Business Talk Τρίτη 17/05/2022, 00:01
BUSINESS TALK

Το κτήμα του Λάκη Γαβαλά, ο πονοκέφαλος των κατασκευαστών και μια ιστορία από τη Σκιάθο

Το κτήμα του Λάκη Γαβαλά, ο πονοκέφαλος των κατασκευαστών και μια ιστορία από τη Σκιάθο
  • Δεν ξέρουμε γιατί προκαλεί σε ορισμένους εντύπωση ότι το ακίνητο, που φιλοξενούσε την έδρα της Lak του Λάκη Γαβαλά στην Κάντζα άλλαξε χέρια μόλις έναντι ενός ευρώ παραπάνω, δηλαδή προς 9 εκατομμύρια και ένα ευρώ. Και δεν προκαλεί απορία γιατί το deal για το πρώην στρατηγείο του Λάκη Γαβαλά έγινε στην τιμή εκκίνησης του ακινήτου, σε μία συγκυρία κατά την οποία η αγορά ακινήτων είναι hot; Απλά διότι το κτίριο είναι δύσκολα αξιοποιήσιμο, όπως αναφέρουν άνθρωποι με καλή γνώση των σχετικών διαδικασιών που σημειώνουν ότι η αξιοποίησή του, για παράδειγμα, ως χώρου γραφείου, θα αποτελέσει άθλο.

 

  • “Μα εάν ήταν “φιλέτο” το κτήριο δεν θα έσπευδαν να το διεκδικήσουν περισσότεροι του ενός και μόνου μνηστήρα που πλήρωσε κι ένα ευρώ παραπάνω, σε σχέση με την τιμή εκκίνησης” εξηγούν κάποιοι στην αγορά . Δεν είναι τυχαίο, εξάλλου, ότι και ο Γαβαλάς ανέφερε σε συνέντευξή του ότι  “το ακίνητο αυτό δεν μπορεί να γίνει ξενοδοχείο, γιατί δεν έχει άδεια. Αν γίνει, θα είναι σκάνδαλο. Είχα πει ότι μπορώ να βρω αγοραστές και μου είπαν ότι δεν αλλάζει χρήση το κτήριο”. Όσον αφορά την ταυτότητα του νέου αγοραστή; Το μόνο που μπορούμε να πούμε, μετά σχετικής βεβαιότητας, είναι ότι τα επιχειρηματικά του συμφέροντα βρίσκονται εκτός Ελλάδας.

 

  • Το υπουργείο Υποδομών έχει ανακοινώσει συμφωνία για τα μέτρα κατά της ακρίβειας στα υλικά κατασκευών που απειλεί να τινάξει στον αέρα τα δημόσια έργα. Μεταξύ αυτών και το πριμ ολοκλήρωσης έργων εντός του χρονοδιαγράμματος. Και ενώ οι απαραίτητες νομοθετικές ρυθμίσεις ετοιμάζονται, οι εργολήπτες δηλώνουν και αυτοί έτοιμοι για νέο γύρο διαπραγματεύσεων, καθώς τα μέτρα δεν φτάνουν. Αυτό ανέφερε και ο Σύνδεσμος Τεχνικών Εταιρειών Ανωτέρων Τάξεων (ΣΤΕΑΤ) αλλά και ο CEO της Intrakat, Πέτρος Σουρέτης.

 

  • Κατά την παρουσίαση των οικονομικών στοιχείων για το 2021 σε αναλυτές και θεσμικούς επενδυτές, ο Π. Σουρέτης δήλωσε πως το βασικό πρόβλημα   είναι ότι οι ανατιμήσεις των αποζημιώσεων για τα υλικά κατασκευής βασίζονται σε στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ που είναι μήνες πίσω από την κατάσταση που επικρατεί στην αγορά. Ο ίδιος έδωσε και συγκεκριμένα παραδείγματα: «Η ΕΛΣΤΑΤ υπολογίζει την τιμή ασφάλτου 64% πάνω από πέρσι, η πραγματική τιμή είναι πάνω από 100%. Τα Σκυροδέματα που η ΕΛΣΤΑΤ λέει αύξηση 4,1% είναι πάνω από 15%, το σίδηρο που λέει 17% είναι πάνω από 100% και Χαλκός αντί για 14% είναι πάνω από 80%», είπε.

 

  • Όπως φαίνεται θα υπάρξει και νέος γύρος διαπραγματεύσεων μεταξύ εργοληπτών και κυβέρνησης για τα δημόσια έργα. Και ας έλεγε η ανακοίνωση του υπουργείου για την «τελευταία συνάντηση» μεταξύ των εκπροσώπων των τεχνικών εταιρειών και της πολιτικής ηγεσίας.

 

  • Εντωμεταξύ στη Σκιάθο η ιδιωτικοποίηση των συγκοινωνιών καλπάζει: Η κοινοπραξία Υπεραστικό ΚΤΕΛ Μαγνησίας Α.Ε., Αστικό ΚΤΕΛ Βόλου και ΑΚΤΗ ΙΚΕ ανέλαβε για 15 χρόνια το έργο της εκτέλεσης μεταφορικού έργου στη Σκιάθο, όπου οι ανάγκες για μετακίνηση πολλαπλασιάζονται κάθε χρόνο λόγω αυξημένης τουριστικής κίνησης. Είναι χαρακτηριστικό ότι κατά τη τουριστική σεζόν, υπήρχαν σοβαρά προβλήματα ως προς την ομαλή κάλυψη της ζήτησης. Στο πλαίσιο της νέας σύμβασης λοιπόν, ο ανάδοχος θα ενισχύσει, μεταξύ άλλων, το μεταφορικό έργο στις γραμμές Σκιάθος- Κουκουναριές, Σκιάθος – Αεροδρόμιο- Ξάνεμος, Σκιάθος -Ευαγγελίστρια και Σκιάθος-Παραλία Ασέληνου. Οι νέες αλλαγές προβλέπουν την κατάργηση των χάρτινων εισιτηρίων και τη διάθεση προτυπωμένων και ηλεκτρονικών εισιτηρίων. Τείνει έτσι το νησί να γίνει καλό παράδειγμα για τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

 

Αποποίηση ευθύνης: Τα αναφερόμενα στην παρούσα ενότητα αποτελούν δημοσιογραφικές πληροφορίες και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρηθούν ή εκληφθούν σαν επενδυτικές συμβουλές ή προτάσεις, ούτε προσφορά ή προτροπή, για οιαδήποτε πράξη αγοράς ή πώλησης κινητών αξιών όπως μετοχές ή ομόλογα ούτε άλλων αξιών εν γένει.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News