Business Talk Τρίτη 5/10/2021, 00:01
BUSINESS TALK

To ταξίδι στο Παρίσι και ο επίμονος εργολήπτης

MR
  • Ο υπουργός τουρισμού Βασίλης Κικίλιας συνεχίζει τις προσπάθειες διατήρησης των αεροπορικών συνδέσεων με τις μεγάλες ξένες αγορές όπως οι ΗΠΑ και το χειμώνα, ενώ ταξιδεύει σήμερα στη Γαλλία για να ενισχύσει περαιτέρω την συνεργασία των δύο χωρών στον τουρισμό. Αφορμή της επίσκεψης είναι η Top Resa, η μεγαλύτερη τουριστική έκθεση στη Γαλλία. Ο Β. Κικίλιας έως την Τετάρτη το βράδυ θα προγραμματίσει επαφές με σημαντικούς τουριστικούς παράγοντες, στελέχη εταιρειών και τουριστικών γραφείων, μεταξύ των οποίων ξεχωρίζει αυτή με τον γενικό διευθυντή της Air France, Henri Hourcade (η εταιρεία εξετάζει να προσθέσει επιπλέον ελληνικούς προορισμούς στο πρόγραμμα της από το Παρίσι) και με τον CEO της TUI France, Dirk Van Holsbeke.

 

  • Στο υπουργείο οικονομικών πάντως εκτιμούν πως οι ταξιδιωτικές εισπράξεις ενδέχεται να κινηθούν τελικά φέτος κοντά στα επίπεδα των 10 δισεκατομμυρίων ευρώ έναντι 18,2 δισ. το 2019 και 4,5 δισ. πέρυσι . Αυτό το ποσό αντιστοιχεί στο 55% των εισπράξεων του 2019, τελευταίου έτους κανονικής λειτουργίας για τον τουρισμό πριν την πανδημία και μάλιστα ιστορικό υψηλό ρεκόρ εισπράξεων. Στα ίδια επίπεδα εκτιμήσεων κινούνται και οι προκαταρκτικοί υπολογισμοί που πραγματοποιούν υπηρεσίες του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων.

 

  • Ποιο αισιόδοξος ακόμη ο επικεφαλής του ξενοδοχειακού ομίλου Sani/Ikos Ανδρέας Ανδρεάδης, ο οποίος με ανάρτηση του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης εκτίμησε πως μπορεί να επιβεβαιωθεί το σενάριο για τουριστικά έσοδα φέτος πλησίον των δύο τρίτων εκείνων του 2019 δηλαδή γύρω στα 12 δισεκατομμύρια. Την πρόβλεψή του αυτή στηρίζει στο γεγονός πως τα τουριστικά έσοδα ανά επισκέπτη έχουν αυξηθεί περισσότερο από 20% αλλά και στην εκτίμηση του πως τα έσοδα της περιόδου Αυγούστου-Οκτωβρίου διαμορφώνονται κοντά σε εκείνα της αντίστοιχης περιόδου του 2019. Παράλληλα ο Ανδ. Ανδρεάδης αποκαλύπτει πως οι πρώτες προκρατήσεις από την βρετανική αγορά για την επόμενη σεζόν είναι «εξαιρετικές» και χαρακτηρίζει ορατό το σενάριο της πλήρους ανάκτησης των προ της πανδημίας μεγεθών την επόμενη χρονιά.

 

  • Φουντώνουν (ξανά) στην κατασκευαστική αγορά οι φήμες που αφορούν τον πρόεδρο της ΑΚΤΩΡ κ. Χρ. Παναγιωτόπουλο, η οικογενειακή εταιρεία του οποίου “P&C Development”, όχι σπάνια, διεκδικεί έργα, μαζί με την ΑΚΤΩΡ. Κάποιοι έχουν φαγωθεί να λένε δεξιά-αριστερά πως είναι παράδοξο η κατασκευαστική ΑΚΤΩΡ, να προτιμά κατά συρροή την P&C (την οποία τρέχει ο αδελφός του προέδρου της) και όχι και άλλες εταιρείες που μπορούν να αναλάβουν τα έργα. Αλλά γιατί να ψάχνει για τρίτους αφού ξέρει πρώτο χέρι ποιούς μπορεί να εμπιστευτεί με κλειστά μάτια; Τι; Δεν πάει έτσι; Aπό την Ελλάκτωρ πάντως θεωρούν τη συζήτηση εκτός κλίματος, επισημαίνοντας πρώτον ότι η συνεργασία με την P&C δεν είναι κάτι καινούριο και δεύτερον ότι δεν λειτουργεί ανταγωνιστικά και κόντρα στην εταιρεία, αλλά το αντίθετο.

 

  • Μύδρους κατά των εταιρειών διαχείρισης αεροδρομίων και των Υπηρεσιών Πολιτικής Αεροπορίας παγκοσμίως εξαπολύει όμως η ΙΑΤΑ με ανακοίνωσή της. Και αυτό διότι, σχεδιάζονται, παγκοσμίως, αυξήσεις των τελών χρήσης, τα οποία (διαχρονικά) χαρακτηρίζονται από τις αεροπορικές ως υψηλά. Πόσω μάλλον αυτή την εποχή που ο κλάδος πασχίζει να βρει το βηματισμό του μετά το “στραπάτσο” της πανδημίας. Η ΙΑΤΑ υπολογίζει ότι ήδη το κόστος από αυξήσεις που έχει αποφασιστεί να επιβληθούν θα δεκαπλασιαστεί, όμως εάν επιβληθεί και η αύξηση των χρεώσεων που, για την ώρα, εξετάζουν τα αεροδρόμια. “Η αύξηση των χρεώσεων στην πλάτη των πελατών σας ύστερα από μια κρίση αποκαλυπτικών διαστάσεων, απλώς επειδή μπορείτε, είναι μια εμπορική στρατηγική που μόνο ένα μονοπώλιο θα μπορούσε να φανταστεί”, αναφέρει η ΙΑΤΑ. Αυτό έλειπε από τις αερομεταφορές…

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News