Business Talk Παρασκευή 3/09/2021, 00:01
BUSINESS TALK

Σφίγγα το ΤΑΙΠΕΔ, αγχωμένοι οι Ιταλοί

Σφίγγα το ΤΑΙΠΕΔ, αγχωμένοι οι Ιταλοί
  • Με (πολύ μεγάλη) επιφύλαξη, πληροφορούμαστε πως η ΔΕΠΑ Υποδομών θα περάσει στους ιταλούς Italgas και όχι στους Τσέχους της EPH. Η επιφύλαξη είναι για την πληροφορία και όχι για την εξέλιξη και προέρχεται από το γεγονός πως στο ΤΑΙΠΕΔ επέλεξαν να μην ανακοινώσουν αν ζήτησαν βελτιωμένη προσφορά από έναν ή δύο υποψηφίους. Και επέμεναν σε αυτή την στάση όσες ερωτήσεις κι αν δέχτηκαν και όποιο στέλεχος και αν ρωτήθηκε.

 

  • Ωστόσο μέχρι αργά χθες το βράδυ οι Τσέχοι δε φαίνεται να είχαν λάβει αίτημα για υποβολή βελτιωμένης προσφοράς ενώ σε αντίθεση με το ΤΑΙΠΕΔ ο άλλος μέτοχος της ΔΕΠΑ Υποδομών φαίνεται πως δεν μπορούσε να ελέγξει πλήρως την «σιγή ασυρμάτου» που αποφασίστηκε. Και αποφασίστηκε ευλόγως για να δημιουργηθεί ακριβώς αυτή η αβεβαιότητα που ενδέχεται να αναγκάσει όποιον τελικά κλήθηκε να υποβάλει βελτιωμένες προσφορές να είναι ακόμα πιο γενναίος στο δεύτερο χτύπημα.

 

  • Οι οικονομικές προσφορές της Italgas και της EPH για τη ΔΕΠΑ Υποδομών αποσφραγίστηκαν χθες το μεσημέρι κατά τη διάρκεια ειδικού διοικητικού συμβουλίου που είχε συγκαλέσει το ΤΑΙΠΕΔ. Οι κανόνες προέβλεπαν ότι εφόσον οι προσφορές είχαν μεταξύ τους διαφορά μικρότερη του 15% τότε θα ζητείτο και από τους δύο να υποβάλουν βελτιωμένες δεσμευτικές οικονομικές προσφορές. Εάν η διαφορά των προσφορών είναι μεγαλύτερη του 15% τότε θα ζητείτο μόνο από τον πλειοδότη βελτιωμένη προσφορά.

 

  • Η ΔΕΠΑ Υποδομών θεωρείται ιδιαίτερα ελκυστικό περιουσιακό στοιχείο, όπως εξηγήθηκε σε τούτες εδώ τις γραμμές νωρίτερα στην εβδομάδα, διότι εκτός απ το ότι η χρήση φυσικού αερίου αυξάνεται στη χώρα, τα έσοδα της είναι πρακτικά προκαθορισμένα αφού ως διαχειριστής δικτύου έχει ρυθμιζόμενο από την ΡΑΕ έσοδο και απόδοση η οποία είναι άνω του 7%.

 

  • Η Italgas αποτελεί το βραχίονα διαχείρισης δικτύων φυσικού αερίου που αποσχίστηκε από την Snam και έχει βασικό μέτοχο την CDP Reti SpA που με τη σειρά της έχει βασικό μέτοχο το ιταλικό δημόσιο ενώ συμμετέχει και η, γνώριμη από τον ΑΔΜΗΕ, κινεζική State Grid. Το 2020 είχε τζίρο 1,44 δισ. ευρώ και καθαρά κέρδη 403 εκατ.

 

  • Ιδιαίτερα βελτιωμένη εμφανίζεται η επιβατική κίνηση το πρώτο οκτάμηνο του 2020 στα 14 μεγαλύτερα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας. Αυτό όμως, όπως υποστηρίζουν όσοι γνωρίζουν δεν σημαίνει αντίστοιχη σημαντική ανάκαμψη και στα οικονομικά μεγέθη της Fraport Greece που διαχειρίζεται τα 14 αεροδρόμια. Πάντως, η βελτίωση είναι σημαντική: ο αριθμός των επιβατών του οκταμήνου έχει ξεπεράσει αυτόν του συνόλου του 2020, ενώ, εάν δεν υπάρχουν «παρατράγουδα» με την πανδημία, η χρονιά ενδέχεται να κλείσει στο -40% του 2019.

 

  • Η επιβατική κίνηση του Αυγούστου, που ακολουθεί το μοτίβο του Ιουλίου, είναι στο -20% του 2019, ενώ η Σαντορίνη, που καταφανώς βούλιαξε, φέτος, από τουρίστες, είχε αύξηση 6%, σε σχέση με τον Αύγουστο του 2019. Ωστόσο, σε σχέση με δυο χρονιές πριν, η Μύκονος, τα Χανιά και η Κέρκυρα έχουν πτώση 10 έως 15%, και μεγαλύτερη που κυμαίνεται από -20% έως -30% σε Θεσσαλονίκη, Ρόδο, Άκτιο, Κω και Ζάκυνθο. Την υψηλότερη πτώση (-40%) εμφανίζουν η Σκιάθος και η Κεφαλονιά, δυο νησιά με μεγάλη εξάρτηση από τους Βρετανούς τουρίστες.

Αποποίηση ευθύνης: Τα αναφερόμενα στην παρούσα ενότητα αποτελούν δημοσιογραφικές πληροφορίες και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρηθούν ή εκληφθούν σαν επενδυτικές συμβουλές ή προτάσεις, ούτε προσφορά ή προτροπή, για οιαδήποτε πράξη αγοράς ή πώλησης κινητών αξιών όπως μετοχές ή ομόλογα ούτε άλλων αξιών εν γένει.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News