Business Talk Πέμπτη 5/08/2021, 07:10
BUSINESS TALK

Τα «χρυσά» πωλητήρια σε κοντέινερ και το 5G των εθνικών οδών

MR
  • Το ότι τα μεταφορικά κόστη για την διά της θαλάσσης αποστολή προϊόντων από την Ασία στην Ευρώπη και όχι μόνον έχουν πολλαπλασιαστεί είναι γνωστό. Αυτό που είναι ίσως λιγότερο γνωστό είναι πως μέσα στην φρενίτιδα αυτή της αναζήτησης διαθέσιμου μεταφορικού δυναμικού έχουν εκτοξευτεί και οι αξίες των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Και δε μιλάμε για διψήφια ποσοστά: Ένα μεταχειρισμένο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων δυναμικότητας τεσσερισήμισι χιλιάδων κουτιών 20 ποδών (TEU) ηλικίας 10 ετών πέρσι τον Ιούνιο άξιζε περί τα εννιάμιση εκατομμύρια δολάρια. Ξέρετε πόσο κάνει ένα πλοίο αντίστοιχων χαρακτηριστικών αυτή τη στιγμή; 60 εκατομμύρια δολάρια.

 

  • Αναζητώντας λοιπόν υπεραξίες σ’ αυτή την αγορά οι έλληνες εφοπλιστές από την αρχή του έτους μέχρι και τα τέλη Ιουλίου προέβησαν στην πώληση 18 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από τα οποία εισέπραξαν 161,5 εκατομμύρια δολάρια αλλά και στην αγορά 27 μεταχειρισμένων boxships για τα οποία δαπάνησαν 369 εκατομμύρια. Συνολικά βέβαια ελληνικά συμφέροντα αγόρασαν 265 εμπορικά πλοία όλων των τύπων δαπανώντας 4,5 δισεκατομμύρια δολάρια ενώ πούλησαν 153 αξίας 2 δισεκατομμυρίων μας πληροφορεί η Allied Shipbroking Inc.

 

  • Χαμόγελα έφερε στη διοίκηση της Ελλάκτωρ η υπερκάλυψη κατά 2,2 φορές της αύξησης κεφαλαίου ύψους 120,5 εκατ. ευρώ. Τα χαμόγελα  έγιναν πιο πλατιά ύστερα και από την απόρριψη του αιτήματος προσωρινής διαταγής της Greenhill Investments Limited για την αναστολή των αποφάσεων της γενικής συνέλευσης του Ιουνίου. «Έχουν γνώσιν οι φύλακες» ανταπαντά, κάπως σιβυλλικά, η πλευρά των εφοπλιστών Μπάκου-Καϋμενάκη και παραπέμπει στις 17 Αυγούστου, οπότε θα εκδικαστεί η κύρια αγωγή που έχει καταθέσει η Greenhill. 

 

  • Στο δια ταύτα, τα “φρέσκα” κεφάλαια θα δώσουν ανάσα στους προμηθευτές της Ελλάκτωρ, οι οποίοι έχουν λαμβάνειν οφειλές πολλών μηνών. Το ζητούμενο βέβαια, είναι να εξοφληθούν όσο το δυνατόν περισσότεροι, εάν όχι όλοι. Όπως και να είναι σε θέση η Άκτωρ να διεκδικήσει και να κερδίσει νέα έργα, καθώς το ανεκτέλεστο υπόλοιπο κατασκευαστικό αντικείμενο είναι το “άλφα και το ωμέγα” στις τεχνικές εταιρείες. Το backlog της Άκτωρ στην ελληνική αγορά μετά βίας ξεπερνά τα 500 εκατ. ευρώ, ενώ συνολικά-χωρίς τα προς υπογραφή έργα- διαμορφώνεται σε 1,52 δισ. ευρώ.

 

  • Σε έρευνα του οργανισμού Hellenic Observatory of Corporate Governance της που δημοσιεύτηκε στις 3 Αυγούστου, για την εκπροσώπηση των γυναικών στα Δ.Σ. και τις επιτροπές των μεγαλύτερων εισηγμένων εταιρειών, αναφέρθηκε ότι δεν υπάρχουν γυναίκες στις Επιτροπές των Δ.Σ. των εταιρειών ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ. Ωστόσο, η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Στο Δ.Σ. της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ συμμετέχουν τρεις γυναίκες (οι κ. Λαζαρίδου, ως εντεταλμένη σύμβουλος, και Δεληκούρα και Στάικου ως ανεξάρτητα μη εκτελεστικά μέλη), με συμμετοχή σε πέντε Επιτροπές του Δ.Σ. Αντίστοιχα, στο Δ.Σ. της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ συμμετέχουν τρεις γυναίκες ως ανεξάρτητα μη εκτελεστικά μέλη (οι κ. Καραπαναγιώτη, Κουνενάκη – Εφραίμογλου, και Σαρκισιάν – Οχανέσογλου), με συμμετοχή σε δύο Επιτροπές του Δ.Σ. 

 

  • Μέχρι τις 30 Αυγούστου θα διαρκέσει η διαβούλευση με τις ενδιαφερόμενες εταιρείες για τη διαμόρφωση του προτεινόμενου κειμένου (RFI-Request for Information) που αφορά το έργο των συνδεδεμένων με 5G αυτοκινητοδρόμων. Το project συγχρηματοδοτείται από τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης με 130 εκατ. ευρώ και προβλέπει την ανάπτυξη ασύρματων δικτύων 5G στο εθνικό δίκτυο αυτοκινητοδρόμων που καλύπτει 2.011 χλμ. Σε σχετική μελέτη της Ευρωπαϊκής επιτροπής, εκτιμάται ότι το 2025 το ετήσιο όφελος από την εισαγωγή των δικτύων 5G στις μεταφορές θα ανέλθει στα 8.3 δισ. ευρώ για την ΕΕ, ενώ για τη χώρα το όφελος από την υλοποίηση των 5G δικτύων στις μεταφορές θα συνεισφέρει σωρευτικά μέχρι το 2030, μπορεί να εισφέρει έσοδα ύψους 2,3 δισ. εφόσον η σταδιακή ανάπτυξη του δικτύου ξεκινήσει το 2021. Η δράση εκτιμάται, μεταξύ άλλων, ότι θα επιταχύνει τις ιδιωτικές επενδύσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα θα βελτιώσει σημαντικά την παραγωγικότητα του κλάδου, θα μειώσει δραστικά τα ατυχήματα, ενώ παράλληλα θα περιορίσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.

 

  • Αποκαλυπτική είναι η έρευνα της Deloitte για την ευρωπαϊκή αγορά ποδοσφαίρου, η οποία συρρικνώθηκε κατά 13% το 2019/20 καθώς τα συνολικά έσοδα μειώθηκαν σε 27,9 δισ. δολ, δηλαδή κατά 5,1 δισ.δολ. Πρόκειται για την πρώτη μείωση εσόδων μετά την παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση του 2008/09. Τα έσοδα δε των «πέντε μεγάλων» ευρωπαϊκών πρωταθλημάτων έφτασαν τα 16,7 δισ. δολ. το 2019/20 (σε αντίθεση με τα 19,4 δισ. δολ. το 2018/19), σημειώνοντας μείωση 11% από το προηγούμενος έτος.

 

  • Η Bundesliga κατέγραψε τη χαμηλότερη πτώση στα συνολικά έσοδα – 4% – και ήταν το δεύτερο από τα «μεγάλα πέντε» πρωταθλήματα σε έσοδα το 2019/20, καταγράφοντας τζίρο 3,5 δισ. δολ. και οριακά ξεπερνώντας τη La Liga (3,4 δισ. δολ.).  Η Serie A της Ιταλίας κατέγραψε έσοδα 2,3 δισ. δολ, σημειώνοντας πτώση κατά 18% ενώ η Ligue 1 της Γαλλίας, το μοναδικό ευρωπαϊκό πρωτάθλημα από τα «μεγάλα πέντε» που ακύρωσε την ποδοσφαιρική σεζόν λόγω της COVID-19, κατέγραψε έσοδα 1,8 δισ. δολ. με πτώση 16%.

Αποποίηση ευθύνης: Τα αναφερόμενα στην παρούσα ενότητα αποτελούν δημοσιογραφικές πληροφορίες και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρηθούν ή εκληφθούν σαν επενδυτικές συμβουλές ή προτάσεις, ούτε προσφορά ή προτροπή, για οιαδήποτε πράξη αγοράς ή πώλησης κινητών αξιών όπως μετοχές ή ομόλογα ούτε άλλων αξιών εν γένει.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News