Business Talk Τετάρτη 21/09/2022, 00:01
BUSINESS TALK

Τα μυστήρια της Ryanair, το πάνω χέρι των συνδικαλιστών και το σφυρί της Ελευθεροτυπίας

Τα μυστήρια της Ryanair, το πάνω χέρι των συνδικαλιστών και το σφυρί της Ελευθεροτυπίας
  • Ένα βήμα μπρος και δύο βήματα πίσω εμφανίζεται να κάνει ο διευθύνων σύμβουλος της αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους Ryanair, Eddie Wilson καθώς εξακολουθεί να επιδιώκει κάποιου είδους συμφωνία, είτε με την κυβέρνηση είτε με τα αεροδρόμια, προκειμένου να εξασφαλίσει χαμηλές χρεώσεις αεροπορικών τελών, τουλάχιστον για την χειμερινή περίοδο. Η Ryanair προ δεκαημέρου ανακοίνωσε πως θα κλείσει στα τέλη Οκτωβρίου την βάση της στην Αθήνα και θα πάρει τα δύο αεροπλάνα που σταθμεύουν εδώ, επικαλούμενη ακριβές χρεώσεις τελών ανά επιβάτη. Χρεώσεις που σημειώνεται προβλέπονται από την σύμβαση παραχώρησης των λειτουργών των αεροδρομίων με το ελληνικό Δημόσιο και ισχύουν για όλες ανεξαιρέτως τις εταιρείες οριζοντίως.

 

  • Ωστόσο λίγες μέρες μετά από εκείνη την δήλωση της αεροπορικής η κυβέρνηση ανακοίνωσε στη ΔΕΘ, πρόγραμμα κινήτρων προς όλες τις αεροπορικές, που είχε σχεδιαστεί ήδη εδώ και κάποιους μήνες, προκειμένου να αυξήσουν τις διαθέσιμες θέσεις προς την Ελλάδα και το χειμώνα παρέχοντας χρηματοδότηση για συν – διαφήμιση ελληνικών προορισμών. Μία εβδομάδα μετά, προχθές Δευτέρα, ο Eddie Wilson προσγειώθηκε στην Αθήνα και συναντήθηκε με τον Υπουργό Τουρισμού Βασίλη Κικίλια ενώ χτες επισκέφτηκε και τα Χανιά, από τα οποία, υπενθυμίζεται, η Ryanair επέλεξε επίσης να περιορίσει την δραστηριότητά της λίγο πριν την πανδημία. Ερωτηθείς από το MR κατά πόσον πιστεύει πως οι επιθετικού χαρακτήρα τακτικές διαπραγματεύσεις, που της αποδίδουν ότι εφαρμόζει τόσο στην Ελλάδα όσο και σε άλλες χώρες, μπορούν να έχουν αποτέλεσμα, υπεραμύνθηκε του δικαιώματός του να διεκδικεί «ότι καλύτερο μπορεί για την εταιρεία του». Προσέθεσε ωστόσο πως δε ζητά ειδική μεταχείριση αλλά μείωση των τελών, από τα οποία σημειώνεται εισπράττει μέρισμα και το ελληνικό Δημόσιο, «για όλες τις αεροπορικές τουλάχιστον κατά την περίοδο των χειμερινών μηνών». Ερωτηθείς τότε εκ νέου από το MR για το πώς εξηγεί λοιπόν την απόφαση της Lufthansa και άλλων αεροπορικών εταιρειών να αυξήσουν τις διαθέσιμες αεροπορικές θέσεις προς την Ελλάδα αυτό το χειμώνα, όπως ανακοίνωσε πρόσφατα ο υπουργός τουρισμού, ο επικεφαλής της ιρλανδικής εταιρείας αντέταξε πως ο λόγος γίνεται για διαφορετικά μεγέθη: ο δικός του όμιλος, προέταξε, θέλει μία μακροπρόθεσμη συμφωνία προκειμένου να φέρει εδώ 60% περισσότερους επιβάτες το χρόνο από αυτούς που έφερε φέτος. Συγκεκριμένα μίλησε για δυνητικά 10 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως έναντι 6 εκατομμυρίων που είναι η επίδοση του τώρα.

 

  • Για άλλη μία φορά οι συνδικαλιστές είναι ένα βήμα πιο μπροστά από την κρατική μηχανή. Τι σημαίνει αυτό; Ότι σήμερα θα είναι μέρα ταλαιπωρίας για τους Αθηναίους και τουρίστες που βρίσκονται στο Λεκανοπέδιο, επειδή τα σωματεία της ΣΤΑΣΥ και της ΟΣΥ αποφάσισαν να διαμαρτυρηθούν, στερώντας από εκατομμύρια άτομα το πολύτιμο αγαθό της ελεύθερης μετακίνησης. Η διοίκηση όμως, των δύο εταιρειών δεν έμεινε άπραγη: προσέφυγε στη Δικαιοσύνη, ζητώντας να κηρυχθεί παράνομη και καταχρηστική η απεργία, επειδή δεν έχουν τηρηθεί οι νόμιμες προϋποθέσεις κήρυξής της. Αλλά φευ, η εκδίκαση της προσφυγής της εταιρείας κατέστη αδύνατη επειδή τα σωματεία έκαναν γνωστή την απόφασή τους να τραβήξουν χειρόφρενο, χθες, μεσημέρι. Έτσι, η εκδίκαση της προσφυγής θα γίνει αύριο το πρωί. Αυτό σημαίνει ότι ακόμη κι αν η ΣΤΑΣΥ κερδίσει, η ταλαιπωρία δεν θα αποφευχθεί για σημαντικό τμήμα της μέρας.

 

  • Τουλάχιστον, όσο θα είναι εγκλωβισμένοι στα αυτοκίνητά τους οι οδηγοί, θα ακούν στα ραδιόφωνα (περίπου από τις 9.30) τον Υπουργό Περιβάλλοντος κι Ενέργειας Κώστα Σκρέκα που θα ανακοινώνει τις επιδοτήσεις σε ρεύμα και φυσικό αέριο για τον μήνα Οκτώβριο. Χθες, ο ίδιος άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο για χορήγηση επιδότησης για την εγκατάσταση ηλιακού θερμοσίφωνα. Καλά όλα αυτά, αλλά χώρος υπάρχει στις ταράτσες ιδίως στις μεγάλες πολυκατοικίες για την τοποθέτηση, για παράδειγμα, 30 ηλιακών;

 

  • Να και ένας διαγωνισμός για ψηφιακό έργο που ματαιώθηκε. Ο λόγος για το διεθνή διαγωνισμό με αντικείμενο τη δημιουργία ολοκληρωμένου συστήματος οριζόντιας πλατφόρμας Internet of Things (iot.gov.gr) και δικτύου αισθητήρων που είναι το άλφα και το ωμέγα και τη δημιουργία έξυπνων πόλεων. Ωστόσο, ο διαγωνισμός, ύψους 3,7 εκατ. ευρώ, καίτοι προσέλκυσε δύο προσφορές, ματαιώθηκε. Ο λόγος; Για να δημιουργηθούν εκ νέου οι προδιαγραφές του με στόχο το project να μην αποτελεί απλώς οδηγό υλοποίησης άλλων έργων, αλλά να αποτελέσει το ίδιο, αυτό καθ’ αυτό, ένα έργο που θα μπορέσει να αξιοποιήσει σε μια κεντρική πλατφόρμα το σύνολο του δικτύου των αισθητήρων που θα αναπτυχθούν σε συνολικά 332 Δήμους. Θα προλάβει τις εκλογές το έργο; Θα φανεί. 

 

  • Σε πλειστηριασμό οδηγείται στις 2 Νοεμβρίου το κτήριο στο Κορωπί («Νησίδα Καρέλα») του πτωχευμένου εκδοτικού ομίλου Χ.Κ. Τεγόπουλος, που εξέδιδε την εφημερίδα «Ελευθεροτυπία». Ως τιμή πρώτης προσφοράς έχει οριστεί το ποσό των 10,95 εκατ. ευρώ, με το επενδυτικό ενδιαφέρον να είναι έντονο, σύμφωνα με πληροφορίες της αγοράς. Η εγκατάσταση καταλαμβάνει έκταση περίπου 42 χιλ. τ.μ., περιλαμβάνοντας τριώροφο βιομηχανικό κτήριο, όπου βρίσκονταν τα πιεστήρια, όπως και τρία ακόμη κτήρια. 
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News