Business Talk Πέμπτη 5/05/2022, 00:01
BUSINESS TALK

Η μάχη των ξενοδόχων, οι ανακατατάξεις στα ηλεκτρονικά και το brain gain μπόνους

Η μάχη των ξενοδόχων, οι ανακατατάξεις στα ηλεκτρονικά και το brain gain μπόνους
  • Η πρώτη μάχη του πολέμου μεταξύ ξενοδόχων και εταιρειών που λειτουργούν ως ξενοδοχεία αλλά αποφεύγουν τις σχετικές κανονιστικές και φορολογικές υποχρεώσεις υπό τον μανδύα των βραχυπρόθεσμων μισθώσεών ξέσπασε χθες Τετάρτη. Το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος υπέβαλε επίσημη καταγγελία στην ελληνική επιτροπή ανταγωνισμού η οποία συνοδεύεται από αναλυτική πολυσέλιδη τεκμηρίωση. Οι διαδικτυακές πλατφόρμες κρατήσεων (Online Travel Agencies ή OTAs) έχουν φτάσει να εμφανίζουν ως ξενοδοχεία έως και το 40% των καταλυμάτων που προωθούν.
  • Όταν δηλαδή ξένοι αλλά και έλληνες ταξιδιώτες αναζητούν ξενοδοχείο σε ελληνικούς προορισμούς οι τέσσερις στις 10 επιλογές που σερβίρονται στις εν λογω ιστοσελίδες, όπως της Booking.com ή της Expedia Group, δεν αφορούν ξενοδοχεία χωρίς να υπάρχει σχετική σήμανση και χωρίς βέβαια αξιολόγηση αστέρων. Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία ο μέσος όρος σε πανελλαδικό επίπεδο των καταχωρήσεων που εμφανίζονται ως ξενοδοχεία αλλά δεν είναι, επωφελούμενα από το πολύ χαλαρότερο ρυθμιστικό και φορολογικό πλαίσιο κινείται στο 30%. Ωστόσο στην περίπτωση της Αθηνάς και βασικών προορισμών του νοτίου Αιγαίου όπως η Ρόδος αγγίζει το 40%.
  • Όπως προκύπτει από σχετικές έρευνες που έχουν γίνει για λογαριασμό των ξενοδοχειακών φορέων οι βραχυχρόνιες μισθώσεις δωματίων ή διαμερισμάτων που γίνονται από επαγγελματίες και όχι από μεμονωμένους ιδιώτες και λειτουργούν ως ξενοδοχεία συνιστούν δραστηριότητα με οικονομικό αντικείμενο που προσέγγισε τα 500 εκατομμύρια ευρώ το 2019. Μελέτη της Grant Thornton προσδιορίζει το μερίδιο των βραχυχρόνιων μισθώσεών στις συνολικές ταξιδιωτικές εισπράξεις (18, 2 δισεκατομμύρια το 2019) στο 10% ενώ έρευνα του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων μιλάει για τζίρο που ξεπέρασε τα 2 δισεκατομμύρια ευρώ το 2019.
  • «Η Ελλάδα αποτελεί αυτή τη στιγμή τον προορισμό με τις μεγαλύτερες πωλήσεις και αυτή τη στιγμή το 30% των κρατήσεών μας είναι για την Ελλάδα, ενώ οι κρατήσεις για ορισμένα δημοφιλή ελληνικά νησιά, όπως η Ρόδος, είναι ήδη επτά φορές περισσότερες από πέρυσι», τόνισε ο Alan French, Διευθύνων Σύμβουλος της Thomas Cook. Η Thomas Cook που κατέρρευσε το 2019 και εξαγοράστηκε από την Fosun Tourism Group λειτουργεί πλέον αποκλειστικά ως μια διαδικτυακή ταξιδιωτική επιχείρηση. «Αυτήν τη στιγμή το 30% των κρατήσεών μας είναι για την Ελλάδα, ποσοστό υψηλότερο από ότι στην Ισπανία συνολικά» αποκάλυψε ο French ο οποίος ωστόσο είναι … Άγγλος (sic).
  • Ανακατατάξεις στην αγορά των ηλεκτρονικών, καθώς κλείνονται νέες συνεργασίες και νέοι παίκτες μπαίνουν στην ελληνική αγορά. Χθες ο όμιλος Globalsat – Teleunicom ανακοίνωσε την συμφωνία με την εταιρεία TCL για επίσημη διανομή των προϊόντων της στην ελληνική αγορά. Σε μια κίνηση που χρονικά μόνο τυχαία δεν είναι καθώς η αγορά των ηλεκτρονικών συσκευών αναπτύσσεται συνεχώς, ο όμιλος προσθέτει άλλη μια συνεργασία πλάι σε αυτές που έχει με τις Samsung, Huawei, Sony, Lenovo και Sencor.
  • Και από τις λευκές συσκευές και τις τηλεοράσεις περνάμε στα smartphones, μια αγορά που είναι παραδοσιακά για λίγους. Χθες η κινεζική Vivo ανακοίνωσε και επίσημα την παρουσία της στη χώρα μας λανσάροντας κινητά στην μεσαία και high-end κατηγορία. Η εταιρεία μπορεί να είναι σχετικά άγνωστη στην Ελλάδα, είναι όμως μια από τις μεγαλύτερες παγκοσμίως με παρουσία σε περισσότερες από 60 αγορές, ενώ τα κινητά της μετρούν περίπου 400 εκατομμύρια χρήστες. Μένει να φανεί το αν θα καταφέρει να ταράξει τα νερά στην ελληνική αγορά, η οποία παραμένει ιδιαίτερα κλειστή. Και αυτό γιατί το 90% του τζίρου κατευθύνεται μόλις σε τρεις κατασκευαστές και συγκεκριμένα στις Samsung, Apple και Xiaomi.   
  • Τη διεύθυνση εταιρικής επικοινωνίας επιδιώκει να στελεχώσει η Kaizen Gaming, κίνηση που θεωρείται εύλογη, εάν ληφθεί υπόψη ότι δραστηριοποιείται σε 10 αγορές. Η εταιρεία δεν προσφέρει μόνο ανταγωνιστικές αποδοχές και μπόνους ούτε έξτρα χρηματικές παροχές για διατροφή και μετακίνηση. Διαθέτει και “πακέτο” μετακόμισης και  brain gain μπόνους για όσους Έλληνες του εξωτερικού, επιλέξουν να επιστρέψουν, δια της Kaizen, στην Ελλάδα.

Αποποίηση ευθύνης: Τα αναφερόμενα στην παρούσα ενότητα αποτελούν δημοσιογραφικές πληροφορίες και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρηθούν ή εκληφθούν σαν επενδυτικές συμβουλές ή προτάσεις, ούτε προσφορά ή προτροπή, για οιαδήποτε πράξη αγοράς ή πώλησης κινητών αξιών όπως μετοχές ή ομόλογα ούτε άλλων αξιών εν γένει.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News