Business Talk Τετάρτη 1/09/2021, 00:01
BUSINESS TALK

Η έξοδος Ζαββού – Θεοχάρη και οι εξομολογήσεις της Ελλάκτωρ 

MR
  • Σαφώς ισχυροποιημένος μετά τον ανασχηματισμό είναι ο υπουργός Oικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας όχι μόνο επειδή δεν μετακινήθηκε -όπως κάποια σενάρια ήθελαν- αλλά και επειδή, de facto, πήρε κάτω από την ομπρέλα του και την αρμοδιότητα του χρηματοπιστωτικού συστήματος, αφού μαζί με την απομάκρυνση του Γιώργου Ζαββού καταργήθηκε και το χαρτοφυλάκιό του.

i-exodos-zavvoy-theochari-kai-oi-exomologiseis-tis-ellaktor0

  • «Σκιάχτηκαν» πολλοί πάντως με τον τρόπο που έγινε η απομάκρυνση Ζαββού από την κυβέρνηση (με συνοπτική κατάργηση του χαρτοφυλακίου του) αλλά οι επαΐοντες ισχυρίζονται πως τόσο οι σχέσεις του με το Μαξίμου και τον πολιτικό του προϊστάμενο όσο και με την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και άλλους φορείς, είχαν γίνει –επιεικώς- περίπλοκες.

 

  • Μεταξύ των θεμάτων που ακούγεται πως του «χρεώθηκαν» είναι και η μελέτη για την αναμόρφωση της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς την κατάρτιση της οποίας ανέθεσε σε μία ειδικά προς τούτο συσταθείσα από τον ίδιο επιτροπή η οποία παρήγαγε ένα λίαν περίπλοκο και καινοτόμο (sic) πλην όμως όχι δοκιμασμένο μοντέλο, χωρίς καν να διαβουλευτεί με την αγορά. Τώρα αναδύεται μια δεύτερη ευκαιρία για το εν λόγω θέμα.

i-exodos-zavvoy-theochari-kai-oi-exomologiseis-tis-ellaktor1

  • Πολλά μπορεί να πει κανείς για τον Χάρη Θεοχάρη, αλλά ουδείς μπορεί να αμφισβητήσει το γεγονός πως παραδίδει υπουργείο το οποίο κατάφερε να ανακτήσει ένα από τα μεγαλύτερα μερίδια του τουρισμού που χάθηκε από την πανδημία, αν όχι παγκοσμίως, σίγουρα πανευρωπαϊκά. Η αγορά έχει μάλιστα να το λέει πως μετά τον πρώτο ανασχηματισμό -οπότε και παρέμεινε αμετακίνητος παρά τις περί του αντιθέτου συνιστώσες- «λύθηκαν τα χέρια του» και μπόρεσε να δείξει τις δυνατότητές του. Η αποχώρηση του ερμηνεύεται, από πολλές πλευρές, αποκλειστικά ως καραμπόλα που προήλθε από την ανάγκη να τακτοποιηθεί ένας από τους δημοφιλέστερους υπουργούς της κυβέρνησης, του Βασίλη Κικίλια.

 

  • Τους επόμενους λίγους μήνες θα κριθεί και το έργο του πρώην υπουργού Yγείας αφού μπορεί η σεζόν να τελειώνει, αλλά η προετοιμασία για το 2022 είναι γεμάτη προκλήσεις, όπως άλλωστε και η ανάγκη προώθησης σημαντικών έργων υποδομών σε ολόκληρη την Ελλάδα με τις οποίες συνδέεται ο τουρισμός προκειμένου να σταματήσουμε να μετράμε κεφάλια τουριστών και να αρχίσουμε να μετράμε αυξημένα έσοδα από αυτούς που έρχονται. Διότι κατά γενική ομολογία πολλοί δημοφιλείς προορισμοί έχουν φτάσει και ξεπεράσει την φέρουσα ικανότητά τους και πρέπει πλέον ο τουρισμός να διαχυθεί και σε άλλες περιφέρειες αλλά και σε άλλους μήνες. Ευτυχώς για τον νέο υπουργό Tουρισμού, η ελληνική τουριστική βιομηχανία, ο ιδιωτικός τομέας δηλαδή, είναι από τις πιο συγκροτημένες και διορατικές παγκοσμίως.

 

  • Μέχρι τα τέλη της χρονιάς θα βρεθεί στο λεγόμενο σημείο «break even», ο πολύπαθος και ζημιογόνος τομέας της κατασκευής της Ελλάκτωρ, όπως ανέφερε, στη χθεσινή τηλεδιάσκεψη αναλυτών, η διοίκηση της εισηγμένης εταιρείας. Η βελτίωση θα είναι σταδιακά ορατή, ανά τρίμηνο, και σχετίζεται με τη στρατηγική απόφαση για περιορισμό της κατασκευαστικής δραστηριότητας στην Ελλάδα και τη Ρουμανία, αλλά και την επιλεκτικότητα ως προς τη διεκδίκηση νέων έργων, όπως ειπώθηκε.

 

  • Νομικού χαρακτήρα προβλήματα και έλλειψη ρευστότητας οδήγησαν στη σημερινή κατάσταση τον κατασκευαστικό κλάδο της Ελλάκτωρ, σύμφωνα με το management. Γι’ αυτό, όπως είπαν οι επικεφαλής της εισηγμένης, θα χρειαστούν κάποια τρίμηνα μέχρι η λειτουργική κερδοφορία να γίνει break even, να μην έχει ούτε κέρδη ούτε ζημιές. Για να δούμε.

 

  • Σημαντική έμφαση πάντως δίνει η κατασκευαστική στο έργο της κατασκευής του πολυχώρου Cambas project για το οποίο ολοκληρώνεται η επικαιροποίηση του master plan. Στη συνέχεια η θυγατρική Reds, που «τρέχει» το έργο θα εξετάσει τις εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης της επένδυσης της τάξεως των 200 εκατ. ευρώ, που περιλαμβάνουν αύξηση κεφαλαίου, δανεισμό ή συνεργασία με στρατηγικό εταίρο.

 

  • Κακά τα ψέματα η βασική πηγή ρευστότητας της Ελλάκτωρ είναι η Αττική Οδός. Γι’ αυτό και η επανάκαμψη της κυκλοφορίας στον αυτοκινητόδρομο, που προσεγγίζει τα προ πανδημίας επίπεδα του 2019, φέρνει κάποια χαμόγελα στους μετόχους της εισηγμένης. Μένει να δούμε και τι θα γίνει στον διαγωνισμό για τη νέα παραχώρησή της το νέον έτος διότι πολλοί την εποφθαλμιούν.

Αποποίηση ευθύνης: Τα αναφερόμενα στην παρούσα ενότητα αποτελούν δημοσιογραφικές πληροφορίες και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρηθούν ή εκληφθούν σαν επενδυτικές συμβουλές ή προτάσεις, ούτε προσφορά ή προτροπή, για οιαδήποτε πράξη αγοράς ή πώλησης κινητών αξιών όπως μετοχές ή ομόλογα ούτε άλλων αξιών εν γένει.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News