Business Talk Παρασκευή 4/03/2022, 00:01
BUSINESS TALK

Γιατί δεν κλείνουν μάτι οι ακτοπλόοι αλλά ούτε και το management της Coca-Cola HBC 

Γιατί δεν κλείνουν μάτι οι ακτοπλόοι αλλά ούτε και το management της Coca-Cola HBC 
  • Θέμα ωρών να περάσει η τιμή των καυσίμων της ακτοπλοΐας τα 1.000 δολάρια ο μετρικός τόνος και τα 1.250 αυτών για τα ταχύπλοα καθιστώντας την διασύνδεση της χώρας με τα νησιά πάρα πολύ ακριβή, και σίγουρα ζημιογόνο, υπόθεση. Το ίδιο πρόβλημα βεβαίως υφίστανται και οι αερομεταφορές. Η έκταση του hedging που έχουν κάνει οι μεγάλες ελληνικές μεταφορικές επιχειρήσεις δύσκολα μπορεί να τις προστατεύσει από διακυμάνσεις τέτοιου εύρους.
  • Είναι ακόμη πολύ νωρίς για να ποσοτικοποιηθεί ο αντίκτυπος που θα έχει η εξελισσόμενη γεωπολιτική κρίση και οι εξακολουθούσες αντιδράσεις πολλών κυβερνήσεων σε αυτήν στις δραστηριότητες της CocaCola HBC ή στα αποτελέσματα ολόκληρου του 2022, προειδοποίησε η εταιρεία. Από όσα γνωρίζουμε η ελληνική πολυεθνική έχει δημιουργήσει μία task force για την διαχείριση κρίσης για την διαχείριση της κρίσης στην Ουκρανία με όλα τα σενάρια αυτή τη στιγμή στο τραπέζι. Να θυμίσουμε πως στις εμπλεκόμενες χώρες έχει περιττά 10 εργοστάσια… 
  • «Δεδομένου ότι δημιουργήσαμε το 20% των όγκων του 2021 και των κερδών EBIT από τις δύο περιοχές, (σ.σ. Ουκρανία και Ρωσία) σε συνδυασμό με την αβεβαιότητα για τη διάρκεια και τον οικονομικό αντίκτυπο, δεν πιστεύουμε πλέον ότι είναι συνετό να παρέχουμε καθοδήγηση για το τρέχον οικονομικό έτος του ομίλου μας», λέει η CocaCola HBC. Με άλλα λόγια βρισκόμαστε ακόμα στο σκοτάδι.
  • Ωστόσο το management της CocaCola HBC δηλώνει πως «συνεχίζουμε να εκτελούμε καλά σε κάθε τομέα όπου έχουμε τον έλεγχο και θα επικεντρωθούμε σε παράγοντες που μπορούν να μετριάσουν τους αρνητικούς αντίθετους ανέμους. Είμαστε έτοιμοι να χρησιμοποιήσουμε ενέργειες διαχείρισης της αύξησης των εσόδων, συμπεριλαμβανομένης της τιμολόγησης, για να αντισταθμίσουμε την υποτίμηση του νομίσματος και το υψηλότερο κόστος εισροών. Είμαστε επίσης έτοιμοι να ανακατανείμουμε τις δαπάνες μάρκετινγκ και τις επενδύσεις κεφαλαίου σε άλλες αγορές. Η διαχείριση των λειτουργικών εξόδων είναι ενσωματωμένη στην επιχείρησή μας και θα συνεχίσει να αποτελεί βασικό στοιχείο των σχεδίων μας για το έτος».
  • Ποιός έιναι ο Ηλίας Κατσαρός, ο νέος Chief Retail Officer του ΟΠΑΠ που εντάχθηκε και στην Ανώτερη Διοικητική Ομάδα της εισηγμένης από την 1η Μαρτίου; Ο Κατσαρός διαθέτει επαγγελματική προϋπηρεσία σε διάφορους τομείς, με σταδιοδρομία άνω των 20 ετών, στις Η.Π.Α., την Ελλάδα και τη Γερμανία. Έχει εργαστεί σε εταιρείες κατέχοντας υψηλόβαθμους ρόλους τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, με στόχο τώρα στον ΟΠΑΠ τη διατήρηση της ισχυρής θέσης του retail μας, καθώς και την αξιοποίηση ευκαιριών ανάπτυξης για την εταιρεία και τους συνεργάτες της βάσει της επιχειρηματικής στρατηγικής Fast Forward. Αυτά μας λέει το managment των Τσέχων και εμείς περιμένουμε να δούμε τι σημαίνουν στην πράξη.
  • Ανακοινώθηκε και στο χρηματιστήριο: με βάση την συμφωνία εξυγίανσης της Βαράγκης που επικύρωσε το Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών στην νέα εταιρία «Varangis Furniture & Interiors A.E.», μεταβιβάζονται το 99% του ενεργητικού της Βαράγκης, το σύνολο του προσωπικού και υποχρεώσεις της τάξεως του 15,1% επί των συνολικών υποχρεώσεων ενώ το τίμημα, όσο και το προϊόν ρευστοποίησης των υπολοίπων περιουσιακών στοιχείων θα χρησιμοποιηθούν για την εξόφληση των λοιπών υποχρεώσεων της Βαράγκης, όπως αυτές διαμορφώνονται σύμφωνα με την Συμφωνία Εξυγίανσης, και στην συνέχεια η εισηγμένη θα λυθεί και θα εκκαθαριστεί.

Αποποίηση ευθύνης: Τα αναφερόμενα στην παρούσα ενότητα αποτελούν δημοσιογραφικές πληροφορίες και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρηθούν ή εκληφθούν σαν επενδυτικές συμβουλές ή προτάσεις, ούτε προσφορά ή προτροπή, για οιαδήποτε πράξη αγοράς ή πώλησης κινητών αξιών όπως μετοχές ή ομόλογα ούτε άλλων αξιών εν γένει.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News