Business Talk Τρίτη 25/01/2022, 00:01
BUSINESS TALK

Ιστορίες γύρω από το τζάκι των… εγκλωβισμένων της Αττικής Οδού

Ιστορίες γύρω από το τζάκι των… εγκλωβισμένων της Αττικής Οδού
  • Η επιεικώς απαράδεκτη κατάσταση με τον εγκλωβισμό πολλών εκατοντάδων ανθρώπων στην Αττική Οδό εξαιτίας της αδυναμίας αντιμετώπισης της κακοκαιρίας τόσο από την εταιρεία διαχείρισης όσο και το κράτος, έφερε στην προσοχή ορισμένων μία ιστορία που δεν την γνωρίζουν πολλοί. Αφορά την διοίκησή της. Όταν λοιπόν προ ολίγων ετών ο Λεωνίδας Μπόμπολας αποχώρησε από την Ελλάκτωρ είχε διατηρήσει την θέση του προέδρου στην κοινοπραξία της Αττική Οδού, όπου η Ελλάκτωρ διά της Άκτωρ Παραχωρήσεις διατηρεί πλειοψηφικό ποσοστό. Ειρήσθω εν παρόδω, η θέση αυτή συνεπάγεται και διόλου ευκαταφρόνητες αμοιβές. Το ζήτημα είχε προκαλέσει κάποια νευρικότητα στην Ελλάκτωρ -και όχι μόνον- και έτσι τελικά τη θέση του προέδρου ανέλαβε ο Εύθυμιος Μπουλούτας, ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Ελλάκτωρ.
  • Αλλά αυτά είναι ασήμαντα μπροστά στο μπαράζ αγωγών κατά της Αττικής Οδού που έρχεται από όσους παρέμειναν εγκλωβισμένοι ολόκληρη τη μέρα. Μαθαίνουμε λοιπόν πως την αστική ευθύνη, σε περίπτωση που διαπιστωθεί, την έχει η εταιρεία διαχείρισης της Αττικής οδού στην οποία συμμετέχει με ποσοστό 20% και η γαλλική Egis με το υπόλοιπο να ανήκει στις Ελλάκτωρ και Άβαξ. Αντιθέτως, στο μετοχικό κεφάλαιο της παραχωρησιούχου Αττικής Οδού συμμετέχουν με 65,75% η Άκτωρ Παραχωρήσεις, με 24,19% η Άβαξ, με 10,02% η ΕΤΕΘ (που ανήκει στην ΑΒΑΞ) και με μόλις 0,04% η γαλλική Egis.
  • Πηγές των εταιρειών και κυρίως της βασικής μετόχου πάντως διαρρέουν από χθες το απόγευμα πως είχε γίνει εισήγηση στην κυβέρνηση και ειδικότερα στον υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Χρήστο Στυλιανίδη – που βιώνει τώρα και αυτός με τη σειρά του την πρώτη μεγάλη του κρίση – να μην επιτραπεί η είσοδος φορτηγών στον οδικό άξονα εξαιτίας του ρίσκου αυτά να προκαλέσουν αυτό που τελικά συνέβη: ακινητοποίησή τους με αποτέλεσμα τα εκχιονιστικά (35 διαθέτει ο οδικός άξονας) να μην μπορούν να φτάσουν για να κάνουν τη δουλειά τους. Ωστόσο ο υπουργός φέρεται να είπε πως δεν μπορεί να μείνει χωρίς εφοδιασμό η πρωτεύουσα και έτσι δεν απαγορεύτηκε η είσοδος των φορτηγών. Τώρα γιατί δεν υπήρχε ένα περιπολικό σε κάθε είσοδο της Αττικής οδού να ελέγχει εάν έχουν αλυσίδες τα φορτηγά είναι επίσης ένα πολύ καλό ερώτημα. Θα απαντηθεί και αυτό μαζί με τα υπόλοιπα από την έρευνα που διέταξε ο εισαγγελέας.
  • Ο χρόνος θα δείξει εάν ο Χάρης Καρώνης ο ιδρυτής και επικεφαλής της Viva έχει δίκιο να πιστεύει, όπως λέγεται, ότι η εταιρεία του αξίζει τα διπλά λεφτά από την τιμή στην οποία πωλούν τα επενδυτικά οχήματα της Μαριάννας Λάτση και του Δημήτρη Δασκαλόπουλου στην JP Morgan το 48% της FinTech εταιρείας. Ωστόσο υπάρχει και η παροιμία που λέει κάλλιο πέντε και στο χέρι παρά δέκα και καρτέρι. Αλλά βέβαια ο ψυχολογικός δεσμός που αναπτύσσει κάθε επιχειρηματίας με τον πνευματικό του παιδί, έχει και αυτός μια αξία. Το συναίσθημα όμως δεν είναι ποτέ καλός σύμβουλος στις business. Κάποιοι μάλιστα εξηγούν πως η JP Morgan αγοράζει με σχέδιο μόνο το 48%, σχέδιο που προβλέπει πως για την περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας θα χρειαστούν κεφάλαια που ενδεχομένως θα απαιτήσουν αυξήσεις κεφαλαίου που θα της δώσουν τελικά την πλειοψηφία. Όλα αυτά είναι ασφαλώς σενάρια και μόνον και περιμένουμε τις επίσημες ανακοινώσεις αλλά και το πλήρωμα του χρόνου.
  • Ολίγον από star system περασμένων δεκαετιών έχει το deal του ομίλου Public με την iRepair για την εξαγορά του 50% της δεύτερης από τον πρώτο. Κι αυτό διότι μέτοχος της iRepair είναι και η Αννίτα Ναθαναήλ, γνωστό μοντέλο και όχι μόνον, η οποία είναι σύζυγος του Κρις Χάμπερτ, ιδρυτή της iRepair.
  • Όταν υπάρχουν πολλά έργα να δημοπρατηθούν δεν υπάρχει φτώχεια, η οποία, ως γνωστό, φέρνει γκρίνια. Έτσι, ενθαρρύνονται οι συμμαχίες μεταξύ εταιρειών που είχαν, στο παρελθόν, τόσο αρμονικές (sic) σχέσεις όσο οι Μακρυκωσταίοι με τους Κοντογιώργηδες. Ζητούμενο πάντως παραμένει, είναι σε κάθε περίπτωση, τα έργα να προχωρούν και να μην εγκλωβίζονται σε ενστάσεις και προσφυγές. Έτσι, για το τμήμα του ΒΟΑΚ Χερσόνησος-Νεάπολη, που δημοπρατήθηκε μέσω ΣΔΙΤ, προσφορές κατέθεσαν, σύμφωνα με πληροφορίες, η Άκτωρ με την ΤΕΡΝΑ. Το έργο, που ξεκινάει από τη Χερσόνησο Ηρακλείου και φτάνει μέχρι τη Νεάπολη, είναι συνολικού μήκους 22,5 χλμ. και έχει προϋπολογισμό 360 εκατ. ευρώ.
  • Μεθαύριο Πέμπτη, πριν την έναρξη της συνεδρίασης, η Μυτιληναίος ανοίγει την αυλαία δημοσίευσης αποτελεσμάτων χρήσης 2021 των εισηγμένων, με την τηλεδιάσκεψη της εταιρείας να ακολουθεί το απόγευμα της ίδιας ημέρας. Το ενδιαφέρον πάντως εστιάζεται στο τι θα ειπωθεί στην τηλεδιάσκεψη ειδικά για το φυσικό αέριο και την ενεργειακή κρίση.

Αποποίηση ευθύνης: Τα αναφερόμενα στην παρούσα ενότητα αποτελούν δημοσιογραφικές πληροφορίες και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρηθούν ή εκληφθούν σαν επενδυτικές συμβουλές ή προτάσεις, ούτε προσφορά ή προτροπή, για οιαδήποτε πράξη αγοράς ή πώλησης κινητών αξιών όπως μετοχές ή ομόλογα ούτε άλλων αξιών εν γένει.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News