Business Talk Δευτέρα 8/11/2021, 00:01
BUSINESS TALK

Το στρίβειν δια της Κορέας στο Ελληνικό και οι χρονοτριβές σε δρόμους και αεροδιαδρόμους   

Το στρίβειν δια της Κορέας στο Ελληνικό και οι χρονοτριβές σε δρόμους και αεροδιαδρόμους   

Τέλη Νοεμβρίου αναμένεται να ξεμπλοκάρει ο διαγωνισμός για το Ultra-Fast Broadband προϋπολογισμού 868 εκατ. ευρώ (με τον ΦΠΑ) στον οποίο έχουν περάσει ΟΤΕ και Grid Telecom/ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Το έργο έχει «κολλήσει» μετά από ένσταση της ΔΕΗ στην Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών. Η ΔΕΗ ήθελε να συμμετάσχει, αλλά ακυρώθηκε η προσφορά της. Αν πάντως γίνει δεκτή η ένσταση ο διαγωνισμός θα πρέπει να επαναληφθεί, ενώ αν απορριφθεί, όλοι ελπίζουν πως δεν θα κάνει η ΔΕΗ δεύτερη ένσταση, φερ’ ειπείν στο ΣτΕ. 

Στα μέσα του 2025 εκτιμάται πως θα ολοκληρωθεί το έργο της οδικής σύνδεσης Πάτρα – Πύργος, 10 χρόνια μετά την πρώτη απόπειρα να κατασκευαστεί ο αυτοκινητόδρομος των 75 χλμ, μετά την απόσχισή του από τη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού. Πλέον αναμένεται η οριστική έγκριση χρηματοδότησης από τη Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και αναμένεται αρχές του 2022 να υπογραφεί η σχετική σύμβαση, ώστε να ξεκινήσει η εγκατάσταση των εργοταξίων και να αρχίσει το έργο. 

Πολλές οι προκλήσεις για τις δύο επιτροπές του υπουργείου Οικονομικών που έχουν αναλάβει να αλλάξουν τον νέο ΕΝΦΙΑ από το 2022. Η πρώτη, που ασχολείται με τις εντάξεις 3.643 νέων περιοχών, έχει βρεθεί σε αδιέξοδο, καθώς οι συντελεστές πότε οδηγούν στην υπερφορολόγησή τους, πότε στην υποφορολόγησή τους. Η δεύτερη, που επιχειρεί να ενσωματώσει τον συμπληρωματικό φόρο στον κύριο, επίσης αντιμετωπίζει δυσκολίες. Οι σκέψεις της κυβέρνησης για αύξηση των συντελεστών για ακίνητα άνω των 250.000 ευρώ δημιουργεί πρόσθετες στρεβλώσεις. Σύμφωνα με πληροφορίες, η πρόθεση της κυβέρνησης να παρουσιαστεί ο νέος ΕΝΦΙΑ στα τέλη του μήνα φαίνεται δύσκολα υλοποιήσιμη.         

Σαν βροχή πέφτουν οι δημοπρατήσεις νέων έργων. Η νέα «άφιξη» του είδους περιλαμβάνει το λεγόμενο υδροδοτικό Αθήνας. Δηλαδή η λειτουργία, συντήρηση, επισκευή και αποκατάσταση των παγίων του εξωτερικού υδροδοτικού συστήματος για την κάλυψη των αναγκών της Αττικής που είναι αρχικού προϋπολογισμού 235 εκατ. ευρώ. Μιλάμε για αγωγούς, φράγματα (Ευήνου) και σήραγγες (π.χ. Ευήνου-Μόρνου) που χρησιμοποιούνται για τη συλλογή, αποθήκευση και μεταφορά ακατέργαστου νερού από τις πηγές μέχρι να φτάσει στις βρύσες μας. Τα σπουδαία αναμένονται μέχρι τις 2 Δεκεμβρίου οπότε και, εάν δεν δοθεί παράταση, θα κατατεθούν προσφορές.  

Το περασμένο καλοκαίρι δεν ανέκαμψαν μόνο οι πτήσεις στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, αλλά και οι καθυστερήσεις. Όπως αναφέρει σε πρόσφατη ανάλυση το Eurocontrol, την περασμένη θερινή σεζόν η βραδυπορία των αεροσκαφών ήταν, κατά μέσο όρο, της τάξεως των 11 λεπτών ανά πτήση, μέγεθος που προσεγγίζει τα επίπεδα του 2010-2017, οπότε η καθυστέρηση ήταν περίπου 12 λεπτά. Όπως αναφέρει ο φορέας, η πιο βασική αιτία καθυστερήσεων σχετίζεται με τις διαδικασίες των ίδιων των αεροπορικών, όπως η φόρτωση των αποσκευών, η επιβίβαση, ο ανεφοδιασμός με καύσιμα, ο έλεγχος πιστοποιητικών εμβολιασμού και βέβαια η εναέρια διαχείριση κυκλοφορίας. Το τελευταίο αποτελεί, σύμφωνα με παράγοντες των αερομεταφορών, σημαντική πηγή καθυστερήσεων και στα ελληνικά αεροδρόμια. Γι’αυτό, η βελτιστοποίηση της διαχείρισης της εναέριας κυκλοφορίας είναι απαραίτητη προκειμένου να αποφευχθούν οι καθυστερήσεις το επόμενο καλοκαίρι κατά το οποίο εκτιμάται ότι οι επιδόσεις του τουρισμού θα είναι πολύ καλύτερες, σε σχέση με φέτος. 

Η Mohegan Gaming & Entertainment ανακοίνωσε και επίσημα στις Ηνωμένες Πολιτείες πως έχει αποσυρθεί από τα σχέδια για την κατασκευή καζίνο στην Ελλάδα (Ελληνικό), για να εστιάσει την προσοχή της στην Νότιο Κορέα. «Η MGE διεξήγαγε μια ολοκληρωμένη επανεξέταση των λειτουργιών και των μελλοντικών της δεσμεύσεων στο νέο πλαίσιο που δημιουργήθηκε από την παγκόσμια πανδημία COVID-19 και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι δεν θα συνεχίσουμε να επιδιώκουμε τα δικαιώματα παραχώρησης για το Athens Project», ανέφερε σε ανακοίνωσή της. Η Mohegan ανέφερε ότι τον Σεπτέμβριο το 65% της συμμετοχής της στην κοινοπραξία μεταβιβάστηκε στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η οποία ήταν προηγουμένως ο μειοψηφικός μέτοχος της επιχείρησης. Ωστόσο, παραμένει ως σύμβουλος στην κοινοπραξία του Inspire Athens, παρέχοντας την απαιτούμενη, συμβατικά, εμπειρία. Το επόμενο διάστημα ωστόσο στο σχήμα αναμένεται να προσχωρήσει και να την αντικαταστήσει η Hard Rock, που θα αποκτήσει κατά πληροφορίες περί το 50% της παραχωρησιούχου. 

Αποποίηση ευθύνης: Τα αναφερόμενα στην παρούσα ενότητα αποτελούν δημοσιογραφικές πληροφορίες και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρηθούν ή εκληφθούν σαν επενδυτικές συμβουλές ή προτάσεις, ούτε προσφορά ή προτροπή, για οιαδήποτε πράξη αγοράς ή πώλησης κινητών αξιών όπως μετοχές ή ομόλογα ούτε άλλων αξιών εν γένει.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News