση ενδιαφέροντος για έναν από τους μεγαλύτερους σε αξία μεμονωμένους διαγωνισμούς που πρόκειται να προκηρύξει η Lamda Development αναφορικά με την κατασκευή κτιρίων στο Ελληνικό. Ο λόγος για την ανέγερση του εμπορικού κέντρου Vouliagmenis Mall, μια επένδυση της τάξεως των 250-300 εκατ., το οποίο θα είναι το μεγαλύτερο πανελλαδικά, με συνολική επιφάνεια 130.000 τ.μ. και εκμισθώσιμους χώρους της τάξεως των 70.000-80.000 τ.μ. Πάνω από το εν λόγω κτίριο πρόκειται να κατασκευαστούν και τα νέα γραφεία της Τράπεζας Πειραιώς, ανεβάζοντας το συνολικό κόστος σε περίπου 400 εκατ. Η εκδήλωση ενδιαφέροντος ήταν αρχικά προγραμματισμένη για χθες, 17 Νοεμβρίου.
  • Στον αναπτυξιακό νόμο εντάχθηκε το project της Blue Iris, που ανήκει στην αραβική επενδυτική εταιρεία AGC Equity Partners. Πρόκειται για το τουριστικό έργο που σχεδιάζεται στην περιοχή Καραπέτης στην Άνω Μέρα Μυκόνου και είναι προϋπολογισμού 60 εκατ. ευρώ. Το έργο, που δεν είμαστε βέβαιοι εάν έχει ξεμπλέξει με το ΣτΕ, περιλαμβάνει την κατασκευή ξενοδοχείου πέντε αστέρων, 94 δωματίων  – 192 κλινών. Θα επιδοτηθεί υπό την μορφή φοροαπαλλαγής με 6,6 εκατ. ευρώ, με το μεγάλο ερώτημα να είναι πότε θα ξεκινήσει να υλοποιείται.
  • Σε «συστράτευση» με τον Σύνδεσμο Εταιρειών Βραχυχρόνιας Μίσθωσης Ακινήτων Ελλάδος (ΣΤΑΜΑ) προχωράει η ΠΟΜΙΔΑ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Ακινήτων) αναφορικά με την επιχειρούμενη περαιτέρω ρύθμιση του τοπίου των βραχυχρόνιων μισθώσεων από την πλευρά της κυβέρνησης. Με χθεσινή κοινή παρέμβαση των δύο φορέων προς τον πρωθυπουργό Κυρ. Μητσοτάκη, τους αρμόδιους υπουργούς και τον επικεφαλής της ΑΑΔΕ Γιώργο Πιτσιλή, τονίζουν ότι «τα μονομερή υπέρ των ξενοδόχων μέτρα που προωθούνται για νομοθέτηση κατά της βραχυχρόνιας μίσθωσης οδηγούν όχι σε ρύθμιση, αλλά σε πλήρη οικονομικό στραγγαλισμό των ιδιοκτητών ακινήτων, των διαχειριστών τους, αλλά και προμηθευτών, καταστηματαρχών, των υπαλλήλων και των οικογενειών τους και σε τεράστια ζημία των δημοσίων εσόδων, που θα απαιτήσει την επιβολή πρόσθετων φόρων σε βάρος των πολιτών».
  • Οι δύο φορείς ζητούν την πραγματοποίηση διαλόγου για μια ρύθμιση που δεν θα αποβλέπει μονομερώς στα συμφέροντα των ξενοδόχων, αλλά στο γενικότερο συμφέρον της χώρας. Σημειώνουν ότι η βραχυχρόνια μίσθωση δεν έχει περιορίσει την προσφορά ακινήτων στην αγορά, καθώς ως επί το πλείστον άνθησε σε παλαιά, άδεια και εγκαταλελειμμένα σπίτια, διαμερίσματα, γραφεία και ημιτελή κτίρια.
  • Οπως και με την περίπτωση των τιμών της ενέργειας, όπου ορισμένες εκτιμήσεις υπολογίζουν ότι οι ευρωπαϊκές αποφάσεις πλήττουν περισσότερο την οικονομία της Ε.Ε. από ό,τι τη ρωσική, έτσι και με το εμπάργκο στα ρωσικά φορτία πετρελαίου ο ευρωπαϊκός στόλος φέρεται να χάνει έναντι μεγάλων ανταγωνιστών του.
  • Μεγάλος αριθμός δεξαμενοπλοίων που μέχρι πρότινος είχαν σημαία της Ε.Ε., όπως της Κύπρου και της Μάλτας, φεύγει από αυτά τα νηολόγια ως αποτέλεσμα της επιβολής κυρώσεων στη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου. Από τις αρχές Οκτωβρίου ο αριθμός πλοίων στο κυπριακό νηολόγιο μειώθηκε 21%, ενώ αυτό της Μάλτας έχει χάσει 67 πλοία. Οι τρεις βασικές χώρες των οποίων η πλοιοκτησία φέρεται να αγοράζει τα δεξαμενόπλοια που φεύγουν από την Ευρωπαϊκή Ενωση είναι η Κίνα, η Τουρκία και η Ινδία.

Αποποίηση ευθύνης: Τα αναφερόμενα στην παρούσα ενότητα αποτελούν δημοσιογραφικές πληροφορίες και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρηθούν ή εκληφθούν σαν επενδυτικές συμβουλές ή προτάσεις, ούτε προσφορά ή προτροπή, για οιαδήποτε πράξη αγοράς ή πώλησης κινητών αξιών όπως μετοχές ή ομόλογα ούτε άλλων αξιών εν γένει.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News