Business Talk Παρασκευή 14/01/2022, 00:01
BUSINESS TALK

«Βρέχει» προμήθειες και συμβάσεις

  • Παράταση για τις 25 Φεβρουαρίου έλαβε ο διαγωνισμός του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την προμήθεια 770 λεωφορείου χαμηλών και μηδενικών ρύπων, ο οποίος ήταν προγραμματισμένος για τις 18 Ιανουαρίου. Πρόκειται για την 4η παράταση που αυτή φορά οφείλεται στο γεγονός πως εκκρεμούν οι αποφάσεις της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (Α.Ε.Π.Π.) επί των ενστάσεων που έχουν υποβάλει η Mercedes και η Solaris.
  • O διαγωνισμός έχει επιμέρους κατηγορίες και αφορά σε 350 ηλεκτρικά, 300 CNG (συμπιεσμένου φυσικού αερίου) και 120 υβριδικά, συνολικού εκτιμώμενου προϋπολογισμού 384 εκ. ευρώ. Στο διαγωνισμό αναμένεται να κατέβουν και η σουηδική Volvo ΑΒ, η γαλλική θυγατρική της IVECO, Heuliez Bus και οι κινεζικές Yutong Bus και BYD.
  • Σήμερα, εκτός απροόπτου μέχρι τις 10 το πρωί θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον οι μεγάλοι των κατασκευών για τα έξι σιδηροδρομικά έργα-μαμούθ συνολικού προυπολογισμού της τάξεως των 4 δισ. ευρώ. Στην αγορά διακινούνται πολλά σενάρια για τα σχήματα που θα δώσουν το «παρών».
  • Ένα από τα πιο πιθανά αφορά την κοινή κάθοδο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την Intrakat, ενώ μένει να φανεί πώς θα επιλέξουν να διαμορφώσουν τις ισορροπίες η Άβαξ, η Άκτωρ και η Μυτιληναίος, με τη σχετική φημολογία να θέλει τις δύο τελευταίες εταιρείες να εκδηλώνουν από κοινού ενδιαφέρον, δηλαδή ως σύμπραξη. Το μόνο βέβαιο είναι ότι-εφόσον τα έργα προχωρήσουν άμεσα και δεν μπλέξουμε με «διαδικασίες»- αντικείμενο υπάρχει για όλους. Και για τους ξένους δηλαδή, όπως η Alstom και η Siemens.
  • Το τελευταίο δεκαήμερο του Ιανουαρίου και συγκριμένα στις 20 του μήνα θα δημοσιευθεί, εκτός απροόπτου, η προκήρυξη του διαγωνισμού για την νέα εικοσιπενταετή παραχώρηση της Αττικής οδού. Αυτό αποφασίστηκε την Πέμπτη από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ. Τώρα το ζητούμενο είναι η μεγιστοποίηση του τιμήματος κάτι που συναξιολογώντας και το αυξημένο επενδυτικό ενδιαφέρον που αναμένεται να εκδηλωθεί είναι εφικτό και ήδη διατυπώνονται εκτιμήσεις για έσοδο άνω των 2 δισεκατομμυρίων.
  • Συζητήθηκε στο Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών η αίτηση επικύρωση της συμφωνίας εξυγίανσης της Χαλυβουργία Ελλάδος με τους πιστωτές της. Το σχέδιο, το οποίο προσυπογράφουν πιστωτές της που εκπροσωπούν το 75,8% του συνόλου των απαιτήσεων και το 99,9% των εμπραγμάτως εξασφαλισμένων, και κυρίως η CEPAL και το επενδυτικό κεφάλαιο HIG Capital, προβλέπει την μακρόχρονη ρύθμιση των τραπεζικών υποχρεώσεων της Χαλυβουργίας προς την CEPAL (που προέρχονται από την Alpha Bank και υπολογίζεται πως ανέρχονται στα 170 εκατομμύρια ευρώ) στο ακέραιο. Προβλέπει όμως επίσης την διαγραφή των απαιτήσεων της HIG, τις οποίες το fund αγόρασε διαδοχικά από την Eurobank (ονομαστικής αξίας 53 εκατομμυρίων) και από τις τράπεζες Πειραιώς και Εθνική (ονομαστικής αξίας 90 εκατομμυρίων περίπου) έναντι της εκχώρησης του ενός από τα δύο εργοστάσια του ομίλου.
  • Η επένδυση για το νέο ξενοδοχείο της ΤΕΜΕΣ, W Costa Navarino (brand της Marriott International) που θα ανοίξει το καλοκαίρι ανέρχεται σε περίπου 90 εκατ. ευρώ ενώ το συνολικό ύψος των επενδύσεων για τις νέες περιοχές ανάπτυξης της Costa Navarino, ανέρχεται στα 250 εκατ. ευρώ και έρχεται να προστεθεί στα 600 εκατ. που έως τώρα έχουν επενδυθεί για τη δημιουργία του προορισμού. Οι νέες επενδύσεις περιλαμβάνουν βέβαια και νέα γήπεδα Golf και άλλες αναπτύξεις που θα εξελίξουν ακόμα περισσότερο τον κορυφαίο διεθνή προορισμό που έχει δημιουργήσει στην Μεσσηνία ο όμιλος Κωνσταντακόπουλου.

Αποποίηση ευθύνης: Τα αναφερόμενα στην παρούσα ενότητα αποτελούν δημοσιογραφικές πληροφορίες και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρηθούν ή εκληφθούν σαν επενδυτικές συμβουλές ή προτάσεις, ούτε προσφορά ή προτροπή, για οιαδήποτε πράξη αγοράς ή πώλησης κινητών αξιών όπως μετοχές ή ομόλογα ούτε άλλων αξιών εν γένει.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News