Business Talk Πέμπτη 24/03/2022, 00:01
BUSINESS TALK

Χρυσές εποχές για τον Άβακα, δύσκολες μέρες για τον ΟΛΠ και νέα ορμή στις Μινωικές

Χρυσές εποχές για τον Άβακα, δύσκολες μέρες για τον ΟΛΠ και νέα ορμή στις Μινωικές
  • Επίπεδα άλλων, χρυσών εποχών θυμίζει πλέον το ανεκτέλεστο της Άβαξ που εκτιμάται ότι ξεπερνάει τα 2,25 δισ. ευρώ (προ ΦΠΑ). Για παράδειγμα, το backlog της κατασκευαστικής το μακρινό 2014 ανερχόταν σε περίπου 2,1 δισ. και για χάρη της ιστορικής αναδρομής να πούμε ότι η κατασκευαστική έκανε ρεκόρ το 2007 οπότε το ανεκτέλεστο είχε ανέλθει σε 3 δισ. ευρώ, αν και το μέγεθος αυτό συμπεριλάμβανε και τα έργα της θυγατρικής (και κραταιής τότε) Αθηνά. Η Νέα Ανατολική Περιφερειακή Οδός Θεσσαλονίκης, τα έργα υποδομής της Α’ φάσης στο Ελληνικό, ο αυτοκινητόδρομος Πάτρας – Πύργου, σιδηροδρομικά, κτιριακά και ενεργειακά έργα αποτελούν τις νέες προσθήκες στην λίστα των μεγάλων έργων της εταιρείας. Με απλά λόγια η Άβαξ σήμερα έχει το μεγαλύτερο δημόσιο (μετρό) και το μεγαλύτερο ιδιωτικό (Ελληνικό) έργο.
  • Όλοι οι δρόμοι οδηγούν στην ισχυρή ανάκαμψη του τουρισμού. Το είπαν στο Banking summit του Moneyreview.gr οι τραπεζίτες, το επιβεβαιώνει τώρα και η Aegean που καταγράφει ανοδική τάση των προ-κρατήσεων από τις αρχές του έτους και θα αυξήσει τη χωρητικότητά της από τα τέλη του μήνα. Επίσης, η Volotea προσφέρει φέτος περισσότερες από 560.000 θέσεις (οι προσφερόμενες θέσεις ήταν 182.000 το 2021 και 518.000 το 2019) στα 14 δρομολόγιά της από και προς τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, που ξεκινούν από τις 2 Απριλίου. Η εταιρεία ξεκινά φέτος και 4 νέα δρομολόγια από Μπιλμπάο, Μπορντώ, Νάντη και Τορίνο.
  • Οι πληροφορίες τόσο από το υπουργείο ναυτιλίας όσο και από την διοίκηση του ΟΛΠ συγκλίνουν στο ότι η ΣΜΠΕ για τα έργα της COSCO Shipping στο λιμάνι θα έχει εγκριθεί λίγο μετά το Πάσχα. Κατόπιν απαιτείται διάστημα 15 περίπου ημερών για την σύγκληση της ΕΣΑΛ η οποία θα κληθεί να εγκρίνει το master plan, γεγονός που θα επιτρέψει στα έργα να ξεκινήσουν. Στην Ε.Σ.Α.Λ. όμως μετέχουν πολλοί: ο γενικός γραμματέας ναυτιλιακών επενδύσεων και υποδομών του υπουργείου ναυτιλίας ως πρόεδρος, δύο διευθυντές του υπουργείου ναυτιλίας, ένας γενικός διευθυντής του υπουργείου οικονομικών, ένας γενικός του ΥΠΕΚΑ, δύο γενικοί του υπουργείου ανάπτυξης, ένας του υπουργείου πολιτισμού, ένας ανώτατος αξιωματικός του Πολεμικού Ναυτικού ως εκπρόσωπος του ΥΠΕΘΑ και ο πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων. Άρα; Θα δούμε
  • Σαρξ εκ της σαρκός των Μινωικών Γραμμών είναι ο Λουκάς Σιγάλας που αναλαμβάνει διευθύνων σύμβουλος ενόψει της αποχώρησης στα τέλη Μαΐου του κάπτεν Αντώνη Μανιαδάκη από το πηδάλιο της Κρητικής εταιρείας, που ελέγχεται ωστόσο 100% από τον ιταλικό όμιλο Γκριμάλντι. Διευθυντής των εμπορικών δραστηριοτήτων μέχρι χθες, ο μαραθωνοδρόμος Λουκάς καλείται να πλοηγηθεί στα δύσκολα νερά της ενεργειακής κρίσης που έχουν καταστήσει το κόστος των καυσίμων τεράστιο πρόβλημα για την κερδοφορία των ακτοπλοϊκών. Απολαμβάνει πάντως την στήριξη του βασικού του μετόχου και δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση μεταβατική διοίκηση όπως διαρωτήθηκε μέρος της αγοράς. Ο Αντώνης Μανιαδάκης αφήνει πίσω του μία υγιή εταιρεία και αποχωρεί προς την συνταξιοδότηση μετά από τέσσερις σχεδόν δεκαετίες στην υπηρεσία της . Θα δει περισσότερο τους αγαπημένους και τους φίλους του από το Τυμπάκι αλλά και θα ταξιδέψει πολύ, αν έχουμε καταλάβει καλά τα σχέδιά του.

Αποποίηση ευθύνης: Τα αναφερόμενα στην παρούσα ενότητα αποτελούν δημοσιογραφικές πληροφορίες και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρηθούν ή εκληφθούν σαν επενδυτικές συμβουλές ή προτάσεις, ούτε προσφορά ή προτροπή, για οιαδήποτε πράξη αγοράς ή πώλησης κινητών αξιών όπως μετοχές ή ομόλογα ούτε άλλων αξιών εν γένει.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News