Business Talk Πέμπτη 2/09/2021, 00:01
BUSINESS TALK

Τα αισιόδοξα μηνύματα του Ευτ. Βασιλάκη και η ώρα της ΛΑΡΚΟ 

MR
  • Πλησιάζει η ώρα των διαγωνισμών για την ΛΑΡΚΟ ή πλησιάζει η ώρα της παράτασης των προθεσμιών για τους διαγωνισμούς για την ΛΑΡΚΟ; Μάλλον το δεύτερο. Έτσι σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές ο υπερχρεωμένος εταιρικός δεινόσαυρος θα χρειαστεί να καταβροχθίσει και άλλα λεφτά. Πιθανό να μην δώσει άλλα το υπουργείο Οικονομικών – αφού απαγορεύονται οι κρατικές ενισχύσεις και ήδη το έχουμε ξεχειλώσει με 50 εκατομμύρια το τελευταίο ενάμιση περίπου έτος- αλλά ο ειδικός διαχειριστής θα τα ζητήσει, στοιχηματίζουν οι εργαζόμενοι. Οι ίδιες τελευταίες αυτές  πηγές λένε πως επειδή ξέρει   ότι μπορεί να μην λάβει κάνει ότι μπορεί για να βγάλει χρήματα, επιχειρώντας μεταξύ άλλων να πουλήσει ένα βουνό σκόνης  για 120 εκατ. (περιλαμβάνει, άμα ψάξει κανείς καλά μέσα στα 4 εκατομμύρια τόνους της,  και μερικές δεκάδες χιλιάδες τόνους νικέλιο)  και είναι έτοιμος να πουλήσει το λιγνιτωρυχείο των  Σερβίων.

 

  • «Θα προσπαθήσει με κάθε τρόπο να βρει χρήματα ο εκκαθαριστής» λένε οι εργαζόμενοι αλλά εκτιμούν πως η διαδικασία αργεί. «Στο μεταξύ όμως το καμίνι 3, που είχε πιάσει προ ημερών φωτιά, έχει παραμείνει γεμάτο» σημειώνουν και ισχυρίζονται πως για να λειτουργήσει έστω και ένα καμίνι βάζουν και βγάζουν ανταλλακτικά από τα υπόλοιπα. Πολλοί από το εργοστάσιο φέρονται να έχουν βρει πλέον άλλη δουλειά, και να μην πολύ-πάνε (sic) στο συγκρότημα αλλά να παραμένουν υπάλληλοι της εταιρείας και πληρώνονται κανονικά.

 

  • Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η διελκυστίνδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με την ελληνόκτητη -και όχι μόνον- εμπορική ναυτιλία: Προλογίζοντας την ετήσια έκθεση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών ο πρόεδρος Θ. Βενιάμης, σχετικά με τις πρόσφατες ανακοινώσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη δέσμη μέτρων “Fit for 55”, δηλαδή το ευρωπαϊκό Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών επισημαίνει πως «ως περιφερειακό αγορακεντρικό μέτρο, είναι ασύμβατο με τον παγκόσμιο χαρακτήρα των θαλάσσιων μεταφορών, καθώς και με τον τρόπο λειτουργίας της ναυτιλίας, ενώ υπονομεύει σοβαρά τις συνεχιζόμενες διεθνείς προσπάθειες και διαπραγματεύσεις για την απανθρακοποίηση του τομέα». 

 

  • Μπορεί φέτος να «τρέχουν» οι ναυλαγορές αλλά το 2020 η πανδημία επηρέασε σημαντικά τις εισροές συναλλάγματος στην Ελλάδα από την παροχή ναυτιλιακών υπηρεσιών, αφού μειώθηκαν κατά 20,16% σε σχέση με το 2019 και ανήλθαν σε 13,81 δισεκατομμύρια έναντι 17,3 δισεκατομμύρια το 2019. Θυμίζουμε πως με στόλο 4.901 πλοίων, οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το 19,42% της παγκόσμιας χωρητικότητας σε τόνους deadweight (dwt) και το 58% της χωρητικότητας της ΕΕ, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών. 

 

  • Αισιόδοξα μηνύματα έστειλε, χθες, ο Ευτύχης Βασιλάκης για την πορεία της Autohellas, με τον CEO της εταιρείας να έχει την πλήρη εικόνα για τις επιδόσεις της εταιρείας, δεδομένου ότι οι κρίσιμοι μήνες του καλοκαιριού έχουν περάσει. Όπως λοιπόν, είπε, στο rent-a-car, που είχε αναιμικές επιδόσεις μέχρι και τον Μάιο οπότε οι τουρίστες ήταν…εξωτικό είδος για την Ελλάδα, η πορεία είναι ανοδική από τον Ιούνιο και εξαιρετική το δίμηνο Ιούλιος-Αύγουστος. 

 

  • Ευκόλως εννοείται ότι οι επιδόσεις των βραχυχρόνιων ενοικιάσεων δεν προσεγγίζουν τα επίπεδα του 2019, αλλά η Autohellas μετρά σημαντική αύξηση τζίρου από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα. Κι αυτό κυρίως επειδή έκανε την κίνηση – μάτ και μέσα στην κρίση ενίσχυσε το στόλο της, καταφέρνοντας, έτσι να ανταποκριθεί στην πολύ μεγάλη ζήτηση του καλοκαιριού. Ως προς το leasing και την εμπορία αυτοκινήτων, συνεχίζει τις υψηλές πτήσεις, καθώς δεν επηρεάστηκε από την πανδημία και τη μιζέρια των lockdowns του πρώτου πενταμήνου.  

 

  • Ο κ. Βασιλάκης έβγαλε και “είδηση” όσον αφορά το deal με την JP Morgan για χρηματοδότηση ύψους 180 εκατ.ευρώ. Ανέφερε δηλαδή, ότι η συμφωνία ενδέχεται να επεκταθεί, κάτι που είναι ιδιαίτερα σημαντικό, αφού φανερώνει την πίστη του τραπεζικού κολοσσού στην εταιρεία και την ελληνική οικονομία. Ενδιαφέρον είχαν και όσα είπε για την ηλεκτροκίνηση, τομέα στον οποίο η Autohellas επενδύει συστηματικά. Πρέπει, όπως σημείωσε, να δημιουργηθούν οι αναγκαίες υποδομές, ενώ ανέφερε ότι βραχυπρόθεσμα τα μοντέλα που μπορούν να “περπατήσουν” είναι τα “plugin hubrids” που χρησιμοποιούν και συμβατικά καύσιμα, διασφαλίζοντας την αυτονομία. 

Αποποίηση ευθύνης: Τα αναφερόμενα στην παρούσα ενότητα αποτελούν δημοσιογραφικές πληροφορίες και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρηθούν ή εκληφθούν σαν επενδυτικές συμβουλές ή προτάσεις, ούτε προσφορά ή προτροπή, για οιαδήποτε πράξη αγοράς ή πώλησης κινητών αξιών όπως μετοχές ή ομόλογα ούτε άλλων αξιών εν γένει.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News