Business Talk Πέμπτη 7/10/2021, 00:01
BUSINESS TALK

Οι κυνηγοί ευκαιριών και ο πονοκέφαλος της Jumbo

MR
  • Όσοι ασχολούνται σοβαρά με τα ακίνητα έχουν διαπιστώσει ότι οι πραγματικές ευκαιρίες έχουν λιγοστέψει απελπιστικά. Οι δυνατοί παίκτες έχουν πιάσει τα καλά “σημεία” και για όσα ακίνητα απομένουν διαθέσιμα κι έχουν προοπτικές απαιτείται “Intelligence” (αντίστοιχου αυτού των Μυστικών Υπηρεσιών). Όλα αυτά με αφορμή τις πληροφορίες που έφθασαν στη στήλη και θέλουν τον Frank Aziz της Brook Lane Capital να έχει, πρόσφατα, πραγματοποιήσει, αθόρυβα, ένα από τα τελευταία του deals. Ο Aziz, παραδοσιακά, αγοράζει έτοιμα ακίνητα από τα οποία ορισμένα είναι distressed. Τα τελευταία χρόνια έχει προσθέσει στο χαρτοφυλάκιό του το εμπορικό κέντρο South Polis στο Παλαιό Φάληρο, το κτήριο γραφείων που στεγάζεται η Vodafone Ελλάδος στο Χαλάνδρι και σειρά άλλων γραφείων.

 

  • Ένα λοιπόν, από τα αποκτήματά του αφορά ξενοδοχείο τεσσάρων αστέρων στη Γλυφάδα που, επισήμως, ο λόγος που παραμένει κλειστό είναι η ευλαβική τήρηση των μέτρων για τον περιορισμό της πανδημίας. Τώρα απομένει να φανεί εάν και πότε ο Frank Aziz θα προχωρήσει στην επαναλειτουργία του ξενοδοχείου για το οποίο έχει πληρώσει ούτε λίγα ούτε πολλά καθότι πρόκειται για distress asset. Όσοι αναμένουν νεότερα από τον επίμονο κυνηγό ευκαιριών, ας περιμένουν μέχρι το επικείμενο συνέδριο Prodexpo για τα ακίνητα.

 

  • Πάντως, ευκαιρίες στο real estate και τον τουρισμό αναζητά και ισραηλινών συμφερόντων Private Equity του οποίου το όνομα παραπέμπει στην…πέτρα. Η εταιρεία έχει στο χαρτοφυλάκιό της ξενοδοχεία σε Βρυξέλλες και Άμστερνταμ και να δούμε αν καταφέρει να προσθέσει την Αθήνα στην λίστα των επενδύσεών της. Θα δείξει.

 

  • Και οι πέντε υποψήφιοι περνούν στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού για την μονάδα επεξεργασίας απορριμμάτων Δυτικού Τομέα Θεσσαλονίκης, η οποία θα είναι και η μεγαλύτερη στη χώρα. Πρόκειται για τα σχήματα ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή-Τιτάν, Motor Oil-Άβαξ-Thalis, Μυτιληναίος-Μεσόγειος, Intrakat και Ηλέκτωρ-Άκτωρ Παραχωρήσεις. Εκτός από την πρώτη κοινοπραξία (ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή-Τιτάν) όπου τα ποσοστά είναι 50-50, στις υπόλοιπες η σύνθεση διαφοροποιείται. Έτσι, στα υπόλοιπα κονσόρτσια η Motor Oil συμμετέχει με 65%, με τα ποσοστά των Άβαξ και Thalis να είναι 30% και 5% αντίστοιχα, τα ποσοστά των Μυτιληναίος και Μεσόγειος ανέρχονται σε 80% και 20% και αυτά των Ηλέκτωρ και Άκτωρ είναι 55% και 45%. Το έργο είναι προϋπολογισμού 118 εκατ. ευρώ και θα εξυπηρετεί 10 Δήμους που παράγουν το 64% των σύμμεικτων αστικών αποβλήτων της Θεσσαλονίκης.

 

  • Τροφή προς σκέψη και περαιτέρω ανάλυση -μιας και τίποτα ποτέ δεν είναι ως φαίνεται (για να πούμε κι ένα κλισέ)- προσφέρουν όσα αναφέρει η Jumbo με την ευκαιρία της δημοσιοποίησης των πωλήσεων εννεάμηνου. Τι λέει; Ότι τα προβλήματα στην τροφοδοτική αλυσίδα όχι μόνον δεν έχουν την τάση να επιλυθούν αλλά οι καταστάσεις συχνά γίνονται χαοτικές. Το κόστος της ενέργειας συνεχίζει την ανοδική πορεία και οι πρώτες ύλες και το μεταφορικό κόστος διατηρούνται σε ιστορικά απαράδεκτα επίπεδα.

 

  • Αυτή η μάστιγα με εταιρείες – θαύματα του επιχειρείν που επιλέγουν συστηματικά να μην δημοσιεύουν οικονομικές καταστάσεις, μήπως, κάποια στιγμή, θα πρέπει να αντιμετωπιστεί; Προφανώς ως μη εισηγμένες δεν έχουν υποχρέωση δημοσίευσης οικονομικών καταστάσεων. Ωστόσο, είναι ένδειξη λογοδοσίας και χρηστής εταιρικής διακυβέρνησης να τελειώνει το 2021 και επιχειρήσεις-ορισμένες, δε, θυγατρικές πολυεθνικών- να έχουν να αναρτήσουν αποτελέσματα από το 2019;
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News