Business Talk Δευτέρα 4/07/2022, 00:01
BUSINESS TALK

Τα καλοκαιρινά deals, τα λιμάνια, η ΑΝΕΚ και τα περιφερειακά αεροδρόμια

Τα καλοκαιρινά deals, τα λιμάνια, η ΑΝΕΚ και τα περιφερειακά αεροδρόμια
  • Βιάζονται αρκετοί να κλείσουν τα deal τους πριν φύγουν για διακοπές και έτσι δεν αποκλείεται μετά τα νέα για την Ideal και την Byte να έρθουν κι αυτά για την Ιντρακάτ αλλά και για ένα μεγάλο ενεργειακό deal. Συμφωνία εξαγοράς η τελευταία στον κλάδο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας από εισηγμένο μεγάλο όμιλο.
  • Μια και ο λόγος για την Ideal και την Byte, oρισμένοι διερωτήθηκαν εάν αποτελεί επιθετική εξαγορά η προαιρετική δημόσια πρόταση της Ideal για το 70% της Byte, δεδομένου ότι η εταιρεία Πληροφορικής της οικογένειας Βυζαντίου ανακοίνωσε ότι “δεν υπάρχουν διαπραγματεύσεις των βασικών μετόχων για την πώληση των μετοχών της εταιρείας” μετά την γνωστοποίηση στο Χ.Α. των προθέσεων της Ideal. Για να απαντήσουν με νόημα ενημερωμένες πηγές ότι ο όρος «επιθετική» δεν αντιστοιχεί παρά στην αρνητική στάση της διοίκησης της προς εξαγορά εταιρείας. Ως εκ τούτου, όπως αναφέρουν, η αρνητική στάση, δεν προκύπτει από τη διατύπωση της Byte που σημείωνε, απλώς, ότι δεν υφίστανται διαπραγματεύσεις για την πώληση μετοχών της. Κάτι πάντως, θα γνωρίζουν και οι μεν και οι δε. 
  • Τέλη Ιουλίου θα κατατεθούν εκτός που απροόπτου και οι δεσμευτικές προσφορές για τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Ηγουμενίτσας. Στο μεν πρώτο έχουμε δύο σχήματα υπό αμερικανική ηγεσία (Ο ΟΛΘ δεν αναμένεται να καταθέσει ανταγωνιστική προσφορά) στο δε δεύτερο αναμένεται να δούμε το διαγωνισμό να εξελίσσεται σε μονομαχία Ιβάν Σαββίδη με Εμανουέλε Γκριμάλντι.
  • Πιθανότητες να ολοκληρωθεί  συγκεντρώνει και η διαδικασία για την ενοικίαση του εργοστασίου της ΛΑΡΚΟ στην Λάρυμνα. Με τις εκλογές στον ορίζοντα αν δεν κλείσει το θέμα εντός των αμέσως  επόμενων μηνών τότε η όλη υπόθεση θα μεταφερθεί πιθανότατα στο νέο έτος, λέγεται στην αγορά.
  • Στο ψυγείο παραμένει η απορρόφηση της ΑΝΕΚ από την Attica αφού η τελευταία δυσκολεύεται (ή την δυσκολεύουν) να εισπράξει απαιτήσεις της από το Δημόσιο για εκτελεσμένες δημόσιες  υπηρεσίες. Και καθώς η αξία των απαιτήσεων αυτών ξεπερνάει τα 40 εκατομμύρια το μάνατζμεντ της Attica περιμένει ευλόγως την είσπραξή τους πριν προχωρήσει στο deal με τις τράπεζες. Εντωμεταξύ όμως η βασική πιστώτρια και μέτοχος της ΑΝΕΚ πιέζεται να κλείσει η συμφωνία πριν την έλευση του χειμώνα και αρχίσει πάλι η κριτική εταιρεία να καίει μετρητά που δεν έχει.
  • Έτοιμο το πακέτο των 22 περιφερειακών αεροδρομίων που δεν έχουν ακόμα ιδιωτικοποιηθεί να πέσει στην αγκαλιά της γερμανικής Fraport  AG λένε κάποιοι στην αγορά. Και δεν μιλούν για τη  Fraport Greece αφού η θυγατρική του γερμανικού ομίλου δεσμεύεται συμβατικά να μην αποκτήσει και άλλα αεροδρόμια πέραν των 14 που ελέγχει από το 2017. Ωστόσο η Fraport θα χρειαστεί και κάποιον εταίρο προσθέτουν οι ίδιες πηγές επισημαίνοντας πως δεν μπορεί να είναι ο ίδιος με αυτόν στα 14 περιφερειακά.

Αποποίηση ευθύνης: Τα αναφερόμενα στην παρούσα ενότητα αποτελούν δημοσιογραφικές πληροφορίες και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρηθούν ή εκληφθούν σαν επενδυτικές συμβουλές ή προτάσεις, ούτε προσφορά ή προτροπή, για οιαδήποτε πράξη αγοράς ή πώλησης κινητών αξιών όπως μετοχές ή ομόλογα ούτε άλλων αξιών εν γένει.

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News